Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-05-07@04:14:36 GMT

«شهید صیاد شیرازی» پیشگام تقویت انسجام نیروهای مسلح بود

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۰۸۴۳

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیانیه‌ای به مناسبت سالروز شهادت شهید صیاد شیرازی، تاکید کرد: شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیروهای مسلح بود که با اعتقاد قلبی به نتایج شگرف اتحاد و همبستگی

به گزارش مشرق، به مناسبت سالروز شهادت شهید امیر سپهبد علی صیاد شیرازی، ارتش جمهوری اسلامی ایران بیانیه‌ای صادر کرد و در آن مجاهدت های کم نظیر صیاد دلها را موجب ماندگاریِ نامی بلند و افتخار آمیز برای آن نظامی ولایی، خستگی ناپذیر و انقلابی و عزت و سربلندی نظام مقدس اسلامی دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ببینید: فیلم/ روایتی از زندگی صیاد دل‌ها

به گزارش روابط عمومی ارتش متن بیانیه به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

بیست و یک سال پیش مردی آرمان‌خواه و نمونه و الگویی بارز از ولایتمداری و اخلاص که عمر پربرکت خود را با ایثار، استقامت و از خودگذشتگی و اقدامات اثربخش در جهت پیروزی، تثبیت و تحکیم پایه های انقلاب و نظام مقدس جمهوری اسلامی گذرانده بود؛ شهد شیرین شهادت را نوشید و به آرزوی دیرینه خود رسید.

افتخار آفرینی و اقتدار ارتش جمهوری اسلامی ایران در کوه های سربه فلک کشیده کردستان و سرزمین های تَف دیده جنوب در هشت سال دفاع مقدس با مدیریت مُنبعث از الگوی ایرانی – اسلامی آن شهید والامقام در ارتش و نیروهای مسلح عجین گشته و اعتقاد، انضباط، خدامحوری، ولایت‌مداری و شجاعت؛ فرازهایی از ابعاد شخصیت بارز اخلاقی و نظامی است که از او الگویی نمایان و درخشان برای سربازان مدافع دین و سرزمین پهناور ایران سربلند اسلامی ساخته است.         

ساده زیستی و مردمی بودن، معنویت محوری در تمامی امور، خدامحوری، وطن دوستی، خودباوری و آینده نگری؛ از دیگر خصوصیات و صفات بارز آن امیر سرافراز ارتش اسلام بود که او را در بین دوستان و عاشقان نظام محبوب کرده بود.     

اعطای القابی همچون "سرباز صادق و فداکار دین و قرآن"، "نظامی مؤمن، پارسا و پرهیزگار" و "بنده برگزیده خدا"، از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی و فرماندهی معزز کل قوا حضرت امام خامنه ای (مدظله العالی) به امیر سپهبد صیاد شیرازی؛ آن شهید گرانقدر را به الگویی عینی و عملی تبدیل کرده که سالها الهام بخش راهیان این مسیر متعالی خواهد بود.

شهید صیاد شیرازی پیشگام تقویت اتحاد و انسجام نیروهای مسلح بود که با اعتقاد قلبی به نتایج شگرف اتحاد و همبستگی ارتش و سپاه و با فرماندهی قاطع و منطبق بر اصول اسلامی و نبوغ نظامی خود پیروزی های بزرگی را در دهها عملیات بزرگ دفاع مقدس و همچنین عملیات مرصاد تقدیم مردم شریفمان کرد.

ارتش جمهوری اسلامی ایران در بیست و یکمین سالروز شهادت آن امیر سرافراز، یاد و خاطره سپهبدهای اخلاص، شهیدان امیر سپهبد سید محمدولی قرنی، امیر سپهبد علی صیاد شیرازی و سردار سپهبد قاسم سلیمانی را گرامی داشته و علو  روحی شهدای والامقام میهن اسلامی، شهدای مدافع حرم و شهدای خدمت و سلامت را از خداوند متعال مسئلت می نماید.

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا مدافعان سلامت سال جهش تولید دفاع مقدس شهید صیاد شیرازی قرآن سپاه ایران ارتش جمهوری اسلامی ایران جمهوری اسلامی ارتش جمهوری اسلامی ایران شهید صیاد شیرازی نیروهای مسلح امیر سپهبد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۰۸۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی

رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا به همراه فرمانده نیروی هوایی ارتش با حضور در منزل سردار سرلشکر پاسدار محمدرضا زاهدی با خانواده این شهید والامقام دیدار کردند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، سردار سرتیپ محمد شیرازی رئیس دفتر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله‌العالی)، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش، به همراه امیر سرتیپ دوم صمد نوری فرمانده پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان و سردار مجتبی فدا فرمانده سپاه صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف با خانواده شهید مقاومت سردار سرلشکر شهید حاج محمدرضا زاهدی دیدار و گفتگو کردند.

سردار محمدرضا زاهدی از فرماندهان ارشد سپاه بود که در حمله رژیم صهیونیستی به ساختمان کنسولگری ایران در دمشق به فیض شهادت نائل آمد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • امیر حیدری: هیچ‌کس قادر به تهدید جمهوری اسلامی و منافع ملی کشور نیست
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • آیین تجلیل از اساتید و مربیان برتر ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد
  • اتصال خیابان جمالی به بزرگراه شهید صیاد شیرازی با تصمیم کمیته شبکه معابر
  • اتصال خیابان جمالی تهران به بزرگراه شهید صیاد شیرازی
  • دستاوردهای ایران، همرده با کشورهای پیشگام در حوزه‌ جنگ‌افزارسازی است
  • تجهیزات دفاعی ایران هم‌سطح کشور‌های پیشگام در حوزه جنگ‌افزارسازی است
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده شهید زاهدی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی
  • دیدار سردار شیرازی و امیر سرتیپ واحدی با خانواده سردار شهید زاهدی