Web Analytics Made Easy - Statcounter

این وزارتخانه  در بیانیه ای خاطرنشان کرد: شرایط کنونی (بازار و قیمت نفت) مستلزم مداخله فعال همه مشارکت کنندگان و حاضران در بازار نفت خواهد بود.  وزارت انرژی قزاقستان با اعلام اینکه این کشور در نشست روز پنجشنبه ۹ آوریل (۲۱ فروردین) اوپک پلاس به رهبری عربستان و روسیه شرکت خواهد کرد، از کشورهای دیگری که کمک آنها برای تثبیت قیمتهای نفت مورد نیاز است نامی نبرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش  روز جهارشنبه رویترز، در بیانیه وزارت انرژی قزاقستان آمده است : قزاقستان همواره به گفتگوی سازنده متعهد بوده و به تعهدات خود در قالب توافقنامه اوپک پلاس عمل کرده است.  امیدواریم که در نتیجه نشست پیش رو نتایج مثبتی حاصل شود. با این حال، عدم توازن فعلی در بازار جهانی نفت حکایت از آن دارد اقدامات اوپک پلاس به تنهایی کافی نخواهد بود و اوضاع کنونی مستلزم اقدام همه حاضران در بازار است.

روز ۹ مارس (دوشنبه ۱۹ اسفند سال گذشته) قیمت نفت برنت با کاهش ۲۵ درصدی بیشترین میزان کاهش یک روزه از ژانویه ۱۹۹۱ تا کنون را تجربه کرد.

عربستان، روسیه و تولیدکنندگان نفت اوپک و غیراوپک در گروه موسوم به اوپک پلاس، برای بازگشت به میز مذاکره و چانه زنی برای کاهش تولید ابراز تمایل کرده اند و نشست آنها روز پنجشنبه (فردا) برگزار می شود اما واکنش خود (به کاهش قیمت نفت) را منوط به اقدام آمریکا و سایر کشورهای غیرعضو اوپک کرده اند.

بیژن زنگنه وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران هم روز سه شنبه در پیامی توییتری با بیان اینکه آمریکا و کانادا نیز باید در تعیین کاهش تولید نقش داشته باشند افزود: باید درخصوص اعداد مربوط به کاهش تولید برای هر کشور موافقت شود.

پس از آنکه دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا هفته گذشته گفت که ریاض و مسکو برای کاهش ۱۰ تا ۱۵ میلیون بشکه نفت در روز توافق کرده اند، گروه اوپک پلاس قرار است روز پنجشنبه یک ویدئو کنفرانس برگزار کند. در این حال، وزارت انرژی آمریکا امروز سه شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که تولید نفت آمریکا بدون اقدام دولت در حال کاهش است و مطابق با تاکید کاخ سفید برای عدم مداخله در بازارهای خصوصی است. این کاهش اما بطور آهسته و در مدت دو سال آینده روی خواهد داد.

در بیانیه وزارت انرژی آمریکا آمده است: در خصوص گزارشهای رسانه ای مبنی بر اینکه اوپک پلاس رسیدن به توافق را منوط به کاهش تولید آمریکا خواهد کرد، گزارش امروز اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد که از هم اکنون بدون مداخله دولت فدرال، کاهش تولید به میزان ۲ میلیون بشکه در روز پیش بینی می شود.

همزمان با تلاشها برای مهار شیوع ویروس کرونا در جهان، تقاضای جهانی نفت در حدود ۳۰ درصد یا حدود ۳۰ میلیون بشکه در روز کاهش یافته است.

برچسب‌ها اوپک پلاس قزاقستان نفت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اوپک پلاس قزاقستان نفت اوپک پلاس قزاقستان نفت وزارت انرژی کاهش تولید اوپک پلاس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد

وزیر دفاع در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی ایران در حاشیه بیست و یکمین اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری‌های شانگ‌های با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد.

در جریان دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان که برای نخستین بار پس از ۳۰ سال در حاشیه اجلاس وزرای دفاع سازمان همکاری شانگ‌های در آستانه قزاقستان صورت گرفت، طرفین بر افزایش ظرفیت‌ها و آمادگی‌های دو کشور برای توسعه همکاری‌های دفاعی تاکید کردند.

در این ملاقات ژنرال «روسلان ژاک سیلیکوف» وزیر دفاع قزاقستان نخستین حضور وزیر دفاع ایران در اجلاس وزرای دفاع شانگ‌های پس از عضویت کامل ایران را تبریک و ابراز امیدواری کرد: حضور ایران در این سازمان موجب تقویت و پیشبرد برنامه‌ها و ماموریت‌های این سازمان گردد.

امیر سرتیپ آشتیانی وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران با یادآوری برخی ابعاد همکاری‌های دفاعی فعلی دو کشور در زمینه‌های آموزشی و طب نظامی خواستار گسترش این همکاری‌ها شد.

وزیر دفاع جمهوری اسلامی ایران در این ملاقات ضمن دعوت از همتای قزاقستانی خود برای سفر به تهران تاکید کرد: ایران کاملاً آماده گسترش همکاری‌های دو جانبه دفاعی است.

در پایان این دیدار وزرای دفاع ایران و قزاقستان تشکیل کارگروه جهت ساماندهی و پیشبرد همکاری‌های دو کشور را مورد تاکید قرار دادند.

دیگر خبرها

  • دردسرهای افزایش بیش‌ از حد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • دردسرهای افزایش بیش‌ازحد انرژی‌های تجدیدپذیر برای آینده
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • صادرات محصولات کشاورزی ایران از مرز ۶ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار فراتر رفت
  • اعلام همکاری قزاقستان در بخش معادن با افغانستان
  • فرمان کنترل اوپک به دست امارات می‌افتد؟
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفتگو کرد
  • وزیران دفاع ایران و قزاقستان دیدار کردند
  • وزرای دفاع ایران و قزاقستان دیدار و گفتگو کردند
  • امیر آشتیانی با وزیر دفاع قزاقستان دیدار و گفت‌وگو کرد