Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-27@02:38:10 GMT

فعاليت کشتيراني تحت تاثير کرونا قرار نگرفته است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۴۷۳۹

فعاليت کشتيراني تحت تاثير کرونا قرار نگرفته است

خبرگزاری آریا- مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی: با بروز رسانی پروتکل‌های بهداشتی، حوزه بازرگانی دریایی ایران با قوت به کار خود ادامه می‌دهد.
به گزارش خبرگزاری آریا، مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران گفت: با بروز رسانی پروتکل‌های بهداشتی و اجرای کامل قرنطینه‌های سلامت در بنادر و کشتی ها، حوزه بازرگانی دریایی ایران با قوت و در سلامت کامل به کار خود ادامه می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کاپیتان علیرضا ابراهیمی زاده با اشاره به اینکه بیش از 3 هزار و 300 نفر از دریانوردان مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران از ابتدای اعلام خبر انتشار ویروس کرونا در چین، طبق پروتکل‌های بهداشتی سختگیرانه سازمان جهانی دریانوردی، روزانه پایش می‌شوند، افزود: حمل بار و عملیات تخلیه و بارگیری در کشتی‌ها تحت پروتکل‌های خاص انجام می‌شود و با توجه به نظارت دقیق بنادر جهان به ورود کشتی‌ها و اعمال قرنطینه سختگیرانه، خوشبختانه هیچ مشکلی برای دریانوردان و شناور‌های کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به وجود نیامده است.
وی افزود: از آنجا که ناوگان کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران متولی حمل مواد غذایی و مایحتاج عمومی مردم به داخل کشور است، حفظ سلامت کارکنان و محموله‌های غذایی برای ما از اولویت خاصی برخوردار است و به همین دلیل، از همان ابتدا، همه پروتکل‌های بهداشتی مجموعه کشتیرانی به روز رسانی شد.
وی با اشاره به اینکه خوشبختانه هیچکدام از کارکنان این شرکت به ویروس کرونا مبتلا نشده اند، در خصوص سلامت بار‌های انتقالی گفت: در همه بنادر قرنطینه 14 روزه رعایت می‌شود و هنگام رسیدن کشتی به این بنادر، باید در فاصله مشخصی لنگر بیندازند تا کشور مقصد بعد از تست کالا و پرسنل کشتی و عاری بودن آن‌ها از میکروب و ویروس، مجوز ورود به بندر و قرنطینه را صادر کند.
ابراهیمی زاده تصریح کرد: همه فرماندهان کشتی‌های در حال ماموریت در سراسر جهان، مکلفند روزانه دو بار دمای بدن همه کارکنان را پایش و روزانه به کشتیرانی اعلام کنند و با مشورت دو پزشک تمام وقت در کلینیک کشتیرانی، در صورت نیاز هر یک از دریانوردان، تحت مداوای دارویی قرار خواهند گرفت.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: خوشبختانه دریانوردان هم همکاری مناسبی با مجموعه درمانی دارند و حتی کسانی که قرارداد آن‌ها نیز پایان می‌یابد در صورت نیاز به قرنطینه 40 روزه منتقل می‌شوند و البته در این مدت، مجموعه کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران برای سلامت کارکنان خود، متحمل هزینه‌های درمانی زیادی از جمله برای خرید کیت‌ها و انجام آزمایش‌های خاص شده است.
به گفته مدیرعامل شرکت تامین نیروی انسانی کشتیرانی، با توجه به اهمیت سلامت ناوگان و کارکنان کشتیرانی در حمل مواد غذایی و مایحتاج عمومی کشور به داخل، از همان ابتدای شیوع کرونا در جهان، همه کارکنان مسیر‌های منتهی به چین و سایر کشور‌ها مورد قرنطینه قرار گرفتند و از فرماندهان کشتی‌ها نیز خواسته شد با حدت و شدت قرنطینه داخلی را اعمال کنند و به همین دلیل، ورود و خروج کارکنان از کشتی‌ها و حتی آمدن آن‌ها روی کشتی ممنوع شد و در موارد خاصی که نیاز به جابجایی کارکنان وجود داشت، فقط با تایید کلینیک‌های پزشکی کشتیرانی، اجازه جابجایی صادر می‌شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: فعالیت کشتیرانی کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران پروتکل های بهداشتی کشتی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۴۷۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران

معاون پرستاری وزارت بهداشت، درمان و اموزش پزشکی گفت: ۲۱ هزار نفر از پرستاران که بخش عمده آن‌ها در دوران کرونا نیرو‌های طرحی بودند استخدام شدند.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، عباس عبادی، معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر جذب پرستاران در مراکز درمانی در اولویت وزارت بهداشت بوده و تعداد محدودی از همکاران ما در مناطقی که مجوز استخدام در آن‌ها وجود ندارد، برای جذب باقی مانده اند.

وی از تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران خبر داد و گفت: این لایحه دارای ۳۱ ماده است که یک ماده آن به جذب پرستارانی که بحران‌هایی مانند کرونا و ... در خدمت نظام سلامت هستند، اختصاص دارد و امیدواریم با تصویب آن‌ها در مجلس بتوان اقدمات موثرتری برای این قشر زحمتکش برداریم.

عبادی با بیان اینکه کمبود نیروی پرستاری یک چالش عمومی جهانی است و کشور ما نیز از این موضوع مستثنی نیست، گفت: با افزایش پذیرش دانشجویان پرستاری در دانشگاه‌ها و تسهیلاتی که برای استخدام و تبدیل وضعیت آن‌ها در حال انجام است، چنانچه قانونگذار از این بابت به نظام سلامت کمک کند، امیدوار خواهیم بود تا چندسال آتی مشکل کمبود پرستار در کشور کاهش یابد.

وی تصریح کرد: اکنون ۲۰۹ هزار کادر درمان اعم از همکاران پرستار، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک پرستار در مراکز درمانی وزارت بهداشت، بخش خصوصی، تامین اجتماعی و نیرو‌های مسلح مشغول به خدمت هستند، و نسبت پرستار به تخت، ۹ دهم و نسبت گروه پرستاری به تخت، ۱.۲ است که امیدواریم با افزایش جذب و تربیت نیروی انسانی، فاصله ۱.۲ تا ۱.۸ در سال‌های آتی برطرف شود.

عبادی اظهار داشت: از اقدامات خوب دولت سیزدهم اجرایی شدن قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری است، زیرا این قانون پس از ۱۵ سال مسکوت ماندن و در دوره طرح تحول سلامت که زمان طلایی اجرای این طرح بود و اتفاقاً برخی افراد که امروز منتقد اجرای این طرح هستند در آن دوران مسوولیت داشتند، می‌توانست اجرایی شود، اما نشد.

وی افزود: ارزش نسبی خدمات پرستاری در بخش‌هایی که سختی کار بیشتر است، بالاتر است. در سال جاری، مثلا در بخش‌های عمومی و داخلی جراحی ارزش نسبی معادل ۸ کا و در بخش‌های مراقبت‌های ویژه تا ۳۳.۴ کا هم افزایش پیدا می‌کند. البته، چون تعداد بیماران بخش‌های عمومی نسبت به بخش‌های ویژه بیشتر است، نوعی تعادل در پرداختی‌ها صورت می‌گیرد؛ در آیین نامه هم پیش بینی شده که نباید بین همکاران پرستار هم رده تفاوت کارانه بیشتر از ۲.۵ برابر باشد.

دیگر خبرها

  • تجلیل از خانواده شهدای مدافع سلامت در هفته سلامت
  • روز‌های خوب تولید در نیشکر هفت تپه
  • فعالیت‌های حوزه بهداشت و سلامت از ارزشمندترین کارها است
  • آزادی کارکنان هندی کشتی توقیف شده توسط ایران
  • تخلیه غلات 101 فروند کشتی در بندر امیرآباد بهشهر
  • جذب و به کارگیری پرستاران دوران کرونا
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • جذب ۲۱ هزار پرستار بویژه نیروی طرحی دوران کرونا/ تدوین لایحه مادی و معنوی پرستاران
  • سنگدوینی: جنگ‌هراسی بر اقتصاد ایران بی‌تاثیر است