Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ــ دفتر تسنیم استان کردستان در طول روز تازه‌ترین اخبار را در قالب از گوشه و کنار استان منعکس می‌کند. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۹ استانها کردستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، در بسته خبری پیش‌رو بخشی از اخبار گوشه و کنار استان کردستان گردآوری و در اختیار خوانندگان و مخاطبان خبرگزاری تسنیم قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در سومین جلسه اقتصاد مقاومتی استان که به بررسی و تصمیم‌گیری در خصوص پروژه‌های مهم و سازگار با شعار سال برای اتمام اختصاص داشت، اظهار داشت: به جای اینکه تعداد زیادی پروژه پراکنده در استان داشته باشیم، چند پروژه مهم و اثرگذار را در دستور کار قرار داده و آنها را در مدت زمان مشخص به بهره‌برداری برسانیم.

وی با بیان اینکه ما در کردستان دنبال ایجاد صنایعی هستیم که اشتغال پایدار به دنبال داشته باشند، افزود: پروژه‌های صنعتی بزرگی که برای استان تعریف شده، بخش زیادی از کارهایشان که نیازمند پیگیری‌های فراوان بوده انجام شده که نمونه آن تامین اعتبار و خوراک برای پتروشیمی کردستان بوده که با عادی شدن وضعیت کشور عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

استاندار کردستان بر ضرورت اتمام و واگذاری منطقه ویژه اقتصادی بانه و شهرک صنعتی سرنجیانه سنندج تاکید کرد و گفت: سال گذشته 18 میلیارد تومان از اعتبارات استان به اتمام این شهرک‌ها اختصاص داده شد در حالی‌که شرکت شهرک‌های کشور به وعده تخصیص همین میزان اعتبار، عمل نکرد.

وی تصریح کرد: باید متولیان شرکت شهرک‌های صنعتی استان به‌صورت جد پیگیر دریافت و هزینه‌کرد این اعتبارات شود تا این دو شهرک در سال‌جاری به اتمام برسند و به سرمایه‌گذاران واگذار شود.

مرادنیا خواستار توجه بیشتر به زیر ساخت‌های صنایع‌دستی و گردشگری شد و اظهار کرد: از آنجا که برنامه‌ریزی‌هایی برای برگزاری برنامه‌ها و مراسم‌های ملی و بین‌المللی در استان انجام شده، باید افرادی که برای ساخت هتل تسهیلات دریافت کرده، پروژه خود را در کمترین زمان به بهره‌برداری برسانند چراکه عملاً امکانات موجود گردشگری جوابگوی این برنامه‌ها نیست.

کشف 689 میلیارد ریال انواع کالای قاچاق در مرزهای کردستان؛ دستگیری 691 قاچاقچی

سردار علیرضا مرزبانی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سنندج از میزان کشفیات کالای قاچاق در نوار مرزی استان در یک‌سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: مرزبانان در راستای کنترل و رصد مرزها، در چند مأموریت و عملیات منسجم مرزی، 840 هزار و 803 قلم لوازم آرایشی بهداشتی و 20 کیلوگرم طلای قاچاق در کردستان کشف کردند.

وی افزود: در طول یک‌سال گذشته هفت هزار 514 دستگاه تلفن همراه و تبلت، یک‌هزار و 481 دستگاه لوازم صوتی تصویری، یک میلیون و 398 هزار و 7063 ثوب البسه و یک میلیون و 674 هزار و 713 عدد مواد محترقه در بازرسی از محموله‌های مرزی کشف و یک‌هزار و 62 رأس احشام نیز مهار و توقیف شد.

فرمانده مرزبانی استان کردستان با بیان ایکه کارشناسان، ارزش کل کالاهای کشف شده در سال گذشته را 689 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، گفت: در همین راستا 691 قاچاقچی و 763 عابر غیرمجاز دستگیر و 533 دستگاه خودرو و موتورسیکلت میز توقیف شد.

وی همچنین از کشف محموله ماسک قاچاق در مرز بانه خبر داد و گفت: اکیپ گشت و کنترل پاسگاه مرزی «بروشکانی» بانه در راستای اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا، در حین پایش نوار مرزی این شهرستان، به یک دستگاه خودرو فاقد پلاک مشکوک و آن را متوقف کردند.

سردار مرزبانی بیان کرد: مرزبانان در بازرسی از خودرو یک‌هزار و 610 عدد ماسک فیلتردار به ارزش 560 میلیون ریال کشف و از خروج کالای بهداشتی از کشور جلوگیری کردند.

وی حفظ و حراست از مرز و مقابله با قاچاقیچان را اولویت مرزبانی خواند و تصریح کرد: مرزبانان با «اشرافیت اطلاعاتی»، با متخلفان و سودجویان به‌شدت برخورد می‌کنند.

فرمانده مرزبانی استان کردستان به نامگذاری سال جدید به نام «جهش تولید» از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره و یکی از عوامل رونق اقتصادی را «مقابله با قاچاق» دانست و تاکید کرد: باید همه با هم با این پدیده شوم مبارزه و برای تثبیت امنیت در مناطق مرزی همت کنیم.

وجود 750 پروژه نیمه تمام بازآفرینی شهری در کشورنماینده مجلس:80 هزار پروژه نیمه تمام در کشور وجود دارد

تسلیت مسئولان استان کردستان به مناسبت شهادت نخستین شهید مدافع سلامت

مسئولان استان کردستان، با صدور پیام‌های جداگانه، شهادت «محمد یاراحمدی» منشی بیمارستان امام خمینی(ره) سقز، به عنوان نخستین «شهید خدمت» و مدافع سلامت استان کردستان را تسلیت گفتند.

در پیام تسلیت بهمن مرادنیا استاندار کردستان آمده است: خبر جانباختن نخستین شهید مدافع سلامت «محمد یاراحمدی» از پرسنل اوژانس بیمارستان سقز بر اثر علائم بیماری کرونا موجب تاثر وتالم فراوان شد.

اینجانب این ضایعه جانگداز را به عموم مردم کردستان، خانواده داغدار آن مرحوم، جامعه پزشکی و درمانی استان کردستان تسلیت عرض کرده و از درگاه باریتعالی برای ایشان آرامش و سعادت اخروی مسالت می‌نمایم.

امید است با عنایات خداوند بزرگ و ایثارگری پزشکان، پرستاران و کادر درمانی استان و همکاری مردم هرچه زودتر شاهد ریشه‌کن شدن این بیماری منحوس در کشور و استانمان باشیم.

در پیام تسلیت رضا نجفی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان آمده است: خبر شهادت شهید گرامی «محمد یاراحمدی» که به‌عنوان نخستین شهید مدافع سلامت استان کردستان، در راه خدمت به مردم و مبارزه با ویروس کرونا جان خود را از دست داده و تا آخرین لحظه سنگر درمان بیماران را ترک نکرد، موجب اندوه و تأسف فراوانی شده است.

اینجانب شهادت این مدافع سلامت را به خانواده داغدار ایشان و مردم شریف استان و تمامی کارکنان حوزه سلامت کشور، تسلیت عرض کرده و برای آن شهید علو درجات و رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان محترم نیز صبر و شکیبایی مسألت دارم؛ قطعاً تلاش‌های صادقانه و شبانه‌روزی شهید «محمد یاراحمدی» در کنار سایر مدافعان سلامت همواره در یادها باقی خواهد ماند.

گفتنی است؛ شهید یاراحمدی نخستین شهید مدافع سلامت کردستان از پرسنل فداکار بیمارستان امام خمینی(ره) سقز بود که در راه خدمت به بیماران کرونایی آسمانی شد؛ این شهید گرانقدر ساعت 1:15 بامداد 18 فروردین ماه به علت نارسایی شدید تنفسی ناشی از بیماری کرونا به خیل شهدای مدافع سلامت پیوست.

تقدیر استاندار از پلیس برای اجرای موفق طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در کردستان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، فرمانده انتظامی استان با استاندار کردستان دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

بهمن مرادنیا، استاندار کردستان در این دیدار همدلی و وحدت رویه مسئولان و همراهی مردم در مقابله با ویروس کرونا را قابل تقدیر دانست و ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات شایسته نیروی انتظامی در مبارزه با این بیماری و اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی اظهار داشت: پلیس در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی با رعایت حقوق شهروندی و اخلاق اسلامی همراه با شأن و منزلت پلیس جامعه اسلامی با رانندگان متخلف برابر قانون برخورد و بدون کمترین تنش و با مدیریت خوب طرح فاصله‌گذاری اجتماعی در حال اجراست.

وی افزود: بخش عظیمی از موفقیت در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی از ابتدای شیوع ویروس کرونا تاکنون حاصل همراهی، همکاری، تلاش ایثارگرانه و شبانه‌روزی مدافعان امنیت و سلامت در نیروی انتظامی است.

استاندار کردستان گفت: با اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و کنترل ورود و خروج خودروها در میادین ورودی شهرها توسط پلیس، نتایج بسیار خوبی در زمینه آمار مبتلایان به ویروس کرونا در استان حاصل شده است.

وی بیان کرد: اقدامات دستگاه‌های امنیتی، اجرایی و دانشگاه علوم پزشکی و کادر درمان و کارکنان خدوم آن که در این مدت دو ماهه با روحیه بسیار بالا و ستودنی برای نجات جان افراد زحمات زیادی را متقبل شده‌اند، شایان تقدیر است.

مرادنیا عنوان کرد: تمامی رسانه‌ها اعم از صدا و سیما و خبرگزاری‌ها هم این مدت در راستای اطلاع‌رسانی پای کار بوده‌اند، که زحماتشان جای تقدیر دارد.

سردار علی آزادی، فرمانده انتظامی استان کردستان نیز در این دیدار اجرای طرح کاهش زنجیره انتقال ویروس کرونا را مستلزم مشارکت و همکاری شهروندان عزیز دانست و اظهار داشت: اعمال محدودیت‌ها و کنترل رفت و آمدها تنها به‌منظور پیشگیری و کنترل این بیماری و تامین سلامت و امنیت خانواده‌ها انجام می‌شود.

فرمانده انتظامی کردستان با تاکید بر اینکه در اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی رانندگان متخلف جریمه و خودرو آنها توقیف می‌شود، افزود: از ابتدای آغاز این طرح با 177 دستگاه خودرو متخلف که علی‌رغم همه تاکیدات باز هم مرتکب خلاف قوانین و مقررات شدند، برخورد قانونی صورت گرفت.

انتهای پیام/481/ش

R7848/P/S6,66/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی نخستین شهید مدافع سلامت استاندار کردستان محمد یاراحمدی استان کردستان ویروس کرونا سال گذشته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی

علیرضا قره حسنلو در گفت وگو با خبرنگار مهر ضمن درخواست استفاده از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست برای ایجاد تصفیه خانه‌های لوکال در سطح شهرها و روستاها اضافه کرد: از این طریق می‌توانیم بسیاری از معضلات محیط زیستی را برطرف کنیم.

وی افزود: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده توسط شورای عالی امنیت ملی، برخی روستاها به تصفیه خانه‌های لوکال نیاز دارند که آبریز آنها در سطح رودخانه‌های کرج و شهر شاهرود سرازیر نشود که تصفیه خانه‌های لوکال می‌توانند این آلودگی‌ها را کاهش دهند.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه گاهاً بیش از ۷۰ درصد آلودگی هوا به دلیل استفاده از وسایل نقلیه فرسوده است، نیاز داریم نگاه ویژه ای به موضوع محیط زیست شود و برای بهسازی این ناوگان از تسهیلات صندوق ملی محیط زیست استفاده کنیم.

قره حسنلو با بیان اینکه جرایم صنایع آلاینده یا مالیات سبز طی چند سال اخیر کمتر به حساب شهرداری‌ها و دهیاری‌ها واریز شده است، گفت: یکی از مشکلات موجود در سطح شهرک‌های صنعتی عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه است.

وی ادامه داد: غالباً پیمانکار وجود دارد اما زمین اختصاص پیدا نمی‌کند که بتوانیم از این ظرفیت برای سایت مدیریت پسماند و بازیافت استفاده کنیم. این موضوع یکی از دغدغه‌های ماست که امیدواریم با کمک و همراهی مسؤولان مربوطه اقدامات مناسب و لازم انجام شود.

رئیس شورای اسلامی استان البرز عنوان کرد: با توجه به اینکه البرز استانی پرتراکم است، نیاز به محلی برای دپوی نخاله‌های ساختمانی هستیم اما زمین مناسب نداریم که درخواست می‌کنیم، در ضوابط و مقررات این حوزه یک بازنگری انجام شود.

قره حسنلو با اشاره به اهمیت ایجاد خانه‌های محیط زیست به صورت عملیاتی مطرح کرد: قبلاً ما درخواست و تفاهم نامه همکاری را با اداره کل محیط زیست البرز امضا کردیم و اکنون آماده‌ایم که ایجاد خانه‌های محیط زیست را در سطح شهرها و روستاها با حضور افراد متخصص پیگیری کنیم.

وی بیان کرد: پیگیری‌های لازم را انجام می‌دهیم تا در قالب طرحی از سوی شورای عالی استان‌ها، نسبت به در نظر گرفتن ساختاری برای ادارات محیط زیست شهرداری‌ها اقدام شود تا بتوانیم گام‌های مؤثری با همکاری اداره کل حفاظت محیط استان در این حوزه برداریم.

رئیس شورای اسلامی استان البرز با توجه به حفاظت شده بودن زمین‌ها در جاده چالوس گفت: درخواست ما این است که زمینی به دهیاران واگذار شود تا بتوانند در آن نسبت به تفکیک زباله و هدایت زباله‌های تر به سمت حلقه دره اقدام کنند.

قره حسنلو با اشاره به اینکه با استقرار دستگاه زباله سوز نیز می‌توانیم بوی نامطبوع زباله‌ها را از بین ببریم، اظهار کرد: نه فقط شهرداری‌ها و شورای اسلامی و اداره کل حفاظت محیط زیست استان، بلکه تمام مسؤولان باید در راستای کاهش آلودگی هوا پای کار بیایند.

کد خبر 6095488

دیگر خبرها

  • یک مرزبانان در بانه به شهادت رسید
  • شهادت دومین مرزبان هنگ مرزی بانه
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • احیای واحدهای راکد دشتستان در دستور کار است
  • زمان واگذاری پروژه‌های نهضت ملی مسکن در کردستان+فیلم
  • مطالبات اراضی شهری شهرداری پرداخت شود
  • تکلیف استاندار کردستان به دستگاههای اجرایی برای پرداخت مطالبات شهرداری
  • جزئیات جدید از شهادت مرزبان هنگ مرزی بانه + تصویر
  • سهم شهرداری سنندج در اراضی الحاقی به شهر پرداخت شود
  • اعضای شورای شهر سنندج چه مطالباتی را در حضور استاندار کردستان مطرح کردند؟