Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، نشست تخصصی مشترک قرارگاه پدافند زیستی کشور و فرهنگستان علوم پزشکی با موضوع «بررسی پاندمی COVID-2019» با حضور سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور، علیرضا مرندی رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، مهدی‌پور جانشین قرارگاه پدافند زیستی کشور و جمعی از کارشناسان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این جلسه جلالی، رئیس سازمان پدافند غیرعامل و فرمانده قرارگاه پدافند زیستی کشور به ارائه گزارشی از اقدامات این قرارگاه پرداخت و اظهار داشت: با شیوع ویروس کرونا در کشور چین، اقدامات اولیه در سازمان پدافند غیر عامل کشور نیز با آماده باش کامل قرارگاه پدافند زیستی کشور از اوایل بهمن ماه آغاز شد.

وی ادامه داد: در همین راستا، نخستین کارگروه های هماهنگی بین دستگاه‌های متولی بخش بهداشت، سلامت و امداد کشور برگزار شد و به آنها اعلام آماده باش شد. همچنین در ادامه، از سوی فرماندهی قرارگاه، اقداماتی که دستگاه‎های مسئول باید در مرحله پیشگیری انجام می‌دادند به تمام آنها ابلاغ شد.

تصریح کرد: همچنین اقدامات انجام شده و تصمیمات اتخاذ شده مورد ارزیابی قرار گرفت تا نقاط ضعف و قوت آن مشخص شود. همچنین پیشنهاداتی جهت ارتقای کیفیت خدمات انجام شده مطرح و ارائه شد.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: با توجه به توانمندی‌ها و تجارب فرهنگستان علوم پزشکی ایران از این نهاد انتظار داریم تا برای توسعه علمی و مبانی دفاع بیولوژیک در بدنه کادر درمانی به میدان بیاید تا مباحث مربوط به دفاع بیولوژیک و ساختارهای مورد نیاز برای کشور سریعتر اجرایی و عملیاتی شود.

در ادامه این جلسه، مرندی ضمن قدردانی از برگزاری این جلسه و تشکر از حاضران بر آمادگی کامل فرهنگستان علوم پزشکی برای همکاری در مقابله با بیماری کرونا تاکید کرد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: سردار جلالی سازمان پدافند غیرعامل غلامرضا جلالی قرارگاه پدافند زیستی کشور فرهنگستان علوم پزشکی قرارگاه پدافند زیستی کشور فرهنگستان علوم پزشکی پدافند غیرعامل سازمان پدافند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۱۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از رسیدگی این سازمان به بیش از ۲ میلیون و ۱۵۰ هزار پرونده در سال ۱۴۰۲ خبر داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، عباس مسجدی آرانی؛ رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور در جلسه امروز (دوشنبه 10 اردیبهشت) شورای عالی قوه قضاییه به ارائه آماری از میزان و نوع پرونده‌های رسیدگی شده در مراکز پزشکی قانونی طی سال گذشته پرداخت و گفت: طی سال 1402 در 450 مرکز پزشکی قانونی سطح کشور، بیش از 2 میلیون و 150 هزار پرونده مورد رسیدگی قرار گرفت که از این تعداد، 87 درصد مربوط به معاینات بالینی، حدود 7 درصد در زمینه خدمات آزمایشگاهی، نزدیک به 3.5 درصد مربوط به معاینات اجساد و حدود 1.5 درصد در حوزه کمیسیون‌های تخصصی بوده است.

تمام آنچه باید درباره "پزشکی قانونی"، "کالبدگشایی"، "گواهی فوت" و "جواز دفن" بدانید

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکالیف جدید کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی کشور
  • سرلشکر باقری مصوبات کارگروه پدافند غیرعامل را ابلاغ کرد
  • تکالیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تعیین تکلیف کارگروه دائمی پدافند غیرعامل برای دستگاه‌های اجرایی
  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • رسیدگی پزشکی قانونی به ۲.۱ میلیون پرونده در سال گذشته
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران
  • چالش‌های سلامت دهان و دندان در ایران/ مشکل افزایش دندانپزشک نیست
  • برنامه بهبود سلامت شهری در ایران/ تعامل مدیریت شهری با نظام سلامت
  • مخبردزفولی: استقرار اقتصاد دانش پایه شرط مهم تحقق مرجعیت علمی است