Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-04-26@19:56:03 GMT

از سیلاب‌های اخیر برای تولید برق استفاده می شود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۸۷۴۰

از سیلاب‌های اخیر برای تولید برق استفاده می شود

وزیر نیرو گفت: امیدواریم حداکثر بهره برداری را از سیلاب های پیشرو برای تولید برق و سایر استفاده ها داشته باشیم. به گزارش پول نیوز، رضا اردکانیان وزیر نیرو صبح امروز(چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت اظهار داشت: وضعیت بارندگی های امسال الحمدالله وضعیت خوبی است به ویژه شدت بارندگی ها زیاد نیست در نتیجه برای تغذیه سفره های زیرزمینی مناسب است و همچنین امکان نگهداشت خوبی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


اردکانیان تصریح کرد: مجموعه تلاش ها و فعالیت هایی که در امر لایروبی رودخانه ها و مهندسی این رودها و همچنین آمادگی هایی که باید برای افزایش ظرفیت آب گذری رودخانه ها انجام می‌شد، به خوبی انجام شد و همچنین مدیریت ذخیره آب در سدها نیز به خوبی انجام شده و این روزها شاهد سیلاب وسیع در منطقه جنوب شرق کشور بودیم که از کشور همسایه افغانستان وارد کشورمان می شود. مقدماتی که فراهم شده بود باعث شد تا به امروز با وجود اینکه این سیلاب ها ۱۳ درصد بالاتر از سیلابی که در گذشته داشتیم، این سیل ها به راحتی عبور داده شوند و این سیلاب ها در مخازن طبیعی که وجود دارد، آرام می گیرند.
وی افزود: بارندگی های اخیر می تواند منبع بسیار خوبی برای حفظ محیط زیست و تأمین آب شرب باشد. ما انتظار داریم در پرتو نزول رحمت الهی و در سال جهش تولید شرایط بسیار خوبی از حیث تولید مواد غذایی داشته باشیم. در غرب، جنوب غرب و استان خوزستان نیز شرایط بسیار خوبی در مخازن وجود دارد و امیدواریم حداکثر بهره برداری را از سیلاب های پیشرو برای تولید برق و سایر استفاده ها داشته باشیم.
وزیر نیرو در خصوص میزان بارندگی های  امسال نسبت به میانگین بارندگی در سال گذشته، اظهار داشت: بارندگی امسال نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد کاهش داشته است اما نسبت به متوسط بلندمدت به همین میزان افزایش داشتیم و به حمدالله شرایط خوبی است. امیدواریم همه برنامه هایی که برای امسال پیش بینی شده، احداث سد، نیروگاه های تولید برق و تصفیه خانه ها به خوبی پیش برویم.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: احداث سد سیلاب ظرفیت آب برق تولید بارندگی ها تولید برق سیلاب ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۷۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل

جواد محجوبی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای یزد گفت: در بارندگی روز گذشته در استان سستی و ناهمواری جاده‌های غالباً خاکی و صعب العبور و همچنین تاریکی و دید بسیار کم شبانه، مانع از نقش آفرینی و تلاش جهاد گونه در موقعیت‌های پرخطر سیلابی استان نشد. 

وی افزود: علی رغم وجود تهدید‌های جانبی در بارش‌های رگباری کم نظیر اخیر، شب گذشته عوامل فنی و گروه‌های گشت و بازرسی شرکت آب منطقه‌ای یزد در بند‌های خاکی و مسیل‌های در معرض آسیب حاضر شدند و با رصد پیوسته خطرات احتمالی، تمهیدات لازم را پیش بینی کردند. 

گفتنی است مدیرعامل، معاونین و مدیران شرکت علاوه بر حضور شبانه در مکان‌های مذکور، امکانات و ماشین آلات در اختیار را برای حضور میدانی و عملیات عمرانی موردنیاز بسیج کردند. رصد لحظه‌ای آمار بارندگی براساس مدل‌های مختلف علمی و دبی ورودی رودخانه‌ها و بند‌ها و ارسال هشدار‌های لازم به مسئولین ذیربط نیز از مهمترین اقدامات این شرکت در حوادث اخیر محسوب می‌شود. 

شایان ذکر است در بارندگی اخیر، دبی اندازه گیری شده در رودخانه تفت به ۹۲ مترمکعب در ثانیه با دوره بازگشت بیش از ۱۰۰ سال رسید. این حجم از رواناب می‌تواند به خوبی گویای تلاش‌های تاثیرگذار عوامل میدانی کلیه دستگاه‌های ذیربط در مدیریت و کنترل خسارات ناشی از آن باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بارندگی شدید در زارچ با ثبت کمترین خسارت 
  • بهار پربارش امسال با افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • تلاش بی وقفه کارکنان شرکت آب منطقه‌ای یزد در مواجهه با سیل
  • بارش‌های اخیر کمبود آب تهران را جبران نکرد
  • کمبود آب تهران با بارش‌های اخیر جبران شد؟
  • اتمام پروژه رینگ شرق تبریز تا پایان سال
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد
  • بازدید فرماندار سرباز از خسارات بارندگی و سیل از راه‌های روستایی
  • اعلام میزان بارندگی سامانه اخیر در چهارمحال و بختیاری