Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-08@16:45:27 GMT

نگاهی به کمک‌های جهانی چین برای مقابله با ویروس کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۴۴۷

نگاهی به کمک‌های جهانی چین برای مقابله با ویروس کرونا

با شیوع ویروس کرونا در جهان، کشور چین بر اساس ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک تجربیات پیشگیری، کنترل و درمان را با سازمان بهداشت جهانی و جامعه بین‌المللی به اشتراک گذاشته است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۱:۳۵ بین الملل آسیا-اقیانوسیه نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از رادیو بین المللی چین، بیماری همه گیر کروناویروس یک حادثه بهداشت عمومی اضطراری است که از زمان تاسیس جمهوری خلق چین با سریع ترین شیوع و دامنه دارترین عفونت و سخت ترین پیشگیری و کنترل رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای مقابله با این ویروس، چین کامل ترین و جدی ترین تدابیر را در پیش گرفته و نیز در این مسیر، بهای بسیار پرداخته و فداکاری های بسیار داشته است. تحت تلاش مشترک مردم سراسر چین، وضعیت پیشگیری و کنترل این کروناویروس در چین رو به بهتر شدن است و نظم زندگی و تولید نیز در حال تثبیت و گسترش است.

طی روزهای اخیر، شیوع کروناویروس در جهان شدت گرفته که چالش جدی برای امنیت بهداشت عمومی جهان ایجاد کرده است. ویروس مرز و قوم نمی شناسد. تنها با همبستگی و همکاری، جامعه بین المللی می تواند بر آن غلبه کرده و از خانه مشترک بشر دفاع کند. چین همواره بر اساس ایده جامعه بشری با سرنوشت مشترک، با برخورد باز، شفاف و مسئولیت شناسانه، به موقع اطلاع رسانی کرده و تجربیات پیشگیری و کنترل و درمان را با سازمان بهداشت جهانی و جامعه بین المللی به اشتراک گذاشته و با تقویت پژوهش های علمی و همکاری، تا حد امکان کمک رسانی کرده که مورد ارزیابی عالی و تایید گسترده جامعه بین المللی نیز قرار گرفته است.

29 فوریه: تیم داوطلب متخصصان پزشکی صلیب سرخ چین وارد ایران شد.

7 مارس: تیم داوطلب متخصصان پزشکی چینی اعزام شده از سوی صلیب سرخ کل چین، وارد عراق شد. همین روز، محموله های کمکی چین به عراق نیز وارد این کشور شد.

چین اعلام کرد، به منظور پشتیبانی از همکاری بین المللی سازمان بهداشت جهانی برای مقابله با کروناویروس 20 میلیون دلار به این سازمان اهدا می کند.

8 مارس: کمیسیون بهداشت و سلامت ملی چین تیم های پزشکی را به منظور تقویت توان محلی ها و آموزش آنلاین به پزشکان امدادرسان در خارج و افزایش دانش مربوط به پیشگیری و کنترل بر کروناویروس، مورد هدایت قرار داد. تیم های امدادرسان پزشکی چین در موزامبیک، بورکینافاسو و سیرالئون به بررسی پیشرفت وضعیت شیوع کروناویروس پرداختند.

9 مارس: سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی گفت، چین مایل است همزمان با پشت سر گذاشتن مشکلات خود، محموله های محافظتی پزشکی مانند ماسک را در اختیار کشورها بگذارد تا از آنان در مقابله با کروناویروس حمایت کند و به طور مشترک با این ویروس رویارویی کرده و بر آن پیروز شوند.

12 مارس: نخستین تیم متخصصان پزشکی چین با همراه داشتن محموله های کمکی وارد ایتالیا شد.

17 مارس: کیت تشخیص چین به 11 کشور عرضه شد. نخستین گروه از کیت تشخیص برای کمک به کامبوج نیز وارد پنوم پن شد

18 مارس: دومین گروه متخصصان پزشکی چین وارد ایتالیا شد و محموله های پزشکی کمکی چین به وزن 9 تن مانند دستگاه تنفسی و کیت تشخیص را نیز با خود همراه برد.

22 مارس: تیم متخصصان پزشکی چین وارد صربستان شد و نخستین گروه از محموله های کمکی چین نیز در همین روز وارد این کشور شد

23 مارس: تیم متخصصان پزشکی چین وارد کامبوج شد و گروهی دیگر از محموله های کمکی از سوی چین نیز همین روز وارد این کشور شد

25 مارس: مراسم پرده برداری از مرکز آزمایش اسید نوکلئیک که به کمک چین ساخت شد، در بغداد برگزار شد.

26 مارس:سومین تیم پزشکی چین وارد ایتالیا شد و محموله های کمکی مانند دستگاه تنفسی و ماسک نیز همین روز وارد این کشور شد .

28 مارس: تیم پزشکی چین وارد پاکستان شد و محموله های کمکی چین نیز همین روز وارد این کشور شد .

29 مارس: تیم پزشکی چین همراه با محموله های کمکی مانند تجهیزات محافظتی و دارو وارد لائوس شد

30 مارس: تیم پزشکی چین همراه با محموله های کمکی مانند کیت تشخیص، لوازم محافظتی و دارو وارد کاراکاس پایتخت ونزوئلا شد.

31 مارس:  سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشست خبری هفتگی اعلام کرد، تا کنون چین به 120 کشور و 4 سازمان بین المللی محموله های کمکی مانند ماسک پزشکی، ماسک N95، لباس محافظ ودستگاه تنفسی اهدا کرده است، دول محلی چین نیز از طریق شهرهای خواهرخوانده محموله های کمکی در اختیار بیش از 50 کشور قرار داده اند. شرکت های چینی نیز محموله های کمکی خود را به بیش از 100 کشور و سازمان بین لمللی اهدا کرده اند.

پالایشگاههای چین نفت ارزان اروپا را می خرندیادداشت|دوقطبی‌سازی سیاسی در میانه بحران انسانی؛ نُت فالش دوقطبی آمریکا ــ چین در ایرانآیا آمارهای چین درباره کرونا قابل اعتماد است؟صندوق بین‌المللی پول: اقتصاد چین بهبود نسبی یافتنشست ویدیوکنفرانسی متخصصان طب سنتی ایران و چین برگزار می‌شودصادرات تجهیزات پزشکی چین به بیش از 10 میلیارد یوان رسیدبرخورد چین با چالش‌های اقتصادی ناشی از شیوع ویروس کرونا در جهان


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,87/CT12 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "چین" ویروس کرونای جدید ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا اخبار چین ویروس کرونای جدید ویروس کرونا متخصصان پزشکی چین جامعه بین المللی پیشگیری و کنترل پزشکی چین وارد تیم پزشکی چین ویروس کرونا کیت تشخیص کمکی چین چین نیز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۴۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!

تسنیم نوشت: ماجرای واردات محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف ‌در قالب ۳ محموله به کشور حواشی زیادی را ایجاد کرده است. براساس اخبار منتشر شده؛ بیش از ۴۷ هزار تن روغن مایع مسموم و تاریخ گذشته در دولت ابراهیم رئیسی توزیع شده است

بیش از ۹۱ هزار تن روغن مایع در مرداد ۱۴۰۰ توسط «شرکت مادر تخصصی بازرگانی ایران» از دو کشور ترکیه و آرژانتین وارد ایران شد که بنا به گزارش‌های صریح سازمان غذا و دارو مسموم به سموم کشاورزی و آفت‌کش‌ها بودند.

این محموله از مرداد ۱۴۰۰ تا اردیبهشت ۱۴۰۲ در گمرک شهید رجایی نگهداری می‌شد و طی ۴ مرحله نمونه‌برداری و آزمایش آن در آزمایشگاه‌های مختلف «غیر قابل ترخیص» و «غیر قابل مصرف انسانی» شناخته شد.

علیرغم‌ گزارش‌های رسمی درباره‌ مسموم بودن این محموله در اردیبهشت ۱۴۰۲ ؛ یک کمیته فنی نتایج به‌دست آمده در نمونه‌گیری‌ها را «غیر قطعی» دانست و دستور به ترخیص ۴۷ هزار تن از این روغن‌ها را صادر کرد که اکنون وارد بازار ایران شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در این خصوص اعلام کرد: یک محموله ۴۴ هزار تنی روغن خوراکی غیرقابل مصرف به ارزش ۷۰ میلیون یورو ‌در قالب ۳ محموله وارد بندر شهید رجایی وارد شده است.

دو مورد از این محموله‌ها مربوط به یک شرکت ترکیه‌ای و یک محموله مربوط به یک شرکت آرژانتینی است که وارد کننده این روغن‌ها شرکت بازرگانی دولتی است.

برای مدیران مربوطه، پرونده کیفری تضیع اموال عمومی تشکیل شده ‌و این پرونده در بازپرسی دادسرای بندرعباس در حال پیگیری است.

دیگر خبرها

  • واکسن‌های آسترازنکا از سراسر جهان جمع‌آوری می‌شوند
  • واکسن های کرونا آسترازنکا از بازار جهانی جمع شد
  • نگاهی به بزرگ ترین کشورهای تولید کننده طلا در سال ۲۰۲۳ (+ اینفوگرافی)
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود! +فیلم
  • تایید واردات روغن‌های خوراکی آلوده ۷۰ میلیون یورویی ‌| محموله غیرقابل مصرف بود!
  • هوش مصنوعی یک ابزار کمکی است و جایگزین پزشک نمی شود
  • مارکسیسم چه نگاهی به سیاست بین‌الملل دارد؟
  • ۳۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در ساوه کشف شد 
  • غرق شدن چادرهای آوارگان فلسطینی در آب باران