Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@17:43:16 GMT

ترافیک ۶۵ هزار نفری برای خروج از زادگاه کرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۵۸۸۰

زندگی ساکنان شهر یازده میلیون نفری ووهان چین که به عنوان زادگاه کرونا در جهان شناخته می‌شود پس از پایان قرنطینه ۷۶ روزه به حالت عادی بازگشته است.

رویترز گزارش داد بر اساس آمار رسمی منتشر شده، بیش از پنجاه هزار تن از ساکنان ووهان به ویروس کرونا مبتلا شدند و بیش از ۲۵۰۰ تن از آنها جان خود را از دست دادند که حدود ۸۰ درصد از کل آمار تلفات در چین محسوب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

امروز حدود ۵۵ هزار تن از مردم ووهان با قطار شهرشان را ترک کردند. در حال حاضر همزمان با از سرگیری پرواز‌ها در فرودگاه این شهر، بیش از ۱۰ هزار مسافر هم با هواپیما این شهر را ترک کرده‌اند. پرواز‌ها از این فرودگاه به پکن و دیگر مقصد‌های بین‌المللی هنوز از سر گرفته نشده است.

این در حالی است که از ساکنان شهر ووهان خواسته شده که اگر سفرشان ضروری نیست شهر و حتی استان خود را ترک نکنند.

افرادی که از ووهان وارد پکن می‌شوند باید دو آزمایش ویروس کرونا بدهند.

چین پروتکل‌های سفت و سخت نظارت و بررسی را حفظ کرده چرا که نسبت به شیوع مجدد ویروس کرونا در داخل کشور به دلیل افرادی که ناقل این ویروس هستند و هیچ علائمی ندارند و همچنین مسافرانی که آلوده به این ویروس هستند و از کشورهای خارجی وارد چین می‌شوند، بسیار نگران است.

تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در چین طی ۲۴ ساعت گذشته دو برابر شده چرا که تعداد مسافران خارجی آلوده به این ویروس افزایش یافته است.

کمیسیون ملی بهداشت چین اعلام کرد تعداد مبتلایان جدید به ویروس کرونا در روز سه‌شنبه به ۶۲ تن افزایش یافته در حالی که این آمار در روز دوشنبه ۳۲ نفر بوده است.

منبع: الف

کلیدواژه: ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۵۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  مدیر امور خواهران سازمان بسیج دانش آموزی  آذربایجان غربی    گفت: با توجه به اهمیت نقش بانوان و دختران در تحکیم پایه­‌های نهاد مقدس خانواده و نهادینه نمودن ارزش های اخلاقی در جامعه و هجمه­‌های فراوان دشمنان علیه این قشر حساس بسیج دانش آموزی استان در نظر دارد ویژه برنامه هایی را با عنوان «گلبرگ آفرینش» برگزار خواهد کرد.

ملائکه اسلام پرست، با بیان اینکه برنامه های روز دختر همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) و دهه کرامت برگزار خواهد شد، افزود: این ویژه برنامه‌ها از ۲۱ تا ۳۱ اردیبهشت ماه در سراسر استان اجرا خواهند شد.

وی ادامه داد: همچنین ویژه برنامه ای ۱۹ اردیبهشت ماه سال جاری با اجتماع ۳ هزار نفری دختران در حسینیه ثارالله ارومیه برگزار خواهد شد که تبرک پرچم مرقد حضرت معصومه (س) از برنامه های جنبی این اجتماع خواهد بود.

  اسلام پرست بیان کرد: هویت بخشی به دختران و تبیین چگونگی نقش آفرینی آنها در عرصه های مختلف اجتماعی، توجه به رسالت خطیر دختران در خانواده و تقویت پیوندهای درون خانوادگی و نقش دادن به دختران در مواجه با مقوله های مختلف اجتماعی چون عفاف و حجاب، ولایت فقیه، وفاق و همدلی امت اسلام در برابر جبهه کفر به عنوان عرصه های مختلف فردی و اجتماعی برای نقش­ آفرینی دختران از محورهای محتوایی برنامه ها است.

وی  راه اندازی پویش ( از و به )، ویژه برنامه حمایت و همدردی دختران دانش آموز از کودکان و زنان غزه، اکران سراسری فیلم اخت الرضا درمدارس، دهکده فرهنگی پرنیان و برگزاری اردوی یک‌روزه در بقاع متبرکه را از جمله برنامه های پیشنهادی در این ایام عنوان کرد.

دیگر خبرها

  • اجتماع ۳هزار نفری دختران در ارومیه
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • اجتماع ۲۰ هزار نفری امام رضایی‌ها در کرج
  • چیز‌هایی که فکر نمی‌کنید به کبدتان آسیب می‌زنند
  • فیلمی بامزه از متهم اصلی کرونا!
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • حماس: تعداد اسیران فلسطینی را به ازای هر سرباز اسرائیلی از ۵۰۰ به ۵۰ کاهش دادیم
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • تعهد ۱۷ هزار و ۶۶۹ نفری اشتغال استان همدان در سال ۱۴۰۳
  • تعهد ۱۵۹۹ نفری اشتغال در کبودراهنگ