Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خانه ملت، اسدالله عباسی در توضیح نشست روز چهارشنبه هیات رییسه مجلس شورای اسلامی با روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، اظهارداشت: نشستی با هدف بررسی و ارزیابی جلسات صحن امروز و روز گذشته مجلس برگزار شد تا اشکالاتی که در چیدمان صندلی یا ارتباط نمایندگان با هیات رییسه وجود دارد برای جلسات آتی صحن رفع شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تلاش هیات رییسه برای رفع اشکالات برگزاری جلسات صحن در شرایط کرونا

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: نمایندگان با توجه به دستور جلسات امروز و روز گذشته نیازی به استفاده از مانیتورها نداشتند و تنها اشکالاتی در ثبت‌نام برای بیان تذکر یا نظر موافق و مخالف وجود داشت لذا قرار شد تغییراتی در چیدمان صورت بگیرد تا تعدادی از نمایندگان در قسمت بالکن بنشینند.

عباسی افزود: هیات رییسه در تلاش است نمایندگان وسایل صوتی و تصویری لازم را در اختیار داشته باشند تا بتوانند ضمن رعایت فاصله تمام پروتکل‌های بهداشتی را هم رعایت کنند.

تشکیل جلسات کمیسیون‌ها با حضور وزیران اقتصاد، آموزش و علوم

عباسی با بیان اینکه کمیسیون‌های تخصصی مجلس به تناسب ماموریت‌های خود جلساتی را سه‌شنبه و چهارشنبه هفته آینده خواهند داشت، گفت: کمیسیون اقتصادی قرار شد با فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد و دارایی، عبدالناصر همتی رییس بانک مرکزی و دستگاه‌های مرتبط با مبارزه با کرونا جلسه داشته باشد تا درباره فعالیت‌های اقتصادی لازم در این شرایط و نحوه مدیریت منابع تصمیماتی اتخاذ کنند. کمیسیون آموزش و تحققیات نیز جلسه‌ای با محسن حاجی‌میرزایی و منصور غلامی وزیران آموزش و پرورش و علوم خواهد داشت تا شرایط برگزاری کلاس و آزمون‌ها و کنکور را بررسی کنند.

افزایش اقدامات لازم در بُعد نظارتی تا پایان دوره دهم مجلس

این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: سایر کمیسیون‌های تخصصی مانند کمیسیون‌های بهداشت و درمان و کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست جلساتی را خواهند داشت تا بُعد نظارتی کمیسیون‌ها تقویت شود. مجلس دهم در مدت باقی مانده و با توجه به شرایط فعلی امکان بررسی طرح و لوایح در کمیسیون‌های تخصصی را ندارد لذا اقدامات لازم در بُعد نظارتی را باید انجام دهند تا تکالیف دستگاه‌ها در شرایط کرونا و پساکرونا مشخص شود.

عباسی با اشاره به دیگر تصمیم‌های هیات رییسه مجلس، اضافه کرد: عبدالرضا رحمانی فضلی، سعید نمکی وزیران کشور، بهداشت و محمدباقر نوبخت رییس سازمان برنامه و بودجه که روز گذشته در صحن علنی حاضر شدند و درباره اقدامات انجام در شرایط کنونی کشور توضیحاتی را دادند، باید تا هفته آینده گزارش جامعی را درباره اقدامات و برنامه‌های خود ارایه کنند علاوه بر این وزارتخانه ها باید گزارشی برنامه‌های سال پیش رو خود را برای کمیسیون‌های تخصصی مرتبط مجلس ارسال کنند.

تاکید هیات رئیسه بر تعیین تکلیف ۴ طرح و لایحه تا پایان مجلس دهم

عباسی یادآور شد: تعدادی طرح و لوایح در دستور کار صحن مجلس است که مجلس دهم باید بررسی آنها را تا پایان دوره تمام کند در غیر این صورت مجلس یازدهم باید این طرح و لوایح را از ابتدا در دستور کار قرار دهد که متحمل هزینه  وقت بسیاری می‌شود. طرح و لوایح درخصوص مالیات بر ارزش افزوده، اصلاح قانون تجارت، نظام بانکداری و مناطق آزاد تجاری باید تا پایان مجلس دهم تعیین تکلیف شود.

تداوم برگزاری جلسات آتی صحن و کمیسیون ها به صورت حضوری تا پایان دوره دهم

وی ادامه داد: روسای کمیسیون‌های تخصصی نیز در ادامه پیشنهادهایی را مطرح کردند از جمله اینکه جلسات آتی صحن و کمیسیون به صورت حضوری با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ستاد ملی مقابله با کرونا برگزار شود.

سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: جلسات صحن مجلس به صورت پیوسته تا پایان دوره دهم ادامه دارد تا تکلفی طرح و لوایح مذکور تعیین شود البته احتمال می‌رود در هفته‌های آینده روز و ساعات برگزاری جلسات صحن یا کمیسیون تغییر کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا فرهاد دژپسند عبدالناصر همتی محمدباقر نوبخت اسدالله عباسی عبدالرضا رحمانی فضلی محسن حاجی‌ میرزایی پروندهٔ خبری کرونا در ایران؛ آخرین اخبار و گزارش‌ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا فرهاد دژپسند عبدالناصر همتی محمدباقر نوبخت اسدالله عباسی عبدالرضا رحمانی فضلی محسن حاجی میرزایی مجلس شورای اسلامی ویروس کرونا فرهاد دژپسند عبدالناصر همتی محمدباقر نوبخت اسدالله عباسی عبدالرضا رحمانی فضلی محسن حاجی میرزایی کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی تا پایان دوره دهم جلسات آتی صحن طرح و لوایح هیات رییسه کمیسیون ها جلسات صحن مجلس دهم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۱۵۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، آیت‌الله سیدمحمدرضا مدرسی‌یزدی عضو فقهای شورای نگهبان و رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات مجلس خبرگان رهبری و انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: بر اساس قانون انتخابات مجلس خبرگان رهبری، هیات مرکزی نظارت بر انتخابات، پس از صادر شدن اعتبارنامه دو سوم منتخبان این انتخابات، از منتخبان برای شرکت در مراسم افتتاحیه این مجلس دعوت می‌کند.

وی افزود: مراسم افتتاحیه در روز سه‌شنبه اول خرداد ۱۴۰۳ در ساختمان قدیم مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

رئیس هیات مرکزی نظارت بر انتخابات با بیان اینکه «دوره نمایندگی اعضای مجلس خبرگان رهبری ۸ سال و تعداد نمایندگان این مجلس ۸۸ نفر است»، اظهار کرد: قانون اساسی، تدوین قوانین مربوط به این مجلس را بر عهده اعضای خبرگان رهبری گذاشته و شورای نگهبان نیز مسئول نظارت بر انتخابات این مجلس است.

آیت‌الله مدرسی‌یزدی همچنین اعلام کرد: در مراسم افتتاحیه ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری، پس از قرائت قرآن و پخش سرود جمهوری اسلامی ایران، پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی قرائت خواهد شد؛  سپس هیات رئیسه سنی تشکیل می‌شود که شامل رئیس، نایب رئیس و ۲ منشی است و پس از آن هیات رئیسه دائم با انتخاب اعضا شکل می‌گیرد. هیات رئیسه دائم نیز شامل ۷ نفر است که عبارتند از رئیس، ۲ نایب رئیس، ۲ منشی و ۲ کارپرداز.

به گزارش ایسنا، انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ همزمان با انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد.

دیگر خبرها

  • جریمه بیانه نویسی باشگاه ها در صورت تکرار افزایش می یابد
  • مجوز برگزاری مجمع انتخاباتی دوومیدانی صادر شد
  • عضو هیات رئیسه کمیسیون انرژی مجلس : خام فروشی نفت ممنوع است؛ اما با افتخار می‌فروشیم!
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری اول خرداد آغاز به‌ کار می‌کند
  • رأی‌گیری در حوزه انتخابیه کرمانشاه، به‌صورت الکترونیکی برگزار می‌شود
  • ششمین دوره مجلس خبرگان اول خرداد با پیام رهبری آغاز به کار می‌کند
  • افتتاحیه دوره ششم مجلس خبرگان رهبری اول خرداد برگزار می‌شود
  • روزهای برگزاری جلسات علنی مجلس تغییر کرد
  • پایان ریاست قالیباف نزدیک است؟