Web Analytics Made Easy - Statcounter

این روزها در ایام کرونایی یکی از اقشار آسیب پذیر و شکننده در استان و کشور، جامعه هنری بوده که در برهه کنونی که مصادف به روز هنر انقلاب اسلامی شده باید هنر انقلابی را در بین اهالی فرهنگ و هنر این استان هنرپرور تقویت کرد. ۲۰ فروردين ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۷ استانها مازندران نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، همه ساله اواسط فروردین فعالیت‌های فرهنگی و هنری رنگ و بوی دیگری به خود می‌گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خصوصا هنرمند حوزه انقلابی و ارزشی به بهانه روز هنر انقلاب اسلامی یاد سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی را پاس می‌دارند.

امسال که هنر انقلابی نیز در ایام کرونایی عجین شده بسیاری از هنرمندان متعهد انقلابی در شرایط سختی که فعالیت‌های هنری متوقف شده به جنگ کرونا ویروس رفته و با نیروهای جهادی و حضور در مناطق محروم به اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری مشغول شدند.

هفته هنر انقلاب اسلامی نیز بهانه ای برای تجلی اندیشه‌ها، عواطف و احساسات نیروهای هنرمند خلاق و انقلابی بوده که در برهه کنونی همچون افسران جنگ نرم و تقویت گروه‌های جهادی می‌خواهند گره کرونا را از جامعه دور کنند و سلامتی را در حوزه هنر برای مردم به ارمغان بیاورند.

روح الله ایرانمهر، مدیر هنری و سینمایی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با پاسداشت یاد سید شهیدان اهل قلم سید مرتضی آوینی، افزود:  هنر انقلابی، هنر مدافع ارزش‌هایی است که در جریان انقلاب شکل گرفته‌ است و این ارزش‌ها را مطالبه و در راستای تبیین آن تلاش دارد.

وی افزود: هنرمند انقلابی باید دغدغه‌مند و آرمانگرا باشد و ورای شناخت درست از اهداف و ماهیت انقلاب و تحلیل درست حوادث و وقایع در جهت تبیین آن گام بردارد. 

پیام رئیس سازمان بسیج مستضعفین به مناسبت روز هنر انقلاب اسلامیپوستر ششمین هفته هنر انقلاب منتشر شد/ پرواز تندیس با بال های پرچمبرنامه‌های "هفته هنر انقلاب" آذربایجان شرقی به صورت مجازی برگزار می‌شود

ایرانمهر ادامه داد: امروز با توجه به هجمه وسیع جبهه استکبار در حوزه فرهنگ و استفاده از ابزار هنر به شکل حرفه ای و با سرمایه‌گذاری بسیار زیاد برای خلق آثار هنری کاذب جهت مقابله با انقلاب اسلامی، نیازمند هنرمندانی انقلابی در خط مقدم جبهه فرهنگی برای خلق آثار هنری صادق هستیم.

وی مازندران را از استان‌های دارای استعدادهای ناب هنری در رشته‌های مختلف هنری برشمرد که بخش اعظم آنها روحیه انقلابی و جهادی و احساسات پاک و ناب برگرفته از تعالیم روح‌بخش اسلام، پیشگام در تولید و خلق آثار هنری هستند.

این مسئول هنری مازندران با بیان اینکه مسئولان امر در جایگاه سیاستگذاری و حمایتی نتوانستند پابه پای این افراد گام بردارند، حمایت هدفمند و اصولی از آثار هنری را در گرو سیاستگذاری درست و اصولی و هدفمند توسط شورای سیاستگذاری با بهره‌گیری از توان و نظر دستگاه‌های مختلف متولی امور فرهنگی و هنری برشمرد.

ایرانمهر وضعیت اقتصادی هنرمندان را در شرایط کنونی قصه پرغصه ای دانست و افزود: در این ایام که به‌دلیل محدودیت‌های اعمال شده عملا ب برخی از فعالیت‌های هنری متوقف شده و تعدادی از آثار هم امکان به نمایش گذاشته شدن برای آنها وجود ندارد.

این مسئول گفت: مدیریت هنری و امور سینمایی دفاع مقدس مازندران به عنوان یکی از متولیان هنر انقلاب و مشخصا دفاع مقدس، سعی در شناسایی هنرمندان انقلابی و یا با رویکرد انقلابی و ملی و همچنین حمایت از تولید و انتشار آثار در این حوزه دارد.

وی یکی از مهمترین اقدامات صورت گرفته توسط این مدیریت را در سال‌های اخیر معرفی آثار و هنرمندان انقلابی به نهادها و افراد موثر و جلب حمایت و مشارکت آنان جهت تولید آثار هنری فاخر و ارزشی و به طبع آن رشد و نمو هنرمندان انقلابی در بستری حرفه ای برشمرد.

ایرانمهر برپایی نمایشگاه آثار اولین سمپوزیوم نقاشی دفاع مقدس مازندران را یکی از برنامه‌های هفته هنرانقلاب عنوان کرد و گفت: قرار بود از برگزیدگان در ویژه برنامه ای به این مناسبت تقدیر که متاسفانه به‌دلیل شرایط جامعه، به زمان نامعلوم دیگری موکول شده است.

وی ادامه داد: اما علیرغم شرایط خاصی که در آن قرار داریم هنرمندان دغدغه‌مند و انقلابی‌مان در حوزه‌های مختلف در حد امکان در حال تولید آثار و نمایش از طریق فضای مجازی هستند.

مهدی معصومی گرجی، مدیر حوزه هنری مازندران نیز با گرامی‌داشت هفته هنر انقلاب اسلامی از آمادگی این حوزه با نشر آثار هنرمندان انقلابی تاکید کرد و افزود: با توجه به تعطیلی تمامی برنامههای فرهنگی هنری استان بویژه فعالیتهای جمعی، محافل و رویدادهای هنری پایان سال و ایام نوروز، تصمیم بر آن شد با انتشار فراخوانی از سوی این مرکز از هنرمندان دعوت شد تا این خانه نشینی اجباری را به یک فرصت مناسب برای خلق اثر بدل کنند.

وی با اشاره به اینکه پیش تر پویش هیچ جایی خونه آدم نمیشه در واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری مازندران آغاز به کار کرده است، گفت: طی فراخوانی که در آخرین روز کاری سال 98 منتشر شد از هنرمندان چند رشته هنری تقاضا کردیم با موضوعاتی همچون شادی و امید، سبک زندگی ایرانی اسلامی، اخلاق و خانواده، بیماری کرونا و رویدادهای وابسته به آن به تولید اثر بپردازند.

وی همچنین گفت: در ادامه هنرمندان استان فرصت خواهند داشت تا پایان اردیبهشت 99 کارهای خود را از طریق فضای مجازی  ارسال کنند و اعلام نتایج نهایی و برگزاری نمایشگاه ( واقعی و مجازی) به تیرماه 99 موکول خواهد شد.

انتهای پیام/ 681/ش

R41358/P/S6,74/CT7

منبع: تسنیم

کلیدواژه: هنر انقلاب اسلامی هنرمندان انقلابی هفته هنر انقلاب هنر انقلابی دفاع مقدس آثار هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۰۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، سعید محسن‌زاده عصر سه شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: از سال گذشته و پس از شروع به فعالیت دفتر انتشارات در زمینه‌های مأموریتی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی، در مجموع به ۷۸ پیشنهاد و سوژه اولیه رسیدیم که پس از بررسی، تحقیق و مطالعات اولیه ۴۶ عنوان پروژه مورد تأیید قرار گرفت و کارهای مقدماتی مربوط به تولید آن آغاز شد و در مدار تولید قرار گرفت.

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی افزود: از مجموع این پروژه‌ها، تا کنون ۲۱ کتاب آماده مراحل تولید را پشت سر گذاشته و آماده چاپ است که بر اساس برنامه زمان‌بندی، از اول شهریورماه سال جاری و به تدریج، رونمایی شده و روانه بازار نشر می‌شود و مسائل اجرایی مابقی پروژه‌ها نیز همچنان جریان دارد.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه کتاب‌ها در حوزه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس، تاریخ شفاهی زنان و مادران اسوه، تاریخ شفاهی اجتماعی، تاریخ شفاهی پیشرفت، ادبیات داستانی و ادبیات امنیتی و در قالب پژوهش، نگارش و ترجمه آماده شده و از ابتدای شهریور و با آغاز هفته دفاع مقدس، پس از رونمایی روانه بازار نشر می‌شود.

محسن زاده افزود: از جمله این کتاب‌ها می‌توان به خاطرات شفاهی مهندس مسعود سادات شکوهی، رمان بی‌چهرگان، زمانه و زندگی شهید مدافع حرم رضا سنجرانی، خاطرات شفاهی حاج امیر امام‌دادی، خاطرات شفاهی مرحومه مرضیه نظرنژاد همسر شهید بابانظر، خاطرات شفاهی سردار شهید ناصر ظریف، رمان جلوات برق فشار قوی، خاطرات شفاهی سردار علی صلاحی، رمان پارابان، خاطرات شفاهی مادر شهید قائمی، خاطرات مرحوم حاج محمود خراسانی از مؤسسان جهاد سازندگی خراسان رضوی و … اشاره کرد.

آغاز رسمی فعالیت‌های حوزه نشر در حوزه هنری خراسان رضوی

معاون فرهنگی حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع پیگیری برای اخذ مجوز انتشارات در این معاونت نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس تصمیمات مجموعه حوزه هنری انقلاب اسلامی، قرار بر آن شد تا این نهاد انقلابی جهت فعال کردن ظرفیت بومی استان‌ها و تقویت تولید کتاب، در این مسیر حساس قدم بردارد و نسبت به انتشار کتاب در حوزه ادبیات انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و جبهه مقاومت اقدام کند.

وی افزود: این مجوز در نهایت صادر شده و در حال حاضر در مرحله تهیه هویت بصری و گرافیک انتشارات قرار دارد و پس از نهایی‌شدن، عنوان مصوب انتشارات رونمایی می‌شود و فعالیت‌های آن در سه حوزه تولید، توزیع و ترویج به صورت رسمی آغاز می‌شود.

کد خبر 6099762

دیگر خبرها

  • ۲۱ عنوان کتاب در حوزه هنری انقلاب اسلامی خراسان رونمایی می‌شود
  • بازدید استاندار گیلان از حوزه هنری انقلاب اسلامی استان
  • دبیر قرارگاه راهبردی گام دوم انقلاب اسلامی هرمزگان منصوب شد
  • انعکاس جهانی پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوسالانه ونیز قابل اعتنا بود
  • انزوای رژیم صهیونیستی در جشنواره‌ها/ از فرصت‌ها استفاده نکردیم
  • نمایشگاه کاریکاتور "فرهنگ شهروندی" در اردبیل
  • گشایش نمایشگاه نقاشی در نگارخانه حوزه هنری
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • تصویب اولویت‌های اساسی در حوزه‌های فرهنگی و اجتماعی گیلان