Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@11:04:24 GMT

اصناف غیرضروری قزوین تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۳۶۳

اصناف غیرضروری قزوین تا ۳۰ فروردین ماه تعطیل هستند

محمد فرج زاده‌ها روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم در نشست امروز ستاد استانی مقابله با کرونا به منظور قطع زنجیره انتقال ویروس و مقابله با این بیماری اتخاذ شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این تصمیم، تنها واحدهای صنفی مواد غذایی و ضروری شامل نانوایی،ها،عمده فروشان مواد غذایی به جز آجیل فروشی،قصابی‌ها،لبنیات و سوپرمارکت‌ها، مرغ و ماهی فروشان، فروشندگان برنج و حبوبات، میوه فروشان، آپاراتی‌ها، آژانس تلفنی، فروشندگان لوازم طبی و آزمایشگاهی و تجهیزات پزشکی و فروشگاه‌های بزرگ کالاهای اساسی مجوز فعالیت را در این مدت دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسوول افزود: واحدهای غذای بیرون بر هم بدون پذیرایی در محل مجاز به ارایه خدمات هستند و فعالیت واحدهای تعمیرات خودرو و لوازم خانگی نیز براساس لیست اتاق اصناف و اتحادیه مربوط اعلام خواهد شد.

وی اضافه کرد: اتاق اصناف برای فعالیت برخی مشاغل و اصناف دیگر در صورت لزوم تصمیم گیری خواهد کرد و موارد لازم و ضروری را به صورت کشیک بندی به اتحادیه‌های مربوط اعلام می‌کند.

رییس اتاق اصناف قزوین ادامه داد: کلیه مصوبات ستاد استانی مقابله با کرونا قانونی و لازم الاجرا است و با هرگونه تخطی از آن برابر قانون برخورد خواهد شد.

فرج زاده‌ها از شهروندان در خواست کرد: تا حد ممکن خرید اقلام ضروری و اساسی خود را از طریق فروشگاه‌های اینترنتی انجام دهند و با ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا کمک کنند.

استان قزوین ۱۰۱ اتحادیه و حدود ۳۸ هزار و ۵۰۰ واحد صنفی و شهرستان قزوین ۴۸ اتحادیه و ۱۹ هزار واحد صنفی دارد.

برچسب‌ها ویروس کرونا استان قزوین اصناف پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا استان قزوین اصناف ویروس کرونا استان قزوین اصناف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۳۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران

به گزارش صدای ایران از ایسنا، اخیرا کمیسیون اجتماعی مجلس طرحی پیشنهادی را مصوب کرد که طی آن روز‌های تعطیل هفته پنجشنبه و جمعه و روز‌های کاری هفته از شنبه تا چهارشنبه تعیین شود، اما برخی فعالان اقتصادی نسبت به این موضوع انتقاد داشتند. آنها معتقدند ایران در حال حاضر هم چهار روز کاری مشترک با دنیا دارد و اگر یک روز دیگر هم کم شود، ۲۵ درصد ظرفیت کار با دنیا را از دست می‌دهیم که عدد کمی در محاسبات اقتصادی نیست. البته این موضوع هنوز قطعی نیست و باید منتظر بررسی نهایی این قانون در صحن علنی مجلس باشیم.

در این رابطه شهاب جوانمردی اظهار کرد: در اصل فقط بحث ارتباط دو سازمان مطرح نیست، بلکه با توجه تفاوت‌های زمانی و برنامه‌های کاری، در موارد زیادی حتی تنظیم زمان جلسات مشترک هم دشوار است؛ به ویژه به این دلیل که معمولا کارمندان در سایر کشور‌ها در روز‌های تعطیل خود کار نمی‌کنند.

وی با بیان اینکه اثرگذاری منفی تعطیل شدن روز پنجشنبه بر بحث تجارت بدیهی است، تصریح کرد: این اثرگذاری حتی در ارتباط با کشور‌های همسایه هم وجود دارد.

به گفته این عضو حتی اگر بانک‌ها در روز دوم تعطیلات فعال باشند باز هم بر تجارت خارجی اثر منفی دارد، گفت: در آن صورت یک روز به تعطیلات کشور اضافه شده، اما بانک‌ها و شرکت‌هایی که باید به آنها خدمات دهند باید فعالیت کنند و به کارمندان اضافه کاری پرداخت کنند که این خود یک هزینه اضافه است.

دیگر خبرها

  • پیامد‌های تعطیل شدن روز پنجشنبه از دید نایب رئیس اتاق بازرگانی تهران
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • مشکلات اتحادیه عطاران و سقط فروشان بررسی شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری
  • تشکیل اتحادیه بین‌المللی تجار «امین» در ایران
  • تعطیل‌کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • تعطیل کردن روزهای پنجشنبه «خودتحریمی» است
  • ◄ شکایت آهن فروشان از انجمن کامیونداران + سند