Web Analytics Made Easy - Statcounter

یافته‌های نیویورک تایمز نشان می‌دهند نه تنها واکنش دولت فدرال به شیوع ویروس کرونا نامناسب بود بلکه تلاش‌های اولیه مقامات ایالت و شهر نیویورک برای مقابله بااین ویروس با شکست همراه بوده است. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ بین الملل آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «نیویورک تایمز» در یک گزارش تحقیقی آورده است:  چند روز پس از اولین آزمایش مثبت کرونایی در نیویورک، این ویروس در سکوت به سرتاسر منطقه نیویورک شیوع یافت و فرماندار و شهردار به همراه معاونان ارشد خود با اعتماد می گفتند شیوع کرونا را به سرعت مهار خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اما حالا شهر نیویورک و حومه آن به مرکز شیوع در ایالات متحده تبدیل شده است. جواب آزمایش بیش از 138 هزار نفر در این ایالت مثبت بوده است و 5489 نفر نیز در این ایالت جان خود را بر اثر ابتلا به ویروس کرونا از دست داده اند.

اپیدمیولوژیست‌ها برای توضیح چرایی شیوع باسرعت ویروس کرونا در نیویورک به به ازدحام شهر و نقش آن به مثابه مرکز تجاری و توریستی اشاره می کنند و به نظر می رسد هر واکنشی توسط مقامات به سختی می توانست به صورت کامل جلوی شیوع را بگیرد.

بر اساس این گزارش، از اولین روزهای بحران مقامات ایالت و شهر نیویورک بر اثر سیاست های آشفته و ناکارآمد دولت فدرال با چالش مواجه شدند. به صورت طبیعی، نیویورک در این مواقع همانند حادثه 11 سپتامبر می تواند از واشنگتن کمک بگیرد اما دونالد ترامپ در فوریه و اوایل مارس تهدید ویروس کرونا را کم اهمیت نشان داد و با متخصصان پزشکی درگیر شد و از بسیج منابع برای مقابله با شیوع کرونا ناکام ماند. در نتیجه ایالت و شهر نیویورک تصمیم های اولیه را بدون کمک کامل دولت فدرال اتخاذ کردند.

با این وجود، تحقیقات نیویورک تایمز نشان می دهد، تلاش های اولیه مقامات نیویورک برای مهار ویروس کرونا بر اثر راهنمایی غلط خود مقامات، بی توجهی به هشدارها، تعلل در تصمیم گیری و درگیرهای داخلی سیاسی با شکست همراه بوده است.

تحویل یک میلیون ماسک آمریکا به نظامیان صهیونیست در بحبوحه بحران بهداشتی ایالت‌هادهلی‌نو سرانجام تسلیم فشارهای واشنگتن شد/ داروهای مورد نیاز مردم هند به آمریکا می‌روندافزایش مبتلایان به کرونا در بین نیروهای آمریکایی مستقر در کرهرویای استقلال انرژی آمریکا رو به مرگ استاقتصاد آمریکا پس از کرونا شکل جدیدی خواهد داشتنظامی بازنشسته آمریکایی به دلیل رسیدگی نامناسب مقابل بیمارستان جان داد


انتهای پیام/

R1016169/P/S8,1128/CT10 واژه های کاربردی مرتبط اخبار "آمریکا" ویروس کرونا

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار آمریکا ویروس کرونا اخبار آمریکا ویروس کرونا شهر نیویورک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۷۸۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، محافل رسانه ای رژیم صهیونیستی طی روزهای گذشته شاهد تشدید بحث و جدل ها در خصوص لزوم کناره گیری مقامات سیاسی و نظامی این رژیم به دلیل شکست در مقابله با طوفان الاقصی و عدم تحقق اهداف از پیش اعلام شده در جنگ غزه بوده است.

رسانه های صهیونیستی گزارش داد: بعد از استعفای آهارون هالیوا زمان استعفای رئیس ستاد مشترک ارتش و رئیس شاباک نزدیک شده است.

این رسانه ها تاکید کردند: افسران و مقامات نظامی دیگر که در این شکست دست دارند باید از سمت خود کناره گیری کنند.

روز گذشته نیز رسانه های صهیونیستی اذعان کردند: شکاف داخلی در اسراییل با آغاز جنگ در نوار غزه تشدید شده به طوری که تمام تحلیلگران ارشد و فرماندهان نظامی و سیاسی در اسراییل معتقدند راهی که تل آویو برای تحقق پیروزی در پیش گرفته بن بست است.

عامول هرئیل تحلیلگر امور نظامی روزنامه صهیونیستی هاآرتص گزارش داد: پیش بینی ما این است که شاهد موج گسترده ای از استعفا در میان مقامات سیاسی و نظامی طی دوره آتی به دلیل شکست در مقابله با عملیات طوفان الاقصی باشیم.

«آهارون هالیوا» رئیس سرویس اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به تازگی به دلیل ناکامی در برابر عملیات هفتم اکتبر مقاومت فلسطین و همچنین پیامدهای حمله به کنسولگری ایران در دمشق استعفا کرده است.

کد خبر 6087225

دیگر خبرها

  • شروع کار نمایشگاه کتاب بعد از شیوع کرونا نیازمند شجاعت بود
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • یک همه‌گیری دیگر در راه است!
  • شاهد وحدت قابل توجهی بعد از وعده صادق هستیم
  • رسانه‌های عبری: زمان استعفای مقامات نظامی اسراییل نزدیک شده است
  • ادامه تظاهرات دانشجویان حامی فلسطین در آمریکا
  • شیوع آنفلوانزای پرندگان در آمریکا
  • رئیسی: امیدواریم توافقات سفر پاکستان با پیگیری مقامات دوطرف سریع‌تر اجرایی شود
  • مقامات ایالت سند در دیدار آیت الله رئیسی: تنبیه رژیم صهیونیستی از سوی ایران بر عزت و عظمت جهان اسلام افزود