Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران اکونومیست- رئیس کل گمرک با بیان اینکه در سال ۹۸ کشفیات قاچاق نسبت به سال قبل از آن سه برابر شد، گفت: علی‌رغم آنکه طبق قانون مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده ولی برخی از دستگاه‌ها تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

به گزارش روز چهارشنبه گمرک ایران، «مهدی میراشرفی» در نشست هم‌اندیشی درباره اقدامات گمرک برای مقابله با کرونا و برنامه‌های گمرک در سال جهش تولید در حضور معاون اول رئیس جمهوری گفت: در پایان سال ۹۸ موفق شدیم یک هزار میلیارد تومان مازاد بر درآمد محقق شده کسب کنیم که این امر نتیجه تلاش و همت مدیران و کارکنان گمرک است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی علی‌رغم آنکه طبق قانون، مدیریت واحد مرزی در بحث تجارت به گمرک محول شده اما برخی دستگاه‌ها تمکین نمی‌کنند و این امر بعضی اوقات چالش‌برانگیز است.

میر اشرفی با اشاره به حرکت گمرکات پیشرفته جهان به سوی کنترل‌های غیرمزاحم و غیرمملوس گفت: گمرک جمهوری اسلامی ایران در راستای افزایش امنیت و تسهیل تجارت، اقدامات زیادی انجام داده که ازجمله آنها می‌توان به پیاده‌سازی سامانه‌های الکترونیکی، پنجره واحد تجارت فرامرزی، سامانه کارشناسی مجازی، گمرک موبایل، پلمپ هوشمند و شبکه فعالان مجاز اقتصادی (AEO) اشاره کرد.

وی ادامه داد: با به‌کارگیری پلمپ هوشمند و نصب تراشه الکترونیکی RFID بر روی آن، در حال حاضر مبادی ورودی و خروجی ۶ گمرک مهم کشور به این سامانه مجهز شده که در آینده با توسعه این سامانه، تمام مسیرهای ترانزیتی کشور تحت پوشش قرار خواهد گرفت و امکان هرگونه تخلف و انحراف از مسیر در مورد محموله‌های ترانزیتی به صفر خواهد رسید.

به گفته این مقام مسوول، سامانه رهگیری پلمپ هوشمند هم‌اکنون به صورت آزمایشی در گمرکات بازرگان، سرخس، لطف‌آباد، دوغارون و... راه‌اندازی شده است.

رئیس کل گمرک اظهار کرد: یکی از روش‌های مؤثر برای کنترل و رصد محموله‌های تجاری به‌ویژه کانتینرهای حامل کالای ترانزیت خارجی و داخلی، استفاده از "کوادکوپتر" است که می‌تواند به افزایش امنیت و کاهش تخلفات تجاری از جمله قاچاق کالا کمک کند که این ابزار را در گمرک به‌کار گرفته‌ایم.

وی همچنین توسعه دروازه‌های مشترک مرزی با کشورهای همسایه، توسعه و تکمیل پنجره واحد تجارت فرامرزی، پیاده‌سازی مدیریت ریسک هوشمند و پویا، توسعه پروژه تیر الکترونیکی و گمرک موبایل را از برنامه‌های مهم گمرک در سال‌جاری عنوان کرد.

میراشرفی با بیان اینکه ما در گمرک به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنیم، خاطرنشان کرد: علاوه بر انجام وظایف جاری در حال حاضر مدیران و کارکنان گمرکات مرزی به خاطر تحریم‌ها و شروع بیماری کرونا فشار مضاعفی را تحمل می‌کنند.

وی اجرای مدیریت ریسک در گمرک را موفقیت‌آمیز خواند و افزود: در بحث مدیریت ریسک سه مسیر سبز، زرد و قرمز داشتیم که در مسیر سبز حجم کالاها در سال ۹۸ از ۳۵ درصد به ۵۱ درصد رسید و معنای آن این است که برای فعالان اقتصادی تسهیلات بهتر و بیشتری فراهم شده است.

 

 ایرنا

منبع: ایران اکونومیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۳۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است

به گزارش خبرنگار مهر، سیدانور رشیدی عصر یکشنبه در نشست مدیران و معاونین شهرداری سنندج با اعضای شورای اسلامی شهر سنندج با تبریک نهم اردیبهشت اظهار کرد: حوزه کاری در شهرداری‌ها به دلیل محدودیت‌های مالی و گستره انتظارات مردم بسیار سخت است اما برنامه‌های شهرداری در سال‌جاری بر سه مبنای کارهای، کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلند مدت تعریف می‌شود.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه‌های یاد شده زمینه خدمت‌رسانی بیشتر به شهر و شهروندان را فراهم می‌کند، خاطرنشان کرد: برخی اقدامات شهرداری در راستای ایجاد زیرساخت‌ها مانند اجرای ۲۰۰ کیلومتر فیبر نوری در راستای هوشمندسازی شهر، هدایت آب‌های سطحی، احداث سوله برای ساماندهی بازیافت و سگ‌های بلاصاحب و غیره انجام شده که شاید برای مردم مشهود نباشد، اما اینها اقدامات زیرساختی هستند که در آینده نتایج آن به نفع شهر و شهروندان خواهد بود.

وی با بیان اینکه پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی انجام شده است، افزود: همگام‌سازی و به روز رسانی اقدامات در شهرداری الکترونیک جزو اولویت ما بود که استارت آن زده شد و در حال حاضر ۱۰۰ درصد جلو رفته و قطعاً تحقق شهرداری الکترونیک گام بلندی در شفاف‌سازی، کاهش فساد اداری و غیره خواهد بود.

رشیدی گفت: با تلاش تمام مجموعه مدیریت شهری و همراهی شوراها شاخص‌های خدمات‌رسانی در حوزه‌های مختلف از جمله آسفالت، سرانه فضای سبز، شهرداری هوشمند، برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، ایجاد زیرساخت‌های ورزشی و غیره ارتقا پیدا کرده و می‌توانیم با سند کاملاً ارائه کنیم.

وی خاطرنشان کرد: ساماندهی وانت‌های میوه فروش را در سال ۱۴۰۱ در سطح قابل قبول اجرا کردیم و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته ۱۵ اردیبهشت ماه جاری ساماندهی وانت‌های میوه فروش در سطح شهر اجرا خواهد شد.

به گفته وی، در این راستا ۵ نقطه‌ای که در راستای استقرار وانت‌های میوه فروش قبلاً در نظر گرفته شده بود به ۱۰ نقطه افزایش یافته است و امیدواریم شاهد اجرای قابل قبول این طرح در سنندج باشیم.

شهردار سنندج با تاکید براینکه برنامه ریزی‌های خوبی هم برای ساماندهی دست فروشان صورت گرفته است، عنوان کرد: تمام توان خود را در راستای اجرای کامل ساماندهی دستفروشان انجام خواهیم داد و در این راستا نیازمند همراهی دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف است.

شهردار سنندج اجرای پارک‌های ۳۶ هکتاری پیرچنار، ۲۰ هکتاری نیشتمان و سه هکتاری نایسر و۲۰ پارک درون محلی را از اقدامات مدیریت شهری برای افزایش سرانه فضای سبز در سال‌جاری برشمرد و گفت: در راستا رفع مشکلات ترافیکی، تقاطع غیر همسطح محمدی، بلوار ۲۴ متری توس نوذر امسال اجرا می‌شود.

کلنگ‌زنی دو پروژه تقاطع تکیه و چمن و پارکینگ طبقاتی هسته مرکزی شهر و چندین پروژه عمرانی از برنامه‌های امسال شهرداری است که توسط رشیدی در این نشست مطرح شد.

کد خبر 6091391

دیگر خبرها

  • پروژه شهرداری الکترونیک به صورت ۱۰۰ درصدی در سنندج انجام شده است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • توجه مدیریت شهری به توسعه زیرساختی شهر چالوس
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکان سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • ثبت بیش از ۱۰۰۰ فرم شناسایی مشترکین سازمان پسماند اصفهان در سامانه سنا
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور
  • واردات ۱۴۸ میلیون دلاری قهوه به کشور در سال ۱۴۰۲
  • امنیت لازمه توسعه است/لزوم رسیدگی به مسکن محرومان در کردستان
  • ایجاد خط کشتیرانی منظم به غرب آفریقا/ افزایش رایزنان بازرگانی در آفریقا 
  • تشکیل ستاد وصال شیرین در راستای تسهیل ازدواج جوانان در کشور