Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@03:38:30 GMT

پل‌هوایی آلمان به چین برای دریافت تجهیزات ضدکرونا

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۱۳۱۱

پل‌هوایی آلمان به چین برای دریافت تجهیزات ضدکرونا

خبرگزاری آلمان با تکیه بر اطلاعاتی که از وزارت بهداشت این کشور به دست آورده می‌نویسد، برای این منظور قرار است هر روز یک هواپیمای شرکت "لوفت‌هانزا" ۲۵ تن کالا را از شانگهای انتقال دهد.

قرار است از امکانات ترابری وزارت دفاع آلمان برای انتقال تجهیزات موردنیاز ضدکرونایی برای کادر درمانی مانند ماسک و لباس‌های حفاظتی استفاده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

براساس گزارشی از زوددویچه سایتونگ، «آنگلا مرکل» صدراعظم شخصاً برای تهیه لباس های محافظ وارد عمل شده است.

گفته می شود وی در گفت و گوی مستقیم با «شی جینپینگ» رییس جمهوری چین اطمینان حاصل کرده است که آلمان ارتباط مستقیم با یک تولید کننده پوشاک محافظ دولتی چین دارد. همچنین وزارت بهداشت فدرال نیز برای تهیه لباس های محافظ مراکز درمانی قول مساعد داده است.

موسسه تحقیقاتی روبرت کخ در برلین که مسئولیت پیگیری و اعلام بیماری‌های واگیر و راه‌های مقابله با آنها در آلمان را به عهده دارد، روز سه‌شنبه از ثبت سه هزار و  ۸۳۴ مورد تازه از ابتلا به ویروس کرونا در این کشور  خبر داد.
این پایین‌ترین رقمی است که از دو هفته پیش  به طور روزانه در آلمان ثبت شده است.

با این حال بنا بر آخرین آمار دانشگاه آمریکایی جانز هاپکینز، در آلمان تاکنون ۱۰۳ هزار و ۳۷۵ مورد ابتلا به ویروس کرونا به ثبت رسیده و از آغاز همه‌گیری تاکنون یک هزار و ۸۱۰ نفر جان‌باخته‌اند که این آمار از رقم اعلام شده توسط موسسه روبرت کخ اندکی بالاتر است.

برچسب‌ها ویروس کرونا چین آلمان پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا چین آلمان ویروس کرونا چین آلمان ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟

آفتاب‌‌نیوز :

 براساس گزارش لایوساینس، اکثر مردم حداقل یک بار در سال سرما می‌خورند، اما انسان خردمند چه زمانی برای اولین بار سرماخورد؟ 

پاسخ به این سوال دشوار است، تا حدی به این دلیل که بسیاری از ویروس‌ها باعث سرماخوردگی می‌شوند و تعداد کمی از آن‌ها در بقایای انسان باقی می‌مانند. اما این امکان وجود دارد که برخی از انسان‌های خردمند حداقل ۳۰۰ هزار سال پیش سرما خورده باشند.

سرماخوردگی معمولی یک اصطلاح کلی برای گروهی از عفونت‌های تنفسی است. راینوویروس‌ها، کروناویروس‌ها و ویروس سنسیشیال تنفسی اغلب باعث این بیماری می‌شوند. اما قبل از اینکه این پاتوژن‌ها بین مردم پخش شوند، احتمالاً انسان آن‌ها را از مهره داران دیگر گرفته‌است.

جوئل ورتهایم، ویروس شناس تکاملی در دانشگاه کالیفرنیا، سن دیگو، گفت زندگی در نزدیکی حیوانات باعث ابتلا به ویروس جدید و تبدیل شدن آن به بیماری بومی بین انسان‌ها می‌شود.

معمولاً وقتی یک ویروس حیوانی به درون بدن انسان می‌رود، نمی‌تواند عفونت ایجاد کند، زیرا با میزبان جدید خود سازگار نیست. با این حال، یک ویروس گه گاه دارای مجموعه‌ای از ژن‌های مناسب برای جهش موفقیت آمیز و حتی انتشار در بین انسان‌ها می‌شود. به عنوان مثال، ویروس‌های کووید-۱۹ و آنفولانزای خوکی اینگونه پدید آمدند.

دانشمندان فرضیه‌های متفاوتی درباره زمان اولین ابتلای انسان به ویروس‌های سرماخوردگی دارند. برخی از محققان بر این باورند که ویروس‌ها می‌توانستند از حیوانات به انسان‌ها در طلوع تمدن بشری (تقریباً ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ سال پیش) شروع به انتشار کنند. آن زمان انسان‌ها شروع به زندگی در محل‌هایی کردند که پاتوژن‌ها می‌توانستند به راحتی پخش شوند و سپس شروع به پرورش حیوانات پر از ویروس کردند.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • انسان نخستین بار کی سرما خورد؟
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • ارتش ایران در اوج آمادگی و اقتدار است
  • خودکفایی ارتش در ساخت تجهیزات و ادوات مورد نیاز
  • ارتش به خودکفایی در ساخت تجهیزات و ادوات رسیده است
  • تسلیحات اهدایی ناتو به اوکراین، سر از نمایشگاه مسکو درآورد+ عکس
  • نمایشگاه غنایم جنگ اوکراین در مسکو/تسلیحات ۱۲کشور مقهورارتش روسیه
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید
  • انسان چه زمانی برای اولین بار سرما خورد؟
  • برای نابودی ویروس‌ها پنجره را باز کنید!