Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمالک شنبه زاده در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و همچنین همزمانی ایام تعطیلات نوروز متاسفانه تعدادی از ساکنین روستا از این فرصت استفاده کرده و نسبت به انجام ساخت‌و‌ساز در آن محوطه اقدام کردند.

وی عنوان کرد: با اعلام شکایت این اداره کل و ارائه مدارک و مستندات و با دستور دادستان شهرستان سیروان و اقدامات حقوقی و حفاظتی، از ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در محوطه تاریخی سیروان جلوگیری و پنج نفر از متهمان بازداشت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شنبه زاده گفت: همچنین موضوع در شورای تأمین امنیت شهرستان سیروان مطرح و مصوب شد که از هرگونه ساخت و ساز غیرمجاز در این محوطه جلوگیری شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام یادآور شد: شهر تاریخی سیروان در ۶۰ کیلومتری مرکز استان، مرکز ایالت ماسبذان و یکی از دو شهر مهم دوره ساسانی و اسلامی استان ایلام است که این اثر در تاریخ ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۴۱۶۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

وی اظهار کرد: در سال ۱۳۹۸ با توجه به پیگیری‌های مکرر و متعدد از طریق وزارت خوشبختانه با درخواست تأسیس و ایجاد پایگاه پژوهشی شهر تاریخی سرابکلان موافقت شد، با توجه به ایجاد این پایگاه انجام تمامی امورات پژوهشی، کاوش و… باید از طریق این پایگاه انجام گیرد که تا به حال در انجام این امر خطیر موفق بوده است.

 ۳۰ فقره پرونده قضایی در سرابکلان

وی افزود: برای حفاظت از این اثر تاریخی و مهم علاوه بر استفاده از پتاسیل انجمن‌های افتخاری میراث فرهنگی، گشت‌های مستمر نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و همچنین نیروهای مستقر در اداره سیروان در انجام این امر مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام تصریح کرد: با وجود انجام اقدامات ذکر شده در صورت مشاهده هر گونه تخلف از ضوابط و قوانین مربوط به میراث فرهنگی در اسرع وقت با جمع آوری مدارک و ادله، مرتکبین به مراجع قضایی و قانونی خواهند شد.

وی با بیان اینکه شهر تاریخی سیروان در روستای سرابکلان قرار دارد لذا اقدامات حفاظتی و حقوقی مناسب در این روستا به عمل آمده است، ادامه داد: در این راستا بالغ بر تعداد ۳۰ فقره پرونده قضایی در مراجع مربوطه رسیدگی و یا در جریان پیگیری قضایی هستند.

کد خبر 4895957

منبع: مهر

کلیدواژه: میراث فرهنگی ایلام ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان ایلام بیرجند بارش باران طرح غربالگری نیمه شعبان ماسک طبی روز طبیعت میراث فرهنگی شهر تاریخی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی

سجاد دادفر با اشاره به ظرفیت‌های تاریخی و گردشگری فراوان کرمانشاه، گفت : کرمانشاه استانی سرشار از ظرفیت‌های گردشگری در حوزه‌های مختلف طبیعت گردی، روستاگردی، فرهنگی، تاریخی، دفاع مقدس و مذهبی است. 

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه رازی کرمانشاه تاکید کرد: با وجود اینکه ظرفیت‌های گردشگری کرمانشاه در حوزه گردشگری بسیار زیاد است، اما متاسفانه تاکنون رشته گردشگری در کرمانشاه راه اندازی نشده است. 

وی به توجهی که در سال‌های اخیر به مقوله گردشگری در کرمانشاه شده اشاره کرد و گفت: باتوجه به اینکه استاندار کرمانشاه، گردشگری را به عنوان اولویت توسعه استان معرفی کرده و از طرفی در سطح کلان کشوری نیز نوع نگاه از اقتصاد نفتی به سمت شاخص‌های دیگر تغییر یافته، ما نیز در دانشگاه رویکرد توجه به گردشگری را در دستور کار قرار داده ایم. 

دادفر از آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی خبرداد و افزود: پروسه اخذ مجوز راه اندازی این رشته از وزارت علوم را آغاز کرده ایم و امیدواریم با پیگیری و حمایت مسئولین استانی در ماه‌های آینده آن را به سرانجام برسانیم. 

وی تاکید کرد: در کنار اقداماتی که برای اخذ مجوز راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی آغاز شده، فراهم کردن زیرساخت‌های لازم همچون جذب اساتید این رشته در دستورکار قرار گرفته است. 

وی افزود: باتوجه به اینکه در این استان حدود ۴۲۰۰ اثر تاریخی از ادوار مختلف وجود دارد و این استان را به یکی از غنی‌ترین استان‌های کشور در حوزه آثار تاریخی تبدیل کرده، طی سال‌های گذشته رشته باستان شناسی در دانشگاه رازی ایجاد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت موقتاً متوقف شد
  • ورود دادستانی و توقف عملیات عمرانی در شهر جدید جیرفت
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • تحویل ۹ شئ تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان
  • ۱۰ حفار غیرمجاز در منطقه تاریخی ارومیه دستگیر شدند
  • برنامه ریزی برای ساماندهی گذر قدیمی جلوخان
  • تحویل ۹ شی تاریخی به میراث‌فرهنگی هرمزگان
  • میراث فرهنگی اجازه انتقال آب از روستای تاریخی گیسک را نمی‌دهد
  • ساخت و ساز در یک شهرک جیرفت با شکایت میراث متوقف شد
  • آغاز پیگیری‌ها برای راه اندازی رشته گردشگری و میراث فرهنگی در دانشگاه رازی