Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-05-06@20:32:07 GMT

هیچ مراسمی در مسجد جمکران برگزار نخواهد شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۰۱۲

هیچ مراسمی در مسجد جمکران برگزار نخواهد شد

نیمه شعبان امسال برای حفظ سلامت مردم هیچ مراسمی در مسجد جمکران و هیچ نقطه استان قم برگزار نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان: «یونس عالی‌پور» گفت: موکب‌هایی که هر ساله اقدام به برگزاری ایستگاه‌های صلواتی می‌کردند امسال به سمت کمک و جمع‌آوری هدایا برای خانواده‌های آسیب‌پذیر هدایت شدند.

 

معاون امور زائرین استاندار قم، افزود: با توجه به شرایطی که استان قم با آن روبرو است، رویکرد جشن‌های نیمه شعبان امسال تغییر کرده و بر فعالیت فضای مجازی تأکید شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی تصریح کرد: از صداوسیما و رسانه‌ها درخواست داریم تا اطلاع‌رسانی کنند که شب نیمه شعبان امسال با توجه به شیوع کرونا و برای حفظ سلامت مردم هیچ اجتماع و مراسمی در مسجد جمکران و هیچ نقطه استان برگزار نخواهد شد.

 

قائم مقام تولیت مسجد جمکران نیز این جلسه با تأکید بر اینکه برنامه‌های این مسجد هم سو با مصوبات ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی پاسخ به بحران قم است،بیان کرد:

 

در حالی که هرساله برای مراسم باشکوه و حضور چشمگیر مردم به مناسبت نیمه شعبان در مسجد جمکران برنامه‌ریزی می‌کردیم، امسال با توجه به بحران کرونا حضور دل‌های منتظران را مدنظر داریم و از غروب ۱۴ نیمه شعبان تا اذان صبح نیمه شعبان به حضرت مهدی (عج) استغاثه می‌کنیم و مشغول دعا و نیایش می‌شویم.

 

کاظم پورامینی افزود: جشن نیمه شعبان از شبکه قرآنی و دیگر شبکه‌ها به طور مستقیم پخش می‌شود و مردم در خانه جشن‌های نیمه شعبان را برگزار خواهند کرد.

 

قائم مقام تولیت مسجد جمکران تصریح کرد: مردم در خانه‌های خود شب نیمه شعبان مراسم احیا را برگزار خواهند کرد و مسجد جمکران هیچ زائری را نه از داخل استان و نه دیگر استان‌ها پذیرش نخواهد کرد.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران جوان/پایگاه خبری جهان نیوز

 

پایان پیام/500

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن نیمه شعبان مسجد جمکران مسجد جمکران نیمه شعبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، دبیر جشنواره گفت: پانزدهمین جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد با شرکت ۱۴ گروه از هنرمندان عرصه تئاتر در مساجد سراسر کشور قرار است از ۱۸ تا ۲۱ اردیبهشت ماه در شهرستان بافق استان یزد برگزار شود.    موتورچی با بیان اینکه شعار این دوره جشنواره پانزدهم «خانه هنرم مسجدم» است افزود: از بین کار‌های رسیده چهارده اثر نهایی شده و به اجرا در خواهد آمد.   وی ادامه داد: افتتاحیه در کنار مزار شهدای گمنام شهر بافق خواهیم داشت و اجرا‌ها هم در امامزاده عبدالله خواهد بود.   موتورچی گفت: هر گروه بعد اجرای داوری سه اجرا در مساجد بافق و یزد خواهند داشت، مساجد یزد و امامزاده‌ها شاهد اجرا‌ها خواهند بود.    وی بیان کرد: در طول جشنواره برای بچه‌های انجمن نمایش بافق دو کارگاه طراحی کردیم و آنجا کارگاه نمایشنامه‌نویسی و دوره کارگردانی برگزار می‌کنیم.

دیگر خبرها

  • هفته فرهنگی فریدن برگزار می‌شود
  • مراسم یادبود اسکویی امروز برگزار می‌شود
  • کج‌سلیقگی‌ مدیران فرهنگی نوجوانان را از مسجد فراری کرد
  • برگزاری جشنواره جشنواره سراسری تئاتر مردمی بچه‌های مسجد در بافق
  • لحظاتی از حضور مهمانان ویژه مسجد مقدس جمکران
  • استاندار اردبیل: راه‌آهن اردبیل امسال به بهره‌ برداری می‌رسد
  • گزارش تصویری | مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد مقدس جمکران
  • ببینید | لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در آستان مقدس مسجد جمکران
  • آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام در قم
  • فیلم/ لحظات دیدنی از مراسم تدفین دو شهید گمنام در مسجد جمکران