Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زاهد محمودی عصر امروز در جلسه ستاد مقابله با ویروس کرونا در شهرستان اهر از آغاز موج دوم مقابله با ویروس کرونا از روز شنبه هفته آینده در شهرستان اهر خبر داد و اظهار داشت: روز گذشته با شناسایی ۱۷ مورد مثبت جدید، موجی از نگرانی از بابت گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرستان اهر را به وجود آورد در حالی که انتظار داشتیم روند شیوع کرونا در شهرستان اهر نزولی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بابیان اینکه طرح «فاصله‌گذاری اجتماعی هوشمند» از ۲۳ فروردین‌ماه در شهرستان اهر اجرا می‌شود، گفت: مدارس و دانشگاه‌های و حوزه‌های علمیه شهرستان اهر تا پایان فروردین‌ماه کماکان تعطیل است.

فرماندار شهرستان اهر ادامه داد: دو سوم کارکنان ادارات و بانک‌ها از ۲۳ فروردین‌ماه به صورت حضوری در محل کار حضور یافته و یک سوم کارکنان نیز دور کاری خواهند کرد و ساعات کاری برای ادارات و بانک‌ها از ۷:۳۰ الی ۱۳ ظهر تعیین شده است.

محمودی با ذکر این‌که فعالیت اصناف شهرستان اهر بر اساس پروتکل بهداشتی به دستگاه‌های ذی‌ربط جهت اجرا ابلاغ خواهد شد، ابراز داشت: در زمینه تعطیلی اصناف همکاری کسبه و و دستگاه‌های ذی‌ربط بسیار مطلوب بود و اگر اصنافی که قرار است از روز شنبه به کسب و کار برگردند بایستی در سامانه وزارت بهداشت از بابت توجه به پروتکل‌های بهداشتی متعهد شوند که این پروتکل‌ها را رعایت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: اگر صنوفی پروتکل‌های بهداشتی وزارت بهداشت را رعایت نکند طبق دستور ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا این اختیار به وزارت بهداشت داده شده تا صنوف متخلف را به مدت یک‌ماه پلمپ کند، لازم است تا صنوف به اجرای پروتکل‌های بهداشتی متعهد شوند.

فرماندار شهرستان اهر با تاکید بر این‌که تداوم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهرستان اهر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی امکان‌پذیر است، بیان کرد: اختیارات لازم جهت نظارت بر فعالیت صنوف و کارگاه‌های تولیدی، صنعتی و عمرانی به سیستم بهداشت و درمان داده شده تا اگر صنفی یا کارگاهی به توصیه‌ها توجه نکند می‌تواند پلمپ کند و همواره موظف است تا نظارت‌ها را نیز تشدید و نامحسوس و محسوس نماید.

محمودی با قدرانی از نیروی انتظامی، هلال‌احمر، بسیج و پلیس‌راه در جهت کنترل ترددها گفت: محدودیت تردد خودروهای بومی و غیربومی تا پایان فروردین‌ماه در شهرستان اهر ادامه دارد.

وی با اشاره به جشن‌های نیمه شعبان گفت: هرگونه تجمع و ازدحام در نیمه شعبان در سطح شهرستان ممنوع است و جشن‌ها با رعایت پروتکل بهداشتی و توجه به توصیه‌ها انجام می‌گیرد.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم گندزدایی و ضدعفونی نقاط مهم شهر اهر که احتمال آلودگی در آن نقاط داده می‌شود تاکید کرد و گفت: ادارات و بانک‌ها فقط موظف‌اند تا به امور ضروری ارباب‌رجوع رسیدگی کنند و کارمندان و ارباب‌رجوع بایستی در هنگام مراجعه به ادارات به توصیه‌ها توجه جدی داشته باشند.

محمودی با اشاره به اینکه در انجام اقدامات قانونی هیچ‌گونه مماشاتی نداریم، گفت: اولویت اصلی ما تأمین سلامتی مردم است.

وی تاکید کرد: صنوف کم ریسک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند از ۲۳ فروردین‌ماه فعالیت خود را آغاز کنند و اما صنوفی که فعالیت آنها بر ریسک شیوع ویروس کرونا می‌افزاید تا اطلاع ثانوی تعطیل است و هر کسی که رعایت نکند آن واحد صنفی را پلمپ می‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر از تشکیل کمیته سالم‌سازی محیط در این شهرستان خبر داد و گفت: مسئولیت کمیته سالم‌سازی محیط بر عهده معاون فرماندار، جانشینی بر عهده سپاه ناحیه اهر و دبیر این کمیته شبکه بهداشت و درمان خواهد بود و شورای شهر و شهرداری نیز عضو این کمیته خواهند بود.

کد خبر 4895979

منبع: مهر

کلیدواژه: شهرستان اهر ویروس کرونا قربانیان کرونا ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد فاصله گذاری اجتماعی گرگان ایلام بیرجند بارش باران نیمه شعبان طرح غربالگری ماسک طبی روز طبیعت فرماندار شهرستان اهر پروتکل های بهداشتی شهرستان اهر ۲۳ فروردین ویروس کرونا فروردین ماه پروتکل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی

امید صادقی در ارتباط با طرح تحقیقاتی با عنوان «بررسی ارتباط بین مصرف گوجه و مصرف لای کوپن که ماده مؤثر آن است و سطح خونی لای کوپن با ریسک و خطر ابتلاء به سرطان» در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: اثرات ضد سرطان گوجه به خاطر لای کوپن است که رنگدانه گوجه محسوب می‌شود و جزو آنتی اکسیدان‌ها است.

وی به اثر پیشگیری و درمان کننده گوجه بر انواع سرطان‌ها اشاره کرد و افزود: دریافت بالای لای کوپن در مصرف کنندگان نسبت به کسانی که مصرف پایین گوجه دارند، خطر ابتلاء به سرطان را کمتر می‌کند و هر ۱۰ واحد افزایش لای کوپن در بدن (در قالب مصرف گوجه) می‌تواند ۵ درصد خطر ابتلاء به سرطان را کاهش دهد.

محقق و پژوهشگر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: اثرپیشگیری گوجه بر ابتلاء به انواع سرطان، مورد بررسی قرار گرفت که مصرف آن، خطر سرطان ریه و پروستات را بهتر کاهش می‌دهد و جنبه پیشگیری از این دو سرطان را دارد.

وی اثر ضد سرطانی گوجه پخته را بیشتر از خام آن دانست و ادامه داد: مصرف گوجه عامل کاهش ابتلاء و مرگ و میر ناشی از سرطان می‌شود.

صادقی گفت: دراین مطالعه صرفاً اثر ضد سرطانی گوجه مورد بررسی قرار گرفت که در فاز بعدی مطالعه می‌شود که آیا اشکال مختلف گوجه مثل سس گوجه، رب گوجه یا سس کچاب و انواع مختلف محصولات حاصل از گوجه نیز اثر ضد سرطانی دارد؟

وی افزود: اثر بخشی مصرف یک تا دو گوجه در روز بر پیشگیری از سرطان در این مطالعه بدست آمده است، ضمناً مصرف زیاد گوجه عوارض خاصی بدنبال ندارد و تنها مصرف بیش از حد آن برای افرادی که مبتلا به بیماری‌های خاص مثل رفلاکس معده هستند و عامل ترش کردن معده می‌شود، توصیه نمی‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در عصر حاضر با بروز بالای سرطان مواجهیم بنابراین ارتباط بین دریافت‌های غذایی و بروز سرطان باید مورد بررسی قرار گیرد.

کد خبر 6097137

دیگر خبرها

  • هدف ستاد تعطیلی واحدهای صنفی نیست/صنوف با قوانین هماهنگ شوند
  • دلیل خشم آلگری: در این وضعیت ریسک نکنید
  • چند ساعت در شبانه‌روز بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • روزانه چند ساعت بشینیم، بایستیم و بخوابیم؟
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کاهش ریسک ابتلا به سرطان با مصرف روزانه ۲ عدد گوجه فرنگی
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • سه پروژه بهداشتی و درمانی در شهرستان چالدران به بهره‌برداری می‌رسد
  • تخلف بهداشتی بیش از ۳۰۰ واحد صنفی را در قزوین به تعطیلی کشاند
  • تکرار حمایت قاطع دستگاه قضایی شهرستان از طرح نور