Web Analytics Made Easy - Statcounter

علیرضا حسنی گفت: تقریبا تمام کسبه و بازاریان یزدی از شیوع کرونا متضرر شدند و بحران چک‌ برگشتی و سونامی رکود و کسادی بازار برای اصناف در راه است.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ علیرضا حسنی در گفتگو با خبرنگار یزدرسا، با بیان اینکه تقریبا تمام کسبه و بازاریان یزدی از شیوع کرونا متضرر شدند، گفت: صنوف توزیعی استان اجناس مورد نیاز را از عمده فروشان خریداری کرده بودند و خود را برای فروش شب عید آماده می‌کردد که نه تنها فروشی نداشتند بلکه الان سر رسید چک‌ها و اقساط آنها نیز رسیده است و توانایی پرداخت آنها را ندارند و با چک‌های برگشتی خود مواجه هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: واحدهای فروش پوشاک، کیف و کفش، لوازم خانگی، لوازم یدکی و ... از جمله صنوف توزیعی هستند که علاوه بر اینکه درآمدی در این مدت پس از شیوع کرونا نداشتند و سر رسید چک‌های آنها رسیده است اعتبارشان نیز زیر سوال می‌رود و در واقع بحران چک‌های برگشتی و سونامی رکود و کسادی بازار برای اصناف در راه است.

رئیس اتاق اصناف مرکز استان یزد عنوان کرد: برخی صنوف نیز خدمات فنی و در واقع دست به دهن بودند مانند مکانیک‌ها، باطری‌سازان، تعمیرکاران موتورسیکلت، تعمیرکار اتومبیل و ... که این صنوف هزینه روزانه زندگی خود را از درآمد روزانه‌ای که داشتند تأمین می‌کردند که با شیوع کرونا و تعطیلی اصناف، علاوه بر اینکه درآمدی نداشتند با هزینه‌های زندگی و فشارخانواده نیز مواجه شدند، آرایشگاه‌های زنانه و مردانه نیز از اصنافی بودند که با ارائه خدمات روزانه درآمد کسب می‌کردند که اینها نیز با مشکل مواجه شدند.

حسنی با بیان اینکه با شرایط پیش آمده برخی اصناف ورشکسته و برخی دچار فقر شدند، عنوان کرد: کسبه و بازاریان از آنجا حقوق بگیر نبودند با تعطیلی صنوف تحت فشار زیادی قرار گرفتند و اینکه برخی درخواست دارند که واحد صنفی خود را باز کنند به این دلیل است که اکنون بر سر دو راهی جان و نان خود قرار دارند که به خاطر هزینه زندگی و خانواده خود فعالیت داشته باشند و یا اینکه در خانه بمانند و جان خود را حفظ کنند.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: شیوع کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۰۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به گزارش کانال تلگرامی شهاب، وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار و مسری در این باریکه به علت فقدان آب سالم و بهداشتی و نبود آب مناسب برای شرب هشدار داد

دیگر خبرها

  • بالاترین نرخ بیکاری در آلمان از سال ۲۰۱۵
  • استفاده از درس آموخته‌های سیل۱۴۰۳در بحرانهای ناشی از آب در پایتخت
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • راه خروج از رکود تورمی، مولدسازی است
  • کاسب حبیب الله‌،طرحی برای تجلیل از کاسبان خوشنام
  • هشدار وزارت بهداشت غزه درباره شیوع بیماری‌های واگیردار
  • رسیدگی به چک‌های برگشتی با هوش مصنوعی
  • گزارش‌هایی از تخلفات مجتمع‌های بین راهی قم اعلام شد
  • جریمه ۳ میلیارد تومانی صنوف متخلف لرستان
  • هیئت اقتصادی کره شمالی راهی ایران شد