Web Analytics Made Easy - Statcounter

امسال رزمایش منتظران در نیمه شعبان به دلیل شیوع کرونا خیابانی، هیئتی و مسجدی نخواهد بود اما بی شک دل هر منتظری هیئتی عاشق مهدی(عجل الله تعالی) می شود.

خبرگزاری شبستان، گرگان- داود خاندوزی؛ هوای سرد روزهای انتظار را تنها با دلخوشی گرمای روز جمعه سپری می کند و موی سیاه و قلب روشن روزهای هفته را به نام مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( می شمارد و گذر روزگار سفیدی موی منتظران را آسیاب می کند و قلبی کم سو از امید می ماند و یک سوال از عاشقی که آیا چشمانش در این دنیا به جمال منجی بشریت منور خواهد شد؟

 

*منتظران شمشیر عدالت را برای سربازی منجی بشریت صیقل می دهند

منتظر، دنیایی مجازی در ذهن دارد و از یک سو شمشیر عدالتش را برای سربازی در رکاب منجی بشریت صیقل می دهد و از سویی دیگر در مسیر ایمان خود را از زنگار گناهان روزگار می زداید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اما جمعه ها، برکه ای از تقلای دل است که منتظران برای پایبندی به عده و وفا خود را در آن غسل انتظار می دهند و با ندای «ای پرده نشین حرم غیب الهی بیرون شو از این پرده که مقصود جهانی» خود را برای جمعه ای دیگری آماده می کنند.

 

محبان مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( در غروب جمعه اشک از چشمه زلال عاشقیشان جاری می شود و با یک آه به استقبال شنبه ای دیگری و یک هفته انتظار می روند.

 

دنیای منتظران در نیمه شعبان رنگ و بوی دیگری دارد دلخوشیشان تنها این است که از کیک و شیرینی که به دست مردم می دهند امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف( نیز شیرین کام شود لذا در این روز هر آنچه در توان دارند از برافراشتن ایستگاه های صلواتی تا برگزاری مراسم های امام زمانی به کار می گیرند.

 

با توجه به شیوع ویروس کرونا اما دلدادگان مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( امسال دلخون شدند و منجی بشریت را تنها تر از سالهای دیگر می بینند، در دل هر منتظری گویا زمزمه ای از تنهایی و بی کسی وجود دارد«من به آمار زمین مشکوکم اگر این سطح پر از آدمهاست پس چرا یوسف الزهرا(عجل الله) تنهاست».

 

 

*شلاق حسرت بر دیدگان منتظران در فضای قرنطینه خانگی

دیگر حتی منتظران نمی توانند در نیمه شعبان بی هدف در کوچه و پس کوچه عاشقی برای دیدن روی جمال مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( قدم بزنند و فضای قرنطینه خانگی برای آنها زندانی به وجود آورده و شلاق حسرت بر دیدگان آنها فرود می آید.

 

بسیاری از منتظران معتقد هستند که «وقتی می گوید امام حسین(علیه السلام) غریب بود، لعنت می کنیم مردم آن زمان را، وقتی بگویند مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( غریب بود، لعنتمان می کنند!!» از این رو آتشی در دل آنها زبانه می کشد.

 

این روزها منتظران خود را تنها و بی پناه می بینند و  سنگینی تنهایی کمر صبر را می شکند و تنها امید سپر دفاعی این روزهای منتظران است (در این روزگار که عالم از هم دور می شود، آشنایی، دشمن ضبور می شود، می خواهم در معنی غربت واژه ای صرف کنم و آن هم شکستن دل صبور می شود).

 

عشق به مهدویت اما اسوه گری می کند و در روزگار غبار آلوده از گناه و مصیبت در دل منتظران اراده فولادین به وجود می آورد و مناره های امید را در مسیر رسیدن به عدالت الهی منور می سازد.

 

*هر مسلمانی باید منتظر باشد و منتظر بمیرد

اینجا است که از منجی بشریت به عنوان مونس دل های خسته یاد می کنند، اعتقادم بر این است که هر مسلمانی باید منتظر باشد و منتظر بمیرد چرا که پیامبر مکرم اسلام(صلی الله علیه و آله وسلم) می فرماید«هر کس بمیرد و امام زمانش را نشناخته باشد، به مرگ جاهلی مرده است».

 

اما در این دنیای وانفسا چگونه می تواند آینه آشنایی را رو به روی چشمه نوران ولایت و مهدویت گرفته و از نور حقیقت الهی دیدگان را در هم نکشیم و آنچه که از اسلام و ولایت به ما عرضه می شود حتی آنکه به نفع ما نباشد را بپذیریم.

 

تمکین مشیت الهی از روی جبر است اما اراده و انتخاب مسیر زندگانی سرنوشت را برای ما به ارمغان می آورد که اگر صراط مستقیم باشد در انتهای مسیر سعادت و عاقبت به خیری نصیب ما خواهد شد.

 

عاقبت به خیری در این زمانه یعنی انقلابی بودن و امام زمانی شدن است وگرنه اسلام آمریکایی و انگلیسی شمشیر عنادش تیزتر از  مستکبران جهانی است.

 

لذا گام های منتظران بر اساس قواعد و زوایایی است منتظران باید بدانند که برای رسیدن به اهداف باید مصائب را به جان بخرند و هیچ آرزویی سهل و آسان میسر نخواهد شد و برای رسیدن به هدف باید تلاش کرد، هوشیارانه در برابر توطئه ها بایستند و گول فریبکاری و نیرنگ حسودان را نخورند و از خنجر کینه دشمنان غافل نشوند.

 

از سویی هر منتظر باید مثل آهن ربایی باشد که دل های مسلمین را برای بسط عدالت در جامعه گره بزند، چگونه می توان در فضایی غمبار و مصیبت زده شاد بود در حالی که در کوچه های تاریک شهر ما خانواده ای گرسنه سر به بالین می گذارند و در کوچه دیگر فرزندی از غم درگذشت پدر خود نالان و مصیبت دیده است.

 

 

*نیمه شعبان فرصتی برای همدلی است

نیمه شعبان امسال باید فرصتی برای همدلی باشد و این همدلی می تواند زنجیره هایی از اراده به وجود بیاورد که مسیر را برای رسیدن به مشیت الهی هموار کند.

 

از این رو شاهد آن هستیم که منتظران چه در فضای مجازی و چه در  کوچه های شهر برحسب توان و انگیزه برای نیمه شعبان برنامه ریزی کردند.

 

به جای شیرینی و شربت برخی نذر ماسک و اقلام بهداشتی دارند و برخی نیز می خواهند با ختم صلوات گروهی برای سلامتی امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف( و مسلمین گام بردارند.

 

با توجه به اینکه ستاد مقابله با کرونا برپایی ایستگاه های صلواتی را نیز در سطح شهر ممنوع اعلام کرده با همکاری سپاه بنا است در نیمه شعبان سطح شهر نورافشانی شود.

 

هیئت های مذهبی نیز برنامه هایی برای بیماران کرونایی دارند و با توجه به تعطیلی مساجد درصدد این هستند که مراسم جشن نیمه شعبان را به صورت زنده در فضای مجازی برگزار کنند.

 

برخی نیز می خواهند در ساختمان های خود به صورت همزمان دعای فرج امام زمان(عجل الله تعالی فرجه الشریف( را قرائت کنند و برای در امان ماندن از خطر بیماری به حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( توسل کنند.

 

همچنین از سوی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی کشور برای اینکه مردم نیز معنویت این شب بهره مند شوند برنامه هایی مثل پخش دعای فرج و آل یاسین در نظر گرفته شده است و همچنین در ساعت ۲۱ بنا است که مردم استان گلستان ندای یا مهدی ادرکنی را سر دهند.

 

*منتظران خود را در برابر سختی ها آب دیده کردند

گرچه هنوز دلتنگی نوای یا مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( هیئت و مساجد در دل ها سنگینی می کند اما منتظر با انتظار و صبوری عجین شده و خود را در مسیر مهدویت در برابر هر سختی آب دیده کردند.

 

در دل هر منتظر راز مشترکی قرار دارد و هر یک سایه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( را در زندگی خود دیدند و از این رو حتی اگر سلول به سلول دل آنها را بگشایی جز عشق به مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( چیز دیگری نخواهید یافت.

 

نیمه شعبان در کوران باران باشد یا روزی سرد و نفس گیر برفی باز هم نیمه شعبان است امسال رزمایش منتظران در نیمه شعبان خیابانی، هیئتی و مسجدی نخواهد بود اما بی شک دل هر منتظر هیئتی عاشق مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( است.

 

حال فضای قرنطینه خانگی امسال شرایطی را برای انجام اعمال و فضائل احیای شب نیمه شعبان به وجود آورده و با توجه به اینکه حضرت مهدی(عجل الله تعالی فرجه الشریف( عصاره فضائل اهل البیت(علیه السلام) است منتظران بیش از گذشته در مسیر انتظار باید در تقلای زنده نگاه داشتن ویژگی منتظر باشند.

 

پایان پیام/587

منبع: شبستان

کلیدواژه: مراسم احیای شب نیمه شعبان احیای شب نیمه شعبان جشن های نیمه شعبان شناخت امام زمان احیای نیمه شعبان جشن نیمه شعبان نیمه شعبان ظهور امام زمان عج غیبت امام زمان امام زمان عج امام زمان مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف نیمه شعبان منجی بشریت امام زمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود

سومین دوره جایزه ملی تعالی گردشگری از سوی دانشگاه علم و فرهنگ با همکاری پارک ملی علوم و فناوری‌های نرم و صنایع فرهنگی تابستان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، روابط‌ عمومی دانشگاه علم و فرهنگ اعلام کرد: این دوره از جایزه ملی تعالی گردشگری با هدف ایجاد فضای رقابتی برای تعالی بنگاه‌ها و سازمان‌های حوزه گردشگری، تشویق بنگاه‌ها برای شناخت نقاط قوت و زمینه‌های قابل‌ بهبود و اجرای پروژه‌های بهبود، ایجاد فضای مثبت، توأم با خلاقیت و نوآوری و تبادل تجربیات موفق بنگاه‌های گردشگری، ارج‌ گذاشتن به کارکنان سازمان‌های متعالی و بهره‌ور صنعت گردشگری و به‌رسمیت‌شناختن بهترین سازمان‌ها اعم از خصوصی، دولتی یا غیرانتفاعی در زمینه گردشگری، تابستان امسال برگزار می‌شود.

برگزاری جایزه ملی تعالی گردشگری با بهره‌گیری از مدل‌های علمی روز دنیا، خطوط راهنمایی برای سازمان‌های گردشگری ایجاد می‌کند تا پیشرفت‌ها و عملکرد خود را در زمینه کیفیت و سرآمدی سازمانی اندازه‌گیری کند.

جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری بر مبنای ارزیابی خبرگان صنعت گردشگری و اساتید دانشکده علوم گردشگری دانشگاه علم و فرهنگ، به بنگاه‌ها و نهادهایی اعطا می‌شود که در کسب نتایج مطلوب در صنعت گردشگری توانمند هستند. تمام بنگاه‌ها و شرکت‌های فعال در صنعت گردشگری در بخش‌های مختلف اعم از اقامت، حمل‌ونقل، تفریح و سرگرمی، آژانس‌های مسافرتی، رستوران و خدمات غذایی و… می‌توانند متقاضی جایزه ملی تعالی صنعت گردشگری باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جایزه ملی تعالی گردشگری برگزار می‌شود
  • جام حذفی| گربه سیاه پرسپولیس را در اراک کُشت/ صعود رویایی آلومینیوم در بازی که 19 گل داشت!
  • گل اول تراکتور و ذوب آهن + فیلم
  • جام حذفی| تعویض طلایی حسینی جواب داد/مصاف پرسپولیس و آلومینیوم به وقت‌های اضافی کشیده شد
  • موقعیت سوزی تراکتور در نیمه اول دیدار با ذوب آهن
  • اقدامات امنیتی جشن فارغ‌التحصیلی دانشگاه کالیفرنیا را به تعطیلی کشاند
  • فرنگی‌کاران راه‌یافته به نیمه‌نهایی ۵ وزن نخست جام تختی شناخته شدند
  • محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند
  • تأکید کره شمالی بر حفظ قدرت نظامی خود
  • کره شمالی: اقدامات بیشتری برای حفظ قدرت نظامی خود انجام می‌دهیم