Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@08:42:53 GMT

۲ مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی منحل شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۲۸۸۸۶

۲ مؤسسه آموزش عالی غیرانتفاعی منحل شد

مجوز ۲ مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی در استان اصفهان و گیلان لغو و فعالیت این موسسات متوقف شد.

به گزارش گروه علمی و دانشگاهی خبرگزاری فارس، شورای گسترش و برنامه ریزی آموزش عالی در نهصد و بیست و چهارمین نشست خود با لغو مجوز مؤسسات آموزش عالی غیر دولتی غیر انتفاعی جامی در استان اصفهان و موج - بندر انزلی در استان گیلان موافقت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مقرر شد کلیه خدمات آموزشی و دانشجویی این مؤسسات با هماهنگی دفتر آموزش عالی غیردولتی به مؤسسات واجد شرایط دیگری انتقال یابد.

یکی از وظایف اصلی مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت عتف، نظارت و ارزیابی فعالیت مؤسسات و مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری آموزش عالی اعم از دولتی و غیردولتی است که با اتکا به ظرفیت هیأت‌های استانی و بازدید‌های میدانی صورت می‌گیرد و گزارش نظارت و ارزیابی انجام شده در اختیار حوزه‌های ذی‌ربط  قرار می‌گیرد.

*لغو ۵ مجوز دیگر

پیش از این هم، این شورا با لغو مجوز ۵ مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیرانتفاعی از جمله مؤسسات آموزش عالی  غیردولتی غیرانتفاعی ارس و عین‌القضات در استان آذربایجان شرقی و مؤسسه زرینه در استان آذربایجان غربی و مؤسسه  مهر اراک در استان مرکزی و انحلال مؤسسه آموزش عالی غیردولتی غیرانتفاعی ساریان در استان مازندران موافقت کرده بود. 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آموزش عالی استان اصفهان وزارت علوم استان گیلان مؤسسه آموزش عالی غیر دولتی غیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۸۸۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران

دانشگاه تهران، امسال 90 ساله می شود و به همین مناسبت، برنامه هایی برگزار می شود.

لوگوی ویژه آیین‌های بزرگداشت نودمین سالگرد تاسیس دانشگاه تهران با عنوان «نماد آموزش عالی ایران» منتشر شد. رویدادهای این بزرگداشت، هشتم خرداد ماه ۱۴۰۳ افتتاح می‌شود و تا پایان سال ادامه دارد. 

 

  دانشگاه تهران در سال 1313 تاسیس شد. به نوشته دانشنامه ایرانیکا، دانشگاه تهران با ادغام دارالفنون، مدرسه علوم سیاسی، مدرسه طب، مدرسه عالی فلاحت و صنایع روستایی، مدرسه فلاحت مظفر (نخستین مدرسه کشاورزی در ایران)، مدرسه صنایع و هنر (مؤسس کمال الملک)، مدرسه عالی معماری، مدرسه عالی حقوق، و چند مرکز آموزش عالی دیگر تهران شکل گرفت.

دانشگاه تهران، هم اکنون یکی از بزرگترین دانشگاه های ایران به شمار می رود. با این حال اولین دانشگاه معاصر، مدرسه عالی دارالفنون است.

دانشگاه تهران دارای ۱۹ دانشکدهٔ مستقل، ۶ دانشکدگان با ۲۹ دانشکده وابسته، ۵ پردیس منطقه‌ای، ۱۳ مرکز پژوهشی و ۱۸ مؤسسهٔ پژوهشی و پژوهشکده است. 


سردر دانشگاه تهران

 

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود
  • شهریه مدارس غیردولتی شفاف می‌شود/ جزئیات اجرای نظارت آنلاین
  • تمام مدارس غیردولتی استان کرمان شهریه‌های متفاوتی دارند
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • جریمه ۲۳ میلیارد ریالی برای مدرسه غیرانتفاعی متخلف
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • حضور موسسه نیکوکاری کنترل سرطان ایرانیان در نمایشگاه سلامت
  • جوانانی که بانی شادی می‌شوند
  • امروز مؤسسات بسیاری با فکر اندیشمندان دینی تأسیس شده‌ است
  • آیا امسال سال تحصیلی جدید از ۱۰ شهریور آغاز می شود؟!