Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: حدود 10 درصد از آبی که در استان مصرف می شود مربوط به بخش شرب است ولی این به معنای اهمیت کم موضوع نیست.

به گزارش خبرگزاری برنا از گرگان؛ سید محسن حسینی اظهار کرد: کل آب شرب استان در حال حاضر از منابع آب زیرزمینی تامین می شود،  چرا که سدهای تامین کننده آب شرب هم اکنون در استان نداریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سید محسن حسینی افزود: البته سدهای در دست احداث و مطالعه داریم ولی فعلا متکی به آب زیرزمینی هستیم.

وی با بیان اینکه در تامین آب شرب نیاز به آبخوان هایی داریم که بتوانند آب را با کیفیت خوب به ما تحویل دهند، گفت:

منظور از کیفیت مصارف، تنها از نظر میکروبی نیست، بلکه کیفیت  شیمیائی و فیزیکی است و به همین دلیل  هم عمدتا چاه های آب شرب ما در بالادست جاده بین المللی گرگان به گنبد حفر شده اند. به دلیل اینکه کیفیت بهتری دارد.

سرپرست شرکت آب منطقه ای استان تصریح کرد: تامین آب شرب هزینه های بالایی اعم از حفر چاه، انتقال و تصفیه و توزیع آب در شبکه ها را دارد. با توجه به این موارد، نیاز است حداکثر صرفه جویی را انجام دهیم.

وی اضافه کرد:  چون هم هزینه های بالایی را شامل می شود و هم اینکه منابع آب محدود است و هر چاهی که حفر شود مناسب برای شرب نیست. 

حسینی با بیان اینکه وضعیت بارش ما نسبت به سال گذشته کاهش ولی نسبت به درازمدت برابر است، گفت:  هم اکنون چاه های کشاورزی در استان روشن نیست ولی با روشن شدن چاه های کشاورزی، میزان آبدهی چاه های آب شرب تحت تاثیر قرار می گیرند و اگر صرفه جویی نکنیم در تابستان دچار مشکل می شویم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: گلستان آب شرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۳۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛  این اجتماع مردمی برای قدردانی از فراجا به دلیل اجرای طرح نور و مطالبه‌گری از مسئولان برای صیانت از عفاف و حجاب در جامعه پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ماه ساعت ۱۶ و ۳۰ دقیقه برگزار می‌شود.
مردم اصفهان از سردار رادان فرماندهی انتظامی کل کشور نیز برای حضور در این مراسم دعوت کرده‌اند و قرار است وی در این مراسم شرکت کند.

دیگر خبرها

  • تاکید استاندار لرستان بر اهتمام مدیران در جذب اعتبارات ملی و مدیریت صحیح منابع مالی
  • حمایت مردم گلستان از طرح نور
  • قدردانی از فراجا در گلستان شهدای اصفهان
  • احشام اهالی ۲۴ روستای گلستان از جنگل خارج شد
  • نمایش نوزده نقشه قدیمی خلیج فارس در شهر کاریز کیش
  • بانک مرکزی: گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • گشایش‌های جدید ارزی در راه است
  • سند بسیار مهم درباره سفره‌های آب زیرزمینی؛ چرا همه سکوت کرده‌اند؟!
  • برخورد قضایی با برداشت‌های غیرمجاز از سد‌های تامین کننده آب مشهد
  • آغاز فصل سرشماری قرقاول در استان گلستان