Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «افکارنيوز»
2024-04-30@14:57:26 GMT

حضور طلبه ها برای مقابله با کرونا در کشور

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۷۸۰۲

حجت الاسلام و المسلمین عبدالله حاجی صادقی در جلسه قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت  که با حضورسردار سرتیپ دوم پاسدار احمد عبداللهی معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سپاه ، جمعی  از معاونین و هیئت رئیسه نمایندگی  و از طریق ارتباط زنده و مذاکرات تصویری با مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروها و سپاه های استانی برگزار شد؛ با تبریک ایام ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) و تقدیر و تشکر از تلاشهای مجاهدانه و خستگی ناپذیر کادر درمانی و پزشکی در مقابله با ویروس کرونا، اظهار کرد: قرارگاه فرهنگی معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه در سپاه در کنار قرارگاه هایی که به منظور رسیدگی به امور درمان و سلامت در سپاه تشکیل شد، با هدف پیگیری امور معنوی ، روحی و انگیزشی و اقدامات جهادی آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اخبار سیاسی- وی همراهی با سنگر نشینان عرصه بهداشت و سلامت و ایفای نقش در تمامی عرصه های خدمت گذاری،کمک به بیماران اعم از همراهی و انجام امور در بیمارستان، نقاهتگاه و حتی منازل، ادای وظایف شرعی نسبت به متوفیان با رعایت تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و انجام امور تغسیل ،تکفین و سایر امور شرعی ونیز خدمتگزاری به خانواده های متوفی، بیماران و کسانی که در این حادثه آسیب های روحی و روانی دیده اند را از اهداف ایجاد قرارگاه معنویت و سلامت برشمرد و تصریح کرد: به فضل الهی و با همت و مجاهدت روحانیون و طلاب در اقصی نقاط ایران اسلامی امروز اقدامات مهم و موثری در کاهش الام و مشکلات مردم در مقابله با کرونا صورت گرفته است.

حجت الاسلام و المسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه اقدامات قرارگاه معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه در سپاه  ذیل قرارگاه بهداشتی و درمانی امام رضا (ع) نیروهای مسلح صورت می پذیرد، گفت:همان گونه که در دوران دفاع مقدس ، روحانیت نقش پیشتازی در جبهه ها را ایفا می‌کرد و حضوری سنگر به سنگر برای روحیه بخشی و اقدامات دینی و تبلیغی داشت ؛در این مقطع نیز روحانیون و طلاب ما با رعایت تمامی موازین و اصول بهداشتی به ایفای نقش موثر در همراهی و کمک به مردم می پردازند. 

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه بنا بر آیات قران  بلایا می توانند فرصتی برای بیدار شدن افراد و جوامع باشند، گفت: امروز همگان شاهدند که دنیای غرب و دشمنان ما که روزگاری با حجم گسترده تبلیغات و جنگ روانی، قدرت نمایی می کردند، به چه روزی افتاده اند؛ تا آنجا که به سرقت لوازم بهداشتی از یکدیگر می پردازند و آشکارا به ناتوانی خود اذعان دارند ، درحالیکه جمهوری اسلامی ایران با وجود تمامی تحریم ها و مشکلات ؛ امروز از موفق ترین کشورها در مقابله با ویروس کرونا است.

وی افزود: در شرایطی که کشورهای به ظاهر پیشرفته ناتوان و مستاصل برابر مشکلات بوجود آمده، دفن اجساد به صورت جمعی و نگهداری آنان در کانتینر ها را به وضوح بیان می کنند، متوفیان این بیماری در کشور ما با رعایت تمامی شئون دینی خاکسپاری می شوند.

فرمانده قرارگاه معنویت و سلامت سپاه در ادامه خاطر نشان کرد: همانطور که دفاع مقدس پایان یافت و افتخارش برای سنگر نشینان انقلاب و ملت ایران باقی ماند، این امتحان نیز به فضل الهی به پایان خواهد رسید؛ اما "مقاومت و ایستادگی" و "همراهی و ملازمت" ملت ایران با نگاه دینی نقطه درخشان دیگری را در کارنامه زرین نظام اسلامی و ملت ایران رقم خواهد زد.

نماینده ولی فقیه در سپاه در این نشست با اشاره به حضور بیش از ۵ هزار روحانی و طلبه در عرصه خدمت رسانی به مردم در مقابله با کرونا ، بر ضرورت تداوم خدمات و حضور بیش از پیش روحانیون و طلاب در عرصه خدمت رسانی و کمک به مردم و نیز تمامی حوزه هایی که می توان موثر واقع شد؛ تاکید کرد.

سردار عبداللهی نیز در این نشست با بیان اینکه ویروس کرونا عرصه های جدید فعالیتی را بروز و ظهور داد  که پزشکان و پرستاران در خط مقدم این مبارزه بودند ، گفت: امروز شاهدیم که روحانیون نیز در کنار تلاشگران عرصه سلامت همچون  دوران دفاع مقدس که سنگر به سنگرحضور داشتند و انرژی معنوی و  روانی به رزمندگان تزریق می‌شد، حضور دارند.

وی افزود:امروز روحانیون و طلاب مخلص و جهادگر با تدبیر نماینده محترم ولی فقیه در سپاه ، در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی حضور دارند تا  خلأهای موجود در خدمت رسانی  و رسیدگی به بیماران را پر کنند.

سردار عبداللهی حضور مجاهدانه  چندین هزار روحانی و طلبه پاسدار و بسیجی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را افتخاری برای سپاه و مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه توصیف کرد و گفت: این اتفاق مهم که روحانیون علاوه بر مراکز درمانی، در جای جای کشور در عرصه خدمت رسانی به مردم در مقابله با کرونا حضور مجاهدانه داشتند گویای این است که روحانیت همچنان در خط مقدم در هر عرصه و هر شرایطی هستند.

در ادامه این جلسه مسئولین نمایندگی ولی فقیه در نیروها و سپاه های استانی به ارائه گزارشی از روند اقدامات و فعالیت های صورت گرفته پرداختند.

بنا بر این گزارش، تبدیل مساجد به پایگاه هایی برای خدمت رسانی همه بعدی به مردم، همراهی با بیماران و مراقبت ها از خانواده های آنان تا زمان ترخیص،تهیه و توزیع اقلام بهداشتی و بسته های معیشتی برای نیازمندان،حضور طلاب در آرامستانها و ماموریت تغسیل، تکفین و سایر امور شرعی، سرکشی به خانواده های متوفیان و انجام امور جهادی در پاکسازی محیطی وضدعفونی کردن معابر و اماکن از جمله اقدامات رده‌های نمایندگی در قالب قرارگاه معنویت و سلامت بود.

 

منبع: افکارنيوز

کلیدواژه: سپاه طلبه کرونا قرارگاه معنویت و سلامت نمایندگی ولی فقیه ولی فقیه در سپاه مقابله با کرونا روحانیون و طلاب خدمت رسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.afkarnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «افکارنيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۸۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، سایت مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس به مناسبت سالروز انجام عملیات بیت‌المقدس در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱، در گزارشی به بازنشر وقایع این عملیات پرداخت.

بنابر روایت ایرنا، پس از حدود ۲۰ روز تلاش پیگیر برای اجرای عملیات آزادسازی منطقه غرب رودخانه کارون و خرمشهر، فرماندهان ارشد سپاه و ارتش در قرارگاه مرکزی کربلا حضور دارند.

آیت‌الله مشکینی امام‌جمعه قم، آیت‌الله محمد صدوقی امام‌جمعه یزد و فخرالدین حجازی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی نیز با هدف تقویت روحیه رزمندگان، به جمع فرماندهان قرارگاه کربلا پیوسته‌اند. خبرنگاران هم آمده‌اند تا وقایع عملیات را از مرکز فرماندهی آن گزارش کنند.

رزمندگان سه قرارگاه عملیاتی قدس، فتح و نصر که از غروب روز گذشته به‌طرف خطوط تعیین‌شده برای آغاز عملیات عزیمت کرده بودند، با استقرار در مواضع پیش‌بینی‌شده، به انتظار نشسته بودند تا فرمان حمله صادر شود.

پس از اعلام آمادگی اغلب یگان‌ها برای درگیر شدن با دشمن و نیز تلاوت آیاتی از سوره مبارکه فتح در مرکز فرماندهی، فرمان عملیات بیت‌المقدس در ساعت ۰: ۳۰ بامداد روز دهم اردیبهشت ۱۳۶۱ با اعلام رمز بسم‌الله القاصم الجبارین، یا علی بن ابیطالب (ع)، از سوی فرماندهی مشترک قرارگاه کربلا (محسن رضایی و سرهنگ علی صیاد شیرازی) به فرماندهان سپاهی و ارتشی قرارگاه‌های عملیاتی قدس، فتح و نصر ابلاغ شد.

در خصوص علت این نام‌گذاری (بیت‌المقدس)، محسن رضایی فرمانده کل سپاه پاسداران، در ساعت ۲ و ۱۵ دقیقه بامداد (دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱) در قرارگاه کربلا در یک پیام رادیویی گفت: علت نام‌گذاری عملیات این بوده که به تمام دنیا فلسفه و خط‌مشی آینده خودمان را بعدازاین عملیات اعلام کنیم که راه ما به‌سوی بیت‌المقدس است.

صدام و صدامیان تبلیغات خواهند کرد که این‌ها قصد تجاوز دارند. اما با اسم‌گذاری عملیاتمان ثابت کردیم که به‌هیچ‌وجه قصد تجاوز به هیچ کشوری را نداریم و قصد ما راندن اجنبی‌ها و مزدورانی است که وارد خاک کشورمان شده‌اند و هدف اساسی ما هم درنهایت بیت‌المقدس و آزادی خانه خداست که باید این خانه را از لوث صهیونیست‌های بین‌الملل و امپریالیست‌های جهان خوار آزاد بکنیم.

اما پس از صدور حمله، رزمندگان بسیجی، سپاهی و ارتشی که از قبل در نقطه رهایی به انتظار نشسته بودند، حرکت خود را در سکوت و تاریکی شب به سمت مواضع دشمن آغاز کردند.

در نتیجه عملکرد سه قرارگاه عملیاتی در اولین روز عملیات، فقط قرارگاه فتح موفق شد تقریباً به همه اهداف خود دست یابد و منطقه حدفاصل کارون (رحمانی تا دارخوین) و جاده اهواز - خرمشهر (از کیلومتر ۷۰ تا ۸۸) را به‌عنوان سرپل تصرف کرده، خط پدافندی خود را در شانه شرقی جاده برقرار کند و تا ساعت ۵ بعدازظهر، ۱۰۰۲ نفر را نیز به اسارت بگیرد.

قرارگاه نصر اگرچه توانست منطقه حدفاصل کارون (دارخوین تا نزدیکی سلیمانیه) تا قسمتی از جاده در محدوده ایستگاه ۱۰۰ (گرمدشت) را به‌عنوان سرپل تصرف و بخشی از قوای زرهی لشکر ۳ عراق را منهدم کند، لیکن از ادامه عملیات تا نهر عرایض بازماند. نیروهای این قرارگاه تا ساعت ۵ بعدازظهر، توانستند ۱۵۹۲ نفر را به اسارت در آورند.

شهادت محسن وزوایی در اولین روز

در این روز محسن وزوایی از فرماندهان محور عملیاتی تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص) قرارگاه نصر به همراه تنی چند از همرزمانش به شهادت رسید. احمد متوسلیان فرمانده تیپ ۲۷ محمد رسول‌الله (ص)، در خصوص این حادثه گفت: وقتی این مواضع تانک دشمن در شرق جاده سقوط کرد، نیروها را برای عبور به‌طرف جنوب حرکت دادیم، یعنی طوری بود که این قسمت را به‌صورت پیاده بیاوریم که اولاً ماشین نداشتیم، درثانی می‌خواستیم تأمین باشد که بیاوریم و فکر کردیم که اینجا مواضع دشمن در جنوب شرقی گرمدشت سقوط کرده؛ یعنی نیرویی از دشمن در سر راه ما نیست. ما فکر کردیم که در اینجا خودی است؛ هم از پشت می‌خوردیم و هم از طرفین...برادر وزوایی و برادر شعف، مسئول گردان میثم را شهید دادیم، به‌اضافه ۷۰ نفر. حدود ساعت ۱۰ صبح بود.

قرارگاه قدس هم باوجودآنکه فقط سه سرپل کوچک را در جنوب کرخه کور به دست آورده بود، موفق شد با درگیر نگه‌داشتن لشکر ۵ مکانیزه و لشکر ۶ زرهی عراق، از یاری‌رساندن آن‌ها به جبهه نبرد علیه قرارگاه‌های فتح و نصر جلوگیری کند. همچنین تا ساعت ۵ بعدازظهر ۲۸۰ عراقی به اسارت نیروهای این قرارگاه درآمدند.

بدین ترتیب قرارگاه مرکزی کربلا در اطلاعیه شماره ۳ خود نتایج عملیات تا عصر (دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱) را چنین برشمرد: هزاران کشته و زخمی؛ تخلیه ۳۲۰۵ اسیر به پشت جبهه؛ آزادسازی ۸۰۰ کیلومتر از خاک ایران؛ انهدام صدها تانک و نفربر و خودرو؛ به غنیمت درآوردن تعداد زیادی تانک، نفربر و خودرو؛ ساقط کردن ۶ هواپیما.

۲۷۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901113

دیگر خبرها

  • انجام کارهای بی‌منت در گرو داشتن تفکر بسیجی است
  • انجام کارهای بی‌منت در گروه داشتن تفکر بسیجی است
  • علم‌الهدی: دستاورد‌های دولت برای مردم ملموس نیست
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • گردهمایی ائمه جمعه استان فارس در سپیدان
  • آیت الله علم‌الهدی: بهبود معیشت مردم در دستور کار دولت باشد
  • تثبیت اقتصاد کشور و معیشت ملت در دستور کار دولت باشد
  • اندیشه‌های استاد شهید مطهری ماندگار و جاودانه است
  • تجلیل از برگزیدگان عقیدتی در سپاه بیت المقدس کردستان
  • اجرای ۴۲۵ میلیارد تومان طرح آبرسانی در روستاهای لرستان