Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@00:56:17 GMT

مشکلات کلاس‌های مجازی دانشجویان را سردرگم کرده است

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۶۹۳۶

مشکلات کلاس‌های مجازی دانشجویان را سردرگم کرده است

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج درباره مشکلات متعدد آموزش مجازی و مابه التفاوت شهریه‌ها خطاب به دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی نامه‌ای ارسال کرد.

در بخش ابتدایی این نامه آمده است: پس اعلام رسمی وزارت بهداشت از ورود و شیوع ویروس کوید 19 در کشور با تشکیل و دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا مبنی بر تعطیلی مراکز آموزشی و دانشگاه‌ها، واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی نیز به طبع این دستور تعطیل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باتوجه به تعطیلی دانشگاه‌ها و توقف رشد علمی کشور، تصمیم دانشگاه آزاد اسلامی بر ادامه آموزش عالی به‌صورت برگزاری کلاس مجازی اتخاذ شد. این امر از جهاتی چون اهمیت به سلامت جامعه قابل تقدیر و جهاتی که در ادامه خواهیم گفت قابل تامل است.

در نامه خطاب به دکتر طهرانچی آمده است: به گواه استادان و دا‌نشجویان سرعت اتصال و نیز انتقال دروس از طریق کلاس مجازی به دلایل پشتیبانی‌های ضعیف از جمله دامنه سایت پایین نسبت به ترافیک دانشجویی را می‌توان یکی از دغدغه‌های اصلی دانشجویان دانست. متاسفانه پس از گذشت یک هفته از برگزاری کلاس‌های در سال 99 دانشجویان همچنان با کندی سایت سردر گم هستند. از طرفی دانشجویان علوم پزشکی در خواستی مبنی بر ارائه پروتکلی جدید پیرامون واحدهای بالین خود در بیمارستان‌ها در ایام تابستان دارند. چراکه آنطور که شواهد و قرائن موجود نشان می‌دهد در قراردادهای دانشگاه آزاد اسلامی با بیمارستان‌ها و مراکز درمانی مسئولیت جان دانشجو مبهم است. خواهشمندیم با بررسی این موضوع در صورت لزوم نسبت به اصلاح قرار داد ها اقدام کنید.

در بخش پایانی این نامه آمده است: شاید مهم‌ترین اعتراض دانشجویان شهریه‌هایی است که تحت عنوان کلاس حضوری پرداخت کرده‌اند و حتی برای استفاده از فضای عمومی دانشگاه نیز شهریه پرداخت شده است. قطعا آموزش مجازی به مراتب کیفیتی پایین‌تر از کلاس حضوری دارد.
عاجزانه خواستاریم نسبت به عودت مابه التفاوت تدریس کلاس‌های حضوری و کلاس‌های مجازی لازم جهت بررسی و اقدام را صادر کنید.

رونوشت: حجت الاسلام رستمی نماینده مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها
دکتر علی اکبر ولایتی ریاست هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی

انتهای پیام/

300 / 320 دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات کلاس مجازی تعطیلی مدارس ویروس کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی مشکلات کلاس مجازی تعطیلی مدارس ویروس کرونا دانشگاه آزاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۶۹۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین

اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

براساس گزارش اس دبلیو آی، با این وجود اساتید و دانشجویان  دانشگاه کلمبیا برای اعتراض به دستگیری دانشجویان  تجمع کرده اند. کاربران توییتر نیز با منتشر کردن تصاویری نوشتند: دانشگاه کلمبیا در نیویورک برای ششمین روز متوالی درهای خود را به دلیل ادامه تحصن دانشجویان کلمبیا که کمپ اعتراضی در وسط محوطه دانشگاه برپا کرده اند، بسته است.

نیروهای پلیس آمریکا شب گذشته نیز به دانشگاه ییل یورش برده و دانشجویان حامی فلسطین را که بطور مسالمت آمیز درحال اعتراض به قتل عام فلسطینیان بودند، بازداشت کردند.

نعمت مینوش شفیق، رئیس دانشگاه کلمبیا دیروز (دوشنبه) در ایمیلی به کارکنان دانشگاه و دانشجویان نوشت: دانشگاه کلاس‌های حضوری را لغو کرده و آموزش بطور آنلاین برگزار خواهد شد تا کینه‌ها کاهش یابد و همه ما فرصتی داشته باشیم تا مراحل بعدی را در نظر بگیریم.

روزنامه ییل دیلی نیوز که توسط دانشجویان اداره می شود گزارش داد که پلیس بیش از 45 معترض را دستگیر کرده است اما مقامات دانشگاه ییل به درخواست ها برای اظهار نظر  دراین خصوص پاسخ ندادند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • کلاس های چهره به چهره صاحبان صنایع با دانشجویان برگزار می شود
  • برگزاری میزگرد پوشش دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی یاسوج
  • جنگ غزه کلاس‌های درس دانشگاه کلمبیا را مجازی کرد
  • تعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی
  • تفاهم‌نامه همکاری بین دانشگاه زابل و فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان منعقد شد
  • گردهمایی سفیران سلامت دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی واحد مهاباد
  • روز پرکار دانشگاه آزاد کرمانشاه با امضای ۲ تفاهم‌نامه همکاری
  • کلاف سردرگم واردات خودروهای کارکرده/ چرا کسی اجرای قانون را گردن نمی‌گیرد؟
  • تعطیلی کلاس‌ها در دانشگاه کلمبیای آمریکا پس از بازداشت دانشجویان حامی فلسطین
  • تشکیل کنسرسیوم مراکز علمی و پژوهشی در حوزه محیط‌زیست آذر بایجان غربی