Web Analytics Made Easy - Statcounter

در این گزارش این رسانه آمده است: خاورمیانه، منطقه ای که بالاترین نرخ بیکاری را در جهان دارد، اینک با بحران همه‌گیری کرونا، بیشتر از کشورهای دیگر، وابسته به حمایت های بین المللی است.
در این منطقه از جهان، کشورهای عرب دارای درآمد متوسط اینک گرفتار معضل شیوع کرونا هستند. این کشورها هریک سیاست های متفاوتی را برای مهار ویروس اتخاذ کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دو کشور عربستان و امارات بزرگترین صادرکنندگان نفت منطقه، بسته های حمایتی ده ها میلیارد دلاری را معرفی کرده اند. کشورهایی همچون اردن، مراکش، تونس، و مصر فقط اعتبارهایی بخور و نمیر برای نجات جان کسب و کارهایی که در سایه کرونا در معرض ویرانی قرار دارند اختصاص داده اند.
اردن ماه گذشته یک وام ۱.۳ میلیارد دلاری از صندوق بین المللی پول دریافت کرد.
تونس نیز تقاضای وام از این صندوق کرده که در حال بررسی است.  صندوق همچنین بررسی می کند که یک خط نقدینگی تا سقف ۳ میلیارد دلار در اختیار مراکش قرار دهد.
الجزایر، عراق و لبنان که اقتصادشان از مدت ها پیش از اپیدمی کرونا، بدترین بحران خود را تجربه می کند نیز در جستجوی دریافت وام از صندوق هستند.

گروه مستقل تحقیقاتی «اقتصاد سرمایه‌ای» در گزارشی اعلام کرده، سال جاری میلادی صنعت گردشگری در کشورهای اردن، مصر، مراکش و تونس فروریخته و در نتیجه، تولید ناخالص داخلی کشورها به میزان ۲ درصد پایین آمده است.
انتظار می رود مبالغ ارسالی کشورهای نفت خیز حاشیه خلیج (فارس) و اروپا نیز که منبع دیگر درآمدهای ارزی این کشورهاست، قطع شود.
وام های وعده داده شده صندوق بین المللی پول و بانک جهانی نیز مشخص نیست کافی باشد.
 
مصر بعد از وام ۱۲ میلیارد دلاری که در سال ۲۰۱۶ از صندوق بین المللی پول دریافت کرد، اقتصادش بهترین کارکرد را در میان کشورهای خاورمیانه داشته است. اما از زمانی که کرونا در این کشور شیوع یافت و به یک اپیدمی تبدیل شد، سرمایه گذاران خارجی بین ۷ تا ۹ میلیارد دلار سرمایه خود را از بازار استقراض و سهام این کشور خارج کرده اند.
در کشور ۱۰۰ میلیونی مصر که غالب مردم پس انداز قابل توجهی ندارند و فقط با اتکا به درآمد روزانه زنده اند، رهبران آن دست به کار مهار اپیدمی شده اند تا اجازه ندهند ویروس اقتصاد کشور را فریز کند.
گفته می شود دولت برای حفظ ارزش پول ملی در نظر دارد ۱.۲۷ میلیلارد دلار از صندوق ذخیره ارزی برداشت و آن را وارد بازار بورس کند.

"یان فرایدریش" رئیس "رتبه بندی حاکمیت های خاورمیانه و آفریقا" در شرکت رتبه بندی" فیچ "‌ ‌آمریکا در واشنگتن در این باره گفته، با شیوع کرونا، همه واردکنندگان نفت در منطقه خاورمیانه به ورطه بحران بدهی سقوط خواهند کرد".
2023

برچسب‌ها تونس ویروس کرونا خاورمیانه مصر تجارت نفت خلیج فارس پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تونس ویروس کرونا خاورمیانه مصر تجارت نفت خلیج فارس تونس ویروس کرونا خاورمیانه مصر تجارت نفت خلیج فارس بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۱۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

صحرای طبس یادآور شکست خفت‌بار متجاوزان در عملیات پنجه عقاب و تبلور قدرت امداد الهی است؛ واقعه عبرت‌آموز در تاریخ معاصر که ناکامی آمریکا در دستیابی به توطئه‌های شوم خود و حقانیت ایران اسلامی را به جهانیان نشان داد.

دیگر خبرها

  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه
  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • اوضاع غزه، موضوع مذاکرات وزرای خارجه بریکس در مسکو
  • باقری: بریکس برای تحرک کشورهای عضو در چارچوب چندجانبه گرایی ابتکار عمل دارد
  • آغاز به کار نشست تحولات خاورمیانه بریکس در مسکو
  • راحت می‌گویند از افزایش نرخ ارز سود نمی‌بریم و نقشی در آن نداریم!
  • واردات سازهای لاکچری آزاد می‌شود؟
  • ببینید | مهم‌ترین پیامد حادثه طبس چه بود؟
  • فرشاد مومنی: به سوی روند قهقرایی گسترش فقر و عقب ماندگی حرکت می کنیم/ راحت می گویند نقشی در افزایش نرخ ارز نداریم! / وزیر مسئول تولید، می گوید آنقدر واردات کرده ایم که گلوگاه های گمرکی بند آمده! با عنوان «اصلاحات پارامتریک» از جیب حقوق بگیران سرقت می کنند
  • چرا ایران بزرگ و قدرتمند نمی‌خواهد وارد جنگ با اسرائیل شود؟