Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: امنیت غذایی و حکمرانی بحران‌هایی است که بعد از کرونا به‌ وجود خواهد آمد، بنابراین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری باید درباره این بحران‌ها راهبرد جدی داشته باشد.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دیدار نوروزی دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری و مدیران کل این مجموعه، عصر روز سه شنبه ۱۹ فروردین ماه به صورت ویدئو کنفرانس در بستر سرویس جلسات آنلاین دانشگاه هوشمند (دان) برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه که با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری، علی سروری مجد مشاور و رئیس مرکز حوزه ریاست، روابط عمومی و هماهنگی استان ها، سیداحسان شیرنگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان، سیدمحمدجواد صدری مهر مدیرکل تجاری سازی و پارک علم و فناوری، قباد بهزادی‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد، حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد و توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و وحید ضرغامی سرپرست اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی برگزار شد، عملکرد معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در سال ۹۸مورد بررسی قرار گرفت.

طهرانچی در ابتدای این جلسه با تبریک سال نو و فرا رسیدن میلاد باسعادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج)، گفت: بسیار خوشحالم که از طریق این ویدئو کنفرانس در جمع معاون و مدیران جوان و با انگیزه معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری حضور دارم. امیدوارم که سال پیش رو گامی به سوی ظهور امام زمان(عج) و سال غلبه بر مشکلات و جهش تولید باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سرمقاله خود که با عنوان «دنیای پساکرونا، تکرار تاریخ یا رخدادی نو در نظم جهانی: آمریکا در راه افول یا طلوع دوباره؟ » در روزنامه فرهیختگان منتشر شد، اظهار کرد: واقعیت این است که ارزش‌های حاکم بر تفکر، سیاست را شکل می‌دهد و سیاست نیز علم را جهت‌دهی می‌کند؛ بنابراین علم کنونی ماحصل ۸ دهه مدیریت آمریکا و بخشی مدیریت شوروی بر علم است. در نتیجه این ۸ دهه حکمرانی، سیاست علمی اکنون به این نقطه رسیده که علم امروز پاسخ دقیق و‌ متقن برای مقابله با یک ویروس ندارد. در سال ۲۰۲۰ امنیت و سلامت زیر سوال رفته و همه کشورهای جهان درگیر مواجهه با یک ویروس هستند و جریان راهبری ۸۰ ساله علم، لنگ لنگان به دنبال راه حل می‌گردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر لزوم توجه به فضای مجازی و ایجاد شبکه ملی اطلاعات در کشور، خاطرنشان کرد: پس از شیوع ویروس کرونا، یکباره با قرنطینه‌ای مواجه شدیم که همه دنیا درگیر آن شده و به تبع آن اکثریت مردم در خانه مانده‌اند و در بستر فضای مجازی ارتباط خود را شکل می‌دهند. سوالی که مطرح می شود، این است که آیا ممکن است ویروس کرونا خواسته یا ناخواسته مردم را به سمت حکمرانی جدید و سبک زندگی مبتنی بر فضای مجازی سوق دهد؟

وی افزود: واقعیت این است که کرونا ۴۵ روز است مردم را به سبک زندگی در فضای نوین مجازی عادت داده است. اینجاست که به اهمیت موضوع قوت در فضای مجازی که از سوی مقام معظم رهبری مطرح شد، پی می‌بریم. متاسفانه دولت تاکنون نسبت به فضای مجازی غفلت کرده و اگر تنها شبکه ملی اطلاعات را ایجاد کرده بود، اکنون با بحران فضای مجازی روبرو نمی‌شدیم و اینجا جایی است که باید یک اتفاق جدید بیافتد. دانشگاه آزاد اسلامی باید در مورد این موضوع تدبیر و حرکت جدی داشته باشد.

طهرانچی با اشاره به معضلات پساکرونا در جهان، اظهار کرد: امنیت غذایی و حکمرانی، بحران‌هایی است که بعد از کرونا به‌ وجود خواهد آمد و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، بنابراین معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی باید درباره این بحران‌ها راهبرد جدی داشته باشد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به برخی حاشیه‌سازی‌ها و دروغ پراکنی‌ها علیه این دانشگاه، تصریح کرد: تحول در دانشگاه آزاد اسلامی یک عبور و پوست‌اندازی است و اگر دانشگاه بتواند مرحله پوست اندازی را پشت سر بگذارد و وارد مرحله جدید شود، دانشگاه آزاد اسلامی تاثیرگذاری جدی در کشور خواهد داشت. خوشبختانه این مرحله با حضور نیروهای انقلابی و جهادی در دانشگاه آزاد اسلامی در حال گذار است، اما در مدت شش ماه گذشته یک جریان حاشیه‌ساز با تکیه بر بی‌اخلاقی‌ها و دروغ پراکنی ها به دنبال برهم ریختن محاسبات دانشگاه آزاد اسلامی هستند و تلاش دارند همه افعال نوآورانه، تحول زا و هر آنچه در این مدت در دانشگاه انجام شده را زیر سوال ببرند.

عضو هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این جریان تلاش دارد تا جلوی پیشرفت علمی کشور را بگیرد و جریان انقلابی را متوقف کند، چرا که آنها می خواهند دانشگاه آزاد اسلامی همان دانشگاه آزاد سابق باشد. به همین دلیل به دروغ و بی‌اخلاقی متوسل می شوند و مطالب را کاملاً وارونه بیان می کنند، اما معتقدیم که برای اصلاح دانشگاه باید هزینه بدهیم و پای اصول خود ایستاده ایم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی یک رویکرد قانونی و یک رویکرد تحولی دارد، گفت: برخی این رویکردهای دانشگاه را بر نمی تابند و می خواهند ما را درگیر فضای بی‌اخلاقی و سخیف خود کنند که ان‌شاءالله با قوت از این وضعیت عبور خواهیم کرد، چرا که ما از ابتدا طبق بیانات مقام معظم رهبری می‌دانستیم که پیشرفت علمی کشور دشمن دارد و با آگاهی از این موضوع وارد این مسیر شدیم.

در ادامه این جلسه، معاونان و مدیران کل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گزارش عملکرد این معاونت در سال گذشته را ارائه کردند و موضوع افتتاح و راه‌اندازی سراهای نوآوری «توسعه صنایع منطقه‌ای» و «صنایع خلاق» و... در تهران و بازار فناوری و نوآوری در اراک و سایر سراهای نوآوری در دیگر استان ها بررسی شد.

انتهای پیام/۴۰۴۰/

منبع: آنا

کلیدواژه: کرونا رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دیدار نوروزی دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاه آزاد اسلامی سرپرست اداره کل فناوری و نوآوری معاونت تحقیقات فضای مجازی بحران ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۴۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی

فرمانده انتظامی استان اصفهان از اجرای هوشمندانه طرح نور فراجا در فضای مجازی با هدف شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه اقدام می‌کنند، خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان و به نقل از پایگاه خبری پلیس سردار حمید علینقیان‌پور درباره اجرای طرح نور در استان اصفهان اظهار داشت: طرح نور  با هدف حفاظت از حریم عفاف و حجاب و همچنین ارزش‌های اصیل نظام اسلامی و برخورد قانونی با هنجارشکنانی که به حریم و حرمت ارزش‌های ایرانی و اسلامی مردم ایران تعدی می‌کنند،  در 3 حوزه اماکن عمومی، خودروها و فضای مجازی به صورت رسمی از 25 فروردین اجرا شده است.

وی افزود: از همان ابتدای اجرای طرح، رسانه‌های معاند و ضد انقلاب و برخی از رسانه‌ها،  افراد و گروه‌های داخلی هجمه‌های وسیعی را علیه فراجا انجام دادند اما در این میان دولت، دستگاه قضائی، علما و روحانیون، مردم عزیز و نخبگان فهیم با ادراکی قابل ستایش در کنار پلیس قرار گرفتند تا شأن حریم، حرمت و کرامت بانوی ایرانی بیش از پیش حفظ شود و لازم می‌دانم از حمایت‌های همه جانبه و همراهی همگان در اجرای این طرح  تقدیر و تشکر کنم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه طرح نور براساس قانون و وظایف محوله به فراجا و در راستای پاسخگویی به مطالبه اصلی و به حق مردم و مسئولان برای ایجاد امنیت اخلاقی و روانی در جامعه اجرا شده، گفت: پلیس در هیچ حالتی به دنبال پرونده‌سازی برای موضوعات هنجاری و ارزشی نیست و در قالب اقدامات ایجابی سعی دارد تا با تذکر، ارشاد، مشاوره و راهنمایی افراد بدپوشش، آنها را نسبت به عواقب عمل خود آگاه کرده و زمینه اصلاح رفتارشان را فراهم آورد.

رادان: "طرح نور" را با همراهی دولت و قوه قضائیه ادامه می‌دهیمشناسایی باندهای فحشا و تجارت جنسی/طرح نور هوشمند می‌شود

 

سردار علینقیان‌پور به اجرای هوشمند طرح نور در فضای مجازی اشاره کرده و متذکر شد: شناسایی و برخورد قانونی با افراد، گروه‌ها و باندهایی که به صورت سازمان یافته در فضای مجازی اقدام به ترویج و تحریک بدپوششی، بی‌حجابی و بی‌بند و باری در جامعه می‌کنند، در دستور کار قرار گرفته و به زودی اخبار آن منتشر خواهد شد

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: بررسی‌های میدانی و مشاهدات عینی روزانه در شهرهای استان نشان دهنده حرکت مطلوب جامعه به سمت حفظ حریم و حرمت زنان و بانوان است اما با این وجود معتقدیم زمانی موضوع عفاف و حجاب در جامعه اسلامی ما بهتر و عملیاتی‌تر خواهد شد که همه نهادهای متولی که  به صورت مستقیم وظیفه انجام اقدامات فرهنگی و ایجابی در حوزه عفاف و حجاب را دارند، عملکرد قابل قبول و در خور توجهی داشته باشند.

سردار علینقیان‌پور در خاتمه خاطر نشان کرد : امیدواریم با همت مسئولان و انجام به موقع وظایف از سوی دستگاه‌های مسئول وضعیت حجاب و عفاف در جامعه و حرمت نهادن به ارزش‌های دینی و اسلامی روز به روز مطلوب‌تر شده و این گونه اقدامات رضایت و خوشنودی پروردگار، شادی قلب حضرت ولی‌عصر(عج)، نائب برحقش حضرت آیت‌الله امام خامنه‌ای عزیز ، خانواده‌های معظم شهدا و ملت شریف و ولایتمدار کشور را فراهم آورد.

 

انتهای پیام/170

دیگر خبرها

  • توسعه همکاریهای دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی و موسسه آموزشی- تحقیقاتی صنایع دفاعی
  • اجرایی کردن طرح جامع جهاد علمی
  • برگزاری کنفرانس بین المللی وب پژوهی در دانشگاه علم و فرهنگ
  • تاکید وزیر علوم بر لزوم همکاری دانشگاه‌ها با اجرای نظام ایده‌ها
  • اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • پلیس اصفهان خبر داد: اجرای هوشمندانه طرح نور در فضای مجازی
  • هشدار درباره انتقال بیمار از مراکز دولتی به بیمارستان‌های خصوصی!/ باید چرخه پرگلایه «بیمه» اصلاح شود/ متاسفانه از اولویت نخست یعنی بهداشت غفلت شده است
  • ترویج فرهنگ کارآفرینی در دانشگاه آزاد با ایجاد محیط‌های حمایتی
  • افزایش فضای کارخانه نوآوری درخشان یزد
  • فضای کار اشتراکی در زیست‌بوم فناوری و نوآوری چیست؟