Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرج الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اعلام هشدار سطح قرمز هواشناسی اظهار داشت: در هشدار سطح قرمز، هوا بسیار ناپایدار پیش بینی می‌شود و اقدام و عمل و حالت فوق العاده نیاز است.

وی با اشاره به تداوم فعالیت سامانه بارشی تا روز دوشنبه هفته آینده و افزایش شاخص‌های ناپایداری بویژه در روزهای پنج شنبه تا اوایل یکشنبه اضافه کرد: طی این مدت به تناوب وقوع رگبار پراکنده باران و رعد و برق، وقوع صاعقه بویژه در ارتفاعات، به صورت نقطه‌ای و محلی بارش تگرگ و رگبار شدید باران پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر با اشاره به احتمال خسارات به مزارع کشاورزی ادامه داد: وزش باد شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت در سواحل و روی خلیج فارس و در پی آن افزایش ارتفاع موج به بیش از ۲.۵ متر پیش بینی می‌شود.

وی مدت زمان این فعالیت را از امروز تا دوشنبه هفته آینده دانست و افزود: منطقه اثر این سیستم، خلیج فارس و سواحل استان و به تناوب در غالب نقاط استان بوشهر خواهد بود.

شکوهی‌پور نوع مخاطره را رگبار باران و رعد و برق به صورت متناوب و پراکنده، وزش باد نسبتاً شدید و گاهی تندبادهای لحظه‌ای بیش از ۷۰ کیلومتر در ساعت روی دریا و سواحل، طوفانی شدن دریا، وقوع صاعقه، به صورت نقطه‌ای و محلی بارش تگرگ و احتمال رگبار شدید باران در برخی نقاط مرتفع دانست.

وی گفت: شاهد افزایش ارتفاع موج دریا گاهی بیش از ۲.۵ متر خواهیم بود و با توجه به ماهیت رگباری بارش‌های بهاری، احتمال آب‌گرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیل‌ها در برخی نقاط مرتفع دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر تصریح کرد: در بازه زمانی ذکر شده، احتمال بارش تگرگ در برخی نقاط و خسارات به مزارع کشاورزی وجود دارد.

وی اظهار داشت: توصیه می‌شود از ترددهای دریایی بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی و مسافری اجتناب شود و به دلیل رخداد صاعقه، از قرار گرفتن در فضای باز، زیر درختان و تأسیسات فلزی پرهیز شود.

شکوهی پور اضافه کرد: به دلیل وزش تندباد، از قرار گرفتن در زیر درختان و ساختمان‌ها و سازه‌های سست و نیمه کاره اجتناب شود.

وی بیان کرد: به دلیل احتمال بارش تگرگ به صورت نقطه‌ای و همچنین احتمال سیلاب‌های موقتی در برخی نقاط مرتفع، حفاظت از محصولات کشاورزی و همچنین دوری از مسیل‌ها و رودخانه‌ها مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 4895724

منبع: مهر

کلیدواژه: سامانه بارشی خلیج فارس بوشهر ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر فاصله گذاری اجتماعی شهرکرد گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت استانداری قزوین برخی نقاط استان بوشهر بارش تگرگ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ بارش از ساعت21 دیشب آغاز و یک ساعت طول کشید.
بارش باران و تگرگ موجب آبگرفتگی معابر شد .
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز با تاثیر سامانه همرفتی، ناپایداری‌های جوی و دریایی در نقاطی از استان تداوم دارد و در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود.
مرضیه سی سی پور افزود: در ساعات بعدازظهر و شب در نقاط مختلف استان رشد ابر‌های همرفتی، رگبار باران، رعد وبرق گاهی تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید؛  پیش بینی وضعیت جوی، دریایی و دمایی هرمزگان- ۶ اردیبهشت
وی گفت: وقوع ناپایداری‌های موقتی به صورت رگبار پراکنده باران و رعد وبرق گاهی با تند باد لحظه‌ای در برخی نقاط ساحلی و مناطق دریایی استان نیز پیش بینی می‌شود.
کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: سامانه همرفتی تا روز جمعه درساعاتی در پاره‌ای نقاط استان تقویت می‌شود و سیلابی شدن موقت رودخانه‌های فصلی بویژه در منطقه حاجی آباد و بشاگرد دور از انتظار نیست.

دیگر خبرها

  • شنبه و یکشنبه در این مناطق کشور باران می بارد | سامانه بارشی جدید از روز سه‌شنبه وارد می شود
  • ورود سامانه‌ بارشی جدید به کشور از روز سه‌شنبه
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی و ناپایدار‎ی‌های محلی در اصفهان/ هوا گرم‌تر می‌شود
  • بارش باران و تگرگ در بخش کهورستان بندرخمیر
  • پیش‌بینی وضعیت هوا طی روزهای آینده/ تداوم باد و باران در این نقاط
  • هشدار هواشناسی به این استان ها بارش‌های اردیبهشتی / سامانه فراگیر بارشی کی از کشور خارج می شود؟
  • تداوم فعالیت سامانه بارشی تا عصر امروز در آسمان گلستان
  • تشدید دوباره سامانه بارشی در کشور / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟
  • فعالیت سامانه بارشی تا روز جمعه | افزایش تدریجی دمای هوا از پنجشنبه
  • اعلام هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای بارش باران و تگرگ در کرمان