Web Analytics Made Easy - Statcounter

دکتر سلمان زاده رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از آبادان، با بیان اینکه تعداد مبتلایان به کرونا ویروس  ۱۸۵ نفررسید گفت:از این تعداد  در آبادان ۶۴ نفر،خرمشهر ۹۶ نفر وشادگان ۲۵ نفر است.

او شمار افراد مثبتی که با حال عمومی خوب بیمارستان را ترک کردند ۱۴۶ نفر برشمرد و افزود:شمار فوت شدگان ۱۸ نفر هستند که شامل آبادان ۵ نفر خرمشهر ۱۱ نفر شادگان ۲ نفر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه دیروز ۱۸ نفر بستری و ۹ نفر ترخیص شدند ادامه داد:در حال حاضر ۸۲ نفر با علائم حاد تنفسی در بیمارستان بستری هستند.

سلمان زاده همچنین گفت:از ابتدای این همه گیری تاکنون ۱۸ هزار و ۹۲۰ نفر مراجعه کردند که ۱۵۴۰ نفر بستری و ۱۱۷۸ نفر ترخیص شدند.

او افزود:رفتار مردم در این مدت ممکن است خطرناک باشد نباید خوشبین باشیم به آمار و باید خیلی جدی تر به این قضیه نگاه ‌کنیم و ویروس کماکان در جامعه حضور دارد.

رئیس دانشکده علوم پزشکی آبادان با اشاره به اینکه مردم نباید احساس کنند که بیماری کنترل شده و  در تجمعات شرکت کنند گفت:با رعایت نکردن مردم ممکن است شاهد افزایش مبتلایان باشیم.

سلمان زاده افزود:من از همه عزیزان خواهش می کنم که برگزاری جشن و تجمعات را تعطیل کنند و جشنهای نیمه شعبان را نیز با خانواده و در منزل برگزار کنند.

انتهای پیام/ د

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی کرونا ویروس شهرستان آبادان دانشکده علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، سیداحمد فاضل‌زاده رئیس مؤسسه ISC گفت: پایگاه رتبه بندی تایمز یکی از نظام‌های رتبه‌بندی معتبر در سطح بین المللی است که در سال ۲۰۱۳ میلادی برای اولین بار رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار رتبه بندی‌های بین المللی خود انجام داد.

وی افزود: در گزارش اخیر رتبه بندی دانشگاه ­های آسیایی سال ۲۰۲۴ از ایران تعداد ۷۳ دانشگاه حضور داشته اند که ۴ دانشگاه کشور در میان ۱۰۰ دانشگاه برتر آسیا قرار گرفته اند. رتبه بندی آسیایی تایمز در سال ۲۰۲۴، تعداد ۷۳۹ دانشگاه را از ۳۱ کشور در بردارد. همانند سال‌های گذشته، کشور ژاپن با ۱۱۹ دانشگاه بیشترین تعداد دانشگاه را در این رتبه بندی دارد و هند با ۹۱ موسسه در رتبه بعدی قرار دارد. رتبه‌های اول تا دهم در جدول ۱ قابل مشاهده است.

 

رئیس موسسه ISC گفت: سهم ایران از نظر تعداد دانشگاه‌های رتبه بندی تایمز آسیایی ۲۰۲۴، ۷۳ دانشگاه است که در حدود ۱۰ درصد دانشگاه‌های این رتبه بندی را شامل می‌شود که در جدول ۲ قابل مشاهده است.

جدول ۲: تعداد دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز آسیا در سال‌های مختلف

 

فاضل زاده افزود: در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴، تعداد ۷۳ دانشگاه از ایران حضور دارند. دانشگاه‌های صنعتی شریف، صنعتی امیرکبیر، علم و صنعت ایران، تهران و صنعتی شیراز به ترتیب رتبه اول تا پنجم ایران را کسب کردند. نتایج دانشگاه‌های ایران در جدول ۳ قابل مشاهده است.

جدول ۳: جایگاه دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی تایمز کشور‌های آسیایی سال ۲۰۲۴

 

عملکرد دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی قاره آسیا در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

رئیس موسسه ISC گفت: از میان کشور‌های اسلامی قاره آسیا، در مجموع ۳۰۶ دانشگاه از ۱۷ کشور اسلامی در رتبه بندی ۲۰۲۴ حضور دارند این در حالی است که در رتبه بندی ۲۰۲۳ این تعداد ۲۵۳ دانشگاه بوده است. از لحاظ تعداد حضور دانشگاه، کشور ترکیه و ایران به ترتیب با ۷۵ و ۷۳ دانشگاه، بیشترین حضور را داشته اند.

 

دانشگاه‌های کشور‌های اسلامی با رتبه ۱۰۰ و کمتر، در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ در جدول ۴ قابل مشاهده است.

جدول ۴: دانشگاه‌های برتر کشور‌های اسلامی در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

 

 روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

فاضل زاده گفت: روش شناسی رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴ مانند رتبه بندی جهانی تایمز، به طور قابل توجهی تغییر کرده است. تعداد شاخص‌های مورد استفاده از ۱۳ به ۱۸ شاخص رسیده است با این حال مانند روش­شناسی پیشین، شاخص­های عملکردی در ۵ معیار کلی قرار دارند: آموزش، پژوهش، کیفیت پژوهش، چشم انداز بین المللی و صنعت. جدول ۵ شاخص‌های مورد استفاده در هر معیار را نشان می­ دهد.

وی افزود: روش شناسی این رتبه بندی همانند روش شناسی رتبه بندی جهانی تایمز است با این تفاوت که در رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی این شاخص‌ها جهت رتبه بندی دانشگاه‌های آسیایی مجددا تنظیم و وزن دهی می‌شوند.

جدول ۵. معیار‌ها و شاخص ­های رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴

دیگر خبرها

  • گزارش اوجی از سوددهی خیره‌کننده پالایشگاه آبادان و افزایش تولید مجتمع‌های پتروشیمی
  • ۳۲ مرکز خرید گندم و کلزا در مازندران تجهیز شدهذاست
  • افزایش حضور دانشگاه‌های ایران در رتبه بندی آسیایی تایمز ۲۰۲۴
  • تغییرات آب و هوایی می‌تواند منجر به افزایش ویروس‌هایی مانند کووید شود
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • گفتمان غرب در حال فروپاشی است
  • تاکید بر رفع محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی
  • محدودیت ترخیص کالا‌های ملوانی نیازمند اقدام فوری
  • افزایش سه درجه ای دما در آبادان و خرمشهر