Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بیزنس اینسایدر، متهم اصلی پرونده انتشار عکس‌های خصوصی جف بزوس، مالک شرکت آمازون و روزنامه واشنگتن پست به تازگی اعتراف کرده که منبع اصلی این عکس‌ها عربستان سعودی بوده است.

مایکل سانچز همچنین شکایتی علیه یک شرکت مرتبط با نشریه نشنال اینکویرر، که او را منبع اصلی انتشار این عکس‌ها معرفی کرده بود، تنظیم کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سانچز همچنین احتمال هک تلفن همراه جف بزوس توسط سعودی‌ها و درز عکس‌ها را مطرح کرد.

سانچز بردار لورن سانچز، یک شخصیت خبری سابق است که ارتباط او با میلیاردر مالک آمازون در سال ۲۰۱۹ توسط نشریه اینکویرر در مقاله‌ای ۱۲ صفحه‌ای به تفضیل شرح داده شد. پس از انتشار این گزارش، بزوس فردی را به عنوان مشاور امنیتی استخدام کرد تا منبع اصلی درز این اخبار را بیابد. پس از آن نشریه اینکویرر منبع اصلی گزارش خود را سانچز معرفی کرد.

این فرد می‌گوید نشریه نشنال اینکویرر به دلیل ساکت کردن زنانی که رابطه خارج از چارچوب با رئیس جمهور آمریکا داشتند، دارای توافق عدم پیگرد قانونی است. مالک این نشریه از دوستان نزدیک دونالد ترامپ است. اما در سوی دیگر روزنامه واشنگتن پست قرار دارد که از منتقدان سیاست‌های دولت آمریکا و نیز اقدامات دولت سعودی در نقض قوانین حقوق بشری است.

چندی پیش  روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی اعلام کرد شخص ولیعهد عربستان با ارسال پیامی به تلفن همراه جف بزوس آن را هک کرده است. همچنین عنوان شد که یک نرم افزار ساخت یک شرکت صهیونیستی برای این اقدام بکار گرفته شد.

 گاردین فاش کرد تلفن همراه جف بزوس در سال ۲۰۱۸ پس از دریافت پیامی از سوی محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی هک شد. بازرسان بر این باورند که احتمالاً یک پیام رمزگذاری شده از ولیعهد که حاوی یک فایل مخرب بوده، به گوشی بیزوس ارسال شده و از آن پس امکان سرقت اطلاعات گوشی وی ممکن و در عرض چند ساعت حجم زیادی از اطلاعات از تلفن بیزوس خارج شده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جف بزوس عربستان سعودی منبع اصلی جف بزوس عکس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۲۹۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند

فایننشال تایمز می‌نویسد که کشور‌ها از آینده دارایی‌های خود در غرب می‌ترسند. آنها به طور خصوصی از نمایندگان اتحادیه اروپا خواستند "تسلیم فشار‌های آمریکا و انگلیس نشوند" و بر جلوگیری از مصادره ۲۰۰ میلیارد یورو از دارایی‌های روسیه پافشاری کردند.

در گردهمایی اخیر وزرای دارایی گروه ۲۰ در برزیل، نمایندگان در یک موضوع مبرم احساس ناراحتی عمیقی داشتند: مصادره بالقوه یا استفاده از دارایی‌های روسیه که تحت تحریم‌های غرب پس از حمله روسیه به اوکراین مسدود شده بودند.

دو وزیر - محمد الجدان از عربستان سعودی و سری مولیان ایندراواتی از اندونزی - از جمله کسانی بودند که از این بابت نگران بودند. سؤالات آنها از همتایان غربی خود به یک بحث پرتنش در مورد اینکه آیا صد‌ها میلیارد یورو از دارایی‌های مسدود شده بانک مرکزی روسیه باید برای کمک به تأمین مالی اوکراین اختصاص داده شود، تبدیل شد.

آمریکا و هم پیمانانش استدلال می‌کنند که انجام این کار باعث تقویت مالی با پتانسیل تبدیل جنگ به نفع کی‌یف خواهد شد. برای مخالفان این ایده، چنین اقدامی خطر ایجاد یک سابقه خطرناک در حقوق بین‌الملل را به همراه دارد - سابقه‌ای که می‌تواند منافع هر کشوری را در غرب درگیر کند و نظم حقوقی بین‌المللی را نیز به خطر بیندازد.

در حال حاضر، کی‌یف به بسته کمک نظامی ۶۱ میلیارد دلاری که در ۲۴ آوریل توسط سنای ایالات متحده تصویب شد، پس از ماه‌ها کشمکش سیاسی متکی است. اما جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، متحدانش را تحت فشار قرار می‌دهد تا به دنبال راه‌هایی برای بهره‌برداری از ذخایر تقریباً ۲۶۰ میلیارد یورویی روسیه باشند، در حالی که نشست سران گروه هفت در ایتالیا در ماه آینده به عنوان لحظه‌ای کلیدی برای فشار جهت پیشرفت تلقی می‌شود. پیش از این، نمایندگان G۷ گفتند که موضوع مصادره کامل دارایی‌های فدراسیون روسیه دیگر مورد بحث قرار نمی‌گیرد و اقدامات جایگزین در حال بررسی است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با وزرای خارجه مصر و عربستان
  • وزرای خارجه ایران و عربستان دیدار کردند
  • جنجال خانواده متوفی برای استفاده از اثر انگشت برای باز کردن قفل گوشی
  • توافق امنیتی جدید عربستان و آمریکا در انتظار چراغ سبز اسرائیل!
  • عربستانی‌ها آماده می‌شوند: آتش‌بازی در تابستان
  • اندونزی و عربستان سعودی با مصادره دارایی‌های روسیه مخالفت کردند
  • چراغ سبز عربستان به اسرائیل با بازداشت حامیان فلسطین
  • بلومبرگ: عربستان دیدگاه‌های ضد اسرائیلی را سرکوب می‌کند
  • کریم بنزما به رئال مادرید بازگشت؟ + عکس
  • با توافق الاتحاد: بنزما به رئال بازگشت (عکس)