Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-26@08:35:39 GMT

ارسال ۹۸ طرح برای ساخت اسباب بازی‌های خلاقانه نانویی

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۰۵۷

ارسال ۹۸ طرح برای ساخت اسباب بازی‌های خلاقانه نانویی

با اعلام فراخوان ارسال طرح به مسابقه طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌های خلاقانه نانو، تعداد ۹۸ طرح از سوی شرکت کنندگان ارائه شده است.

به گزارش ایسنا، ستاد توسعه فناوری نانو با همکاری "آی‌چلنج" با هدف توسعه کاربردهای نانو فناوری در صنعت اسباب بازی اقدام به برگزاری مسابقه طراحی و ساخت اسباب بازی‌های خلاقانه نانو کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مسابقه در سه محور "کاهش هزینه تولید اسباب‌بازی با استفاده از فناوری‌نانو"، "افزایش کیفیت اسباب‌بازی‌ها با کمک فناوری‌نانو" و "طراحی و ساخت اسباب‌بازی‌ جدید بر پایه یکی از کاربردهای فناوری‌نانو" در نظر گرفته شده است. سبک‌سازی، استحکام‌بخشی، ایجاد خواص ضدباکتری، ضدحریق، آبگریزی، آبدوستی، آنتی‌استاتیک، چاپ‌پذیری، رنگ‌پذیری و ضدسایش از جمله ویژگی‌هایی است که می‌توان با استفاده از فناوری‌نانو در اسباب‌بازی‌ها ایجاد کرد.

در مرحله اول این رقابت ۹۸ طرح از سوی ۶۴ تیم و یا شرکت، به دبیرخانه این مسابقه ارسال شد.

از میان تیم‌های ارائه دهنده این طرح‌ها، ۲۸ تیم مربوط به دانشجویان، ۱۸ تیم مربوط به افراد شاغل در بخش خصوصی، ۳ تیم از بخش دولتی، ۴ تیم از اعضاء هیات علمی دانشگاه‌ها و ۱۱ تیم نیز از سایر بخش‌ها بوده‌اند. گروه مهندسی مکانیک با ۱۱ تیم، بیشترین سهم شرکت‌کنندگان و بعد از آن فیزیک و نانوفناوری با ۱۰ تیم قرار دارند.

شیمی و مهندسی شیمی با ۹ تیم، هنر و معماری با ۸ تیم، مهندسی مواد با ۷ تیم و علوم انسانی با ۵ تیم در رتبه‌های بعدی قرار دارند. ۱۴ تیم نیز از دیگر رشته‌ها در این رقابت حضور داشتند.

در این رقابت میان شرکت‌کنندگان ۱۰ شرکت و ۲۶ نفر نیز به‌صورت انفرادی حضور دارند. بررسی مدارک علمی ارسال‌کنندگان طرح‌ها نشان می‌دهد که ۲۷ طرح از سوی افراد دارای مدرک کارشناسی، ۲۳ طرح نیز از گروه دارندگان مدرک کارشناسی ارشد و ۱۲ طرح نیز توسط افراد دارای مدرک دکتری به دبیرخانه ارسال شده‌است و ۲ طرح نیز مربوط به دارندگان مدرک دیپلم بوده است.

پس از بررسی و داوری طرح‌ها و ایده‌ها، برگزیدگان این مسابقه متعاقبا معرفی خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: اسباب بازی نانوفناوری ساخت اسباب بازی اسباب بازی ها فناوری نانو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)

 

 

 

منبع :فرادید

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: ترفند عالی برای نگهداری طولانی مدت خیار و گوجه (فیلم) ساده‌ترین روش برای کشت و برداشت خیار در پشت بام خانه (فیلم) ایده‌ای جالب برای کاشت، پرورش و برداشت خیار در منزل (فیلم)

دیگر خبرها

  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • عرضه فناوری جدید ساخت تراشه شرکت TSMC تا سال ۲۰۲۶
  • موزه‌ای که به یک فقر تربیتی پاسخ گفت/ اسباب‌بازی، دروازه شور خلاقانه
  • تجلیل از برترین‌های مسابقه بازیافت زباله در همدان
  • دو عضو کانون مازندران منتخب در مسابقه دوست فلسطینی من
  • نوآوری‌های ادامه‌دار با کمک هوش مصنوعی / ساخت دوربین و سمعک پردازشگر صدا و تصویر
  • چطور اسباب بازی ها می توانند به رشد کودکان کمک کنند؟
  • روش‌های خلاقانه و آسان برای برش زدن هنرمندانه میوه و خیار (فیلم)
  • اسباب کشی شرکت نفت به برج 23 هزار میلیارد تومانی
  • 4 تکنیک خلاقانه برای تیز کردن چاقو‌ی کند (فیلم)