Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-04-30@14:14:22 GMT

زندگینامه: کاظم خاوازی (۱۳۴۷ -)

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۸۱۳

زندگینامه: کاظم خاوازی (۱۳۴۷ -)

خاوازی استاد دانشگاه و دارای دکتری خاک‌شناسی است و دو فرزند هم دارد.

وی همچنین سوابقی همچون معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی در وزارت کشاورزی، عضویت در ستاد ملی پشتیبانی و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور و ... را در کارنامه خود دارد.

سوابق کاری، مدیریتی و اجرایی

سوابق اجرایی خاوازی شامل بنیان گذاری بخش تحقیقات بیولوژی خاک در موسسه تحقیقات خاک و آب کشور، راه اندازی چندین خط تولید کودهای زیستی در قالب انتقال دانش فنی، نماینده سازمان در شورای عالی آموزش و پرورش و عضویت در کمیته نظارتی طرح سربازان سازندگی در ستاد کل نیرو های مسلح می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خاوازی عضو مدعو فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، مجری طرح ملی نظام نوین ترویج کشاورزی کشور،  پیشنهاد دهنده اصلی و پیگیر تصویب ماده ۵۹ قانون احکام دائمی جمهوری اسالمی ایران،  راه اندازی مرکز ثبت و کنترل کیفی مواد کودی در کشور، عضو هیات ممیزه منتخب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی، عضو کمیسیون دائمی هیات امنای سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی،  عضو ستاد ملی برنامه ریزی طرح بسیج سازندگی در بخش کشاورزی و  عضو هیا ت اجرایی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی است.

وی همچنین عضو اصلی ستاد ملی پشتیبانی و ساماندهی مراکز جهاد کشاورزی وزارت متبوع،  نماینده اصلی وزارت جهاد کشاورزی در شورای ساماندهی جوانان کشور، عضو ستاد برنامه ریزی و حمایتی مراکز موضوع ماده ۲ قانون افزایش بهره وری، مجری برنامه های اقتصاد مقاومتی شرکت های دانش بنیان و انتقال یافته های تحقیقاتی به عرصه،  مجری برنامه اقتصاد مقاومتی آموزش بهره برداران از طریق رسانه جمعی،  مجری مسئول طرح ملی حمایت و پشتیبانی شرکت های فنی و مشاوره ای بخش کشاورزی، دبیر اولین کنگره کود و چندین کنگره علمی و اجرایی کشور در بخش کشاورزی و رئیس همایش های انتخاب نمونه های ملی بخش کشاورزی، مراکز جهاد کشاورزی، روز جهانی زنان روستایی، جشنواره شهید آوینی است.

عنوان‌های علمی

خاوازی فردی است که دانش فنی تولید مایه تلقیح سویا و در نتیجه جلوگیری از واردات آن به ایران را ثبت و همچنین او فرمولاسیون ماده حامل تولید کودهای بیولوژیک که به توسعه تولید چنین کودهایی در ایران  منجر شد را ثبت کرده است.

با توجه به فعالیت هایی که خاوازی انجام داده موفق شده است که نشان ها و مقام های علمی زیادی کسب کند که از جمله آنها می توان به موار دزیر اشاره کرد:

انتخاب به عنوان دانشجوی نمونه کشور  در سال ۱۳۸۱

 پژوهشگر برگزیده چهارمین جشنواره پژوهشگران برگزیده کشور در سال ۱۳۸۲

مجری مسئول بهترین طرح تحقیقاتی منتخب وزارت جهاد کشاورزی درسال ۱۳۸۳

پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی در سال۱۳۸۷

کارمند نمونه سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در ۱۳۸۷

 کسب عنوان خاکشناس ممتاز از طرف انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور در سال ۱۳۹۲

و همکار اصلی برنده جایزه جشنواره خوارزمی در سال۱۳۹۴  اشاره کرد.

سوابق پژوهشی

خاوازی علاوه بر سوابق کاری در حوزه های مختلف بخش کشاورزی، کارهای تحقیقاتی و پژوهشی نیز در این حوزه داشته است که این سوابق علمی او در مقایسه با سوابق اجرایی بیشتر است که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

چاپ ۱۵۰مقاله در مجالت علمی و پژوهشی معتبر داخی و خارجی.

-مجری و همکار بیش از صد طرح پژوهشی در سطح ملی و موسسه ای. 

چاپ ۱۲۰مقاله درهمایش های علمی معتبر داخلی و خارجی.

راهنمایی و مشاوره بیش از ۵۰ عنوان پایان نامه و رساله دکتری.

 تالیف و ترجمه کتاب: سه عنوان.

تدریس در دانشگاه های  داخلی در سطح دکتری و کارشناسی ارشد.

 عضو هیات تحریریه مجله پژوهش های خاک.

 موسس و سردبیر نشریه علمی پژوهشی زیست شناسی خاک و مدیر مسئول چندین نشریه علمی و ترویجی. 

دبیر انجمن علوم خاک ایران.

کسب عنوان خاکشناس ممتاز از سوی انجمن علوم خاک ایران به نمایندگی جامعه خاکشناسان کشور.

پژوهشگر نمونه وزارت جهاد کشاورزی.

معرفی و انتخاب به عنوان وزیر جهاد کشاورزی

کاظم خاوازی معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات آموزش وترویج کشاورزی در وزارت کشاورزی بود که به عنوان گزینه دولت دوازدهم از سوی حسن روحانی، رئیس جمهوری برای پست وزارت جهاد کشاورزی معرفی شد. جلسه رأی اعتماد به کاظم خاوازی، وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی صبح ۲۰ فروردین ماه ۱۳۹۹ در صحن مجلس شورای اسلامی برگزار شد. خاوازی با ۱۹۶ رای موافق، ۱۵رای مخالف و ۴رای ممتنع از مجموع ۲۱۵ نماینده به عنوان وزیر کشاورزی از مجلس رای اعتماد گرفت . روایت دوربین خبرگزاری خانه ملت از این جلسه مجلس را ببینید.

کد خبر 499332 برچسب‌ها مجله دولت دوازدهم

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی بخش کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۸۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم قربان پور ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدامات موثر اداره امور اراضی جهاد کشاورزی اظهار کرد: یکی از مهمترین اقدامات مجموعه جهاد کشاورزی واگذاری ۱۵۲ هکتار از اراضی دولتی به طرح های مختلف کشاورزی و غیره بوده است.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر ادامه داد: در سال جاری باهدف آموزش بهره برداران بیش از ۲۵۰ نفر روز دوره آموزشی برگزار شده و بیش از ۱۹ هزار و ۵۰۰ کیلومتر از اراضی به طور موثر پیمایش شده که منجر به صدور ۸۰ مورد اخطاریه و ۴۰ مورد اعمال قانون تبصره ۲ ماده ۱۰ وتعداد ۶ مورد ماده ۳ طبق قانون حفظ کاربری اراضی کشاورزی و باغی شده است.

وی بیان کرد: در سال جاری ۱۸ مورد نقشه تجمعی پلاک های دارای رفع تداخلات با سطحی بالغ بر ۳هزار و ۵۰۰ هکتار تهیه شده و۶۳۰ نفربهره بردار با سطحی برابر ۳۵۰ هکتار به اداره ثبت اسناد و املاک جهت سند دار کردن اراضی معرفی شده اند.

قربان پور اظهار کرد: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۱۰ مورد ثبت پرونده حقوقی و تعداد ۱۷۳ مورد از پرونده های سنوات گذشته را در سامانه ثبت کرده ایم.

رییس جهاد کشاورزی کاشمر خاطر نشان کرد: همچنین طرح های اجرا شده در قالب تبصره یک ماده یک ۹ مورد و ۱۳ مورد نیز در قالب طرح های واگذاری اراضی ملی انجام شده است.

کد خبر 6093028

دیگر خبرها

  • ۱۵ تغییر کاربری غیرمجاز در آمل قلع و قمع شد
  • ۳۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان کاشمر سند دار شد 
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • صادرات سیب زمینی مشمول عوارض ۶۰ درصدی شد
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان
  • مراقبت کنید طرح هادی درزمین‌های مرغوب کشاورزی و روستایی اجرا نشود
  • کشف بیش از یک تن نان خشک در مشهد
  • خرید تضمینی دانه‌های روغنی به بیش از ۶۰ هزارتن رسید
  • میمند ۲ هزار هکتار گل محمدی زیرکشت دارد/وجود ۳۶۰ گونه گیاه دارویی