Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایلنا»
2024-05-03@13:42:22 GMT

اسکلت فلزی یا بتنی؟ کدام یک انتخاب بهتری است؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۲۷۴

اسکلت فلزی یا بتنی؟ کدام یک انتخاب بهتری ست؟

اسکلت فلزی سازه ای ست که به دلیل مقاومت بسیار بالا در عین سبک بودن، مورد توجه بسیاری از سازندگان ساختمان قرار گرفته است. اما این تنها ویژگی مثبت اسکلت فلزی نیست! امروزه معمولا بناها را به صورت اسکلت فلزی یا اسکلت بتنی می سازند که هر کدام مزایا و معایب مختص به خود را دارند و با یک جمع بندی ساده بعد از بررسی هر کدام، به راحتی می توانید یکی را انتخاب کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسکلت فلزی در دو نوع اسکلت فلزی جوشی و اسکلت فلزی پیچ و مهره ای ساخته می شود که تفاوت های ظریفی با هم دارند، اما تولید هر یک از این دو نیازمند دانش مهندسی ست و کار هر کسی نیست! در این مقاله اطلاعات خوبی برای انتخاب اسکلت ساختمان دستگیرتان می شود. با ما همراه باشید.

اسکلت فلزی و بتنی چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

اگر بخواهیم لیست وار به تفاوت های این دو اشاره کنیم، عمده ترین آنها عبارتند از:

توانایی تحمل نیروی کششی

درست شنیدید، "نیروی کششی"! شاید از کاربرد این اصطلاح در مورد اسکلت ساختمان شگفت زده شده باشید، اما جالب است بدانید اسکلت یک بنا نیز تحت شرایط مختلفی انواع نیروهای کشش، فشار و... را متحمل می شود. شرایطی مثل وزش باد و طوفان های شدید و زلزله دو مورد از عوامل وارد شدن نیروی کششی به اسکلت ساختمان هستند. مقاومت اسکلت فلزی در برابر این نیروها حقیقتا بیشتر از اسکلت بتنی با آن اسم دهان پر کن است! اگرچه اسکلت بتنی هم در برابر تحمل فشار توان قابل قبولی دارد اما در تحمل نیروی کششی به پای اسکلت فلزی نمی رسد.

وزن اسکلت

 اگر از اصطلاحات تخصصی ساختمان سازی سر در بیاورید، حتما می دانید مقاومت در واحد وزن چیست. به بیان ساده مقاومت در واحد وزن یعنی تحمل مقاومت هر کیلوگرم از یک سازه ( فلزی یا بتنی) تا چند کیلوگرم است؟ تحمل مقاومت یک اسکلت فلزی سبک، معادل اسکلت بتنی است که دو برابر همان اسکلت فلزی وزن داشته باشد! تصور کنید پیاده سازی اسکلتی به این سنگین وزنی در حالیکه برتری خاصی نسبت به اسکلت فلزی ندارد چقدر زحمت می تواند داشته باشد.

پل اسکلت فلزی سیدنی یکی از معروف ترین سازه های جهان

مساحت اشغال شده توسط اسکلت

اسکلت بتنی فضای بیشتری از متراژ بنا را نسبت به اسکلت فلزی اشغال می کند. این فضا جزء مساحت ساختمان حساب می شود ولی عملا قابل استفاده برای ساکنین نیست. به همین علت است که بیشتر ساختمان هایی که زمین آنها متراژ کمتری دارد را اسکلت فلزی می سازند تا از هدر رفتن متراژ بنا جلوگیری شود.

شکل پذیری

 شکل گیری اسکلت های بتنی بیشتر از اسکلت های فلزی ست اما این خاصیت سبب مقاوم تر شدن بنای شما در برابر آسیب های احتمالی نخواهد بود.

نیاز به سقف کاذب

ساختمان با اسکلت فلزی معمولا نیازی به پوشش سقف و شیروانی کاذب ندارد، اما در ساختمان های اسکلت بتنی برای حفظ زیبایی بنا باید از سقف کاذب استفاده کرد.

دقت محاسبات

 از آنجاییکه فولاد به کار رفته در اسکلت فلزی بر خلاف اسکلت بتنی خاصیت ارتجاعی ندارد، محاسبات اسکلت فلزی به صورت دقیق تری قابل پیش بینی ست. اما اسکلت بتنی تحت تاثیر عوامل محیطی مختلفی می تواند تغییر پذیر باشد.

اسکلت فلزی را از کجا تهیه کنیم؟

وب سایت پربازدید پکوک

یکی از پایگاه های اینترنتی موفق که در زمینه ی امور ساختمانی خدمات شایانی ارائه می کند، وب سایت "پکوک" می باشد. این وب سایت با گرد هم آوردن گروهی از فروشندگان و سازندگان قابل اسکلت فلزی، دست کاربران را برای جمع کردن اطلاعات قبل از انتخاب بسیار باز گذاشته است. از آنجایی که صداقت ارزشمند خدمات این وب سایت باعث جذب مخاطبان زیادی شده، پشتیبانان پکوک با ارائه خدمات ثبت آگهی رایگان ساختمانی فرصت دیده شدن سایر فعالان مشاغل ساختمانی را نیز فراهم آورده اند. بنابراین شما می توانید درمورد ریز ترین و درشت ترین مسائل ساختمان سازی، از قیمت یراق آلات کابینت گرفته تا قیمت اسکلت فلزی ساختمان از فعالان این وب سایت مشاوره بگیرید و قدرت انتخاب خود را بالا ببرید. پکوک برای وقت مخاطبان خود ارزش قائل است و با ارائه ی مقالات علمی معتبر درباره ی خدمات ارائه شده، امکان مطالعه قبل از دریافت خدمات را برای مخاطبان فراهم کرده است. بی شک موفقیت این وب سایت مسیر پر پیچ و خمی داشته که در نهایت منجر به درخشیدن این تیم حرفه ای گشته است.

اگر فعال حوزه ی ساخت و ساز هستید، یا قصد دریافت خدمات ساختمان سازی را دارید به  سایت پکوک سری بزنید و حتم داشته باشید دست خالی برنخواهید گشت!

منبع: ایلنا

کلیدواژه: اسکلت فلزی وب سایت اسکلت فلزی نیروی کششی اسکلت بتنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد

وزیر دفاع روسیه گفت که ارتش این کشور باید کمیت و کیفیت تولید تسلیحات خود را به منظور حفظ سرعت پیشروی‌های روسیه در جنگ با اوکراین بالا ببرد.

به گزارش ایسنا، «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه، امروز (چهارشنبه) گفت که روسیه باید کمیت و کیفیت تسلیحات خود را به منظور حفظ  سرعت پیشروی‌های روسیه در منطقه عملیاتی در اوکراین بالا برده و ترکیب رزمی نظامیان خود را گسترش دهد.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو در جلسه‌ای در مقر فرماندهی مشترک نیروهای مسلح روسیه گفت: برای حفظ سرعت لازم حملات و اطمینان یافتن از تقویت توان رزمی گروه نظامیان برای اقدامات بیشتر، افزایش کمیت و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی‌ ارسالی برای نیروها لازم است.

او بیان کرد که فرماندهی مرکزی ارتش در حال انجام دادن فعالیت‌های هدفمندی برای تحقق این امر است.

شویگو همچنین گفت: با برخی شرکت‌های صنعتی قراردادهایی به شرط ظرفیت کامل آن‌ها و کاهش حداکثری بازه تولید تسلیحات و تجهیزات نظامی امضا شده است.

افزون بر این، وزارت دفاع روسیه، دیروز اعلام کرد که تجهیزات جدید برای دفاع پهپادی روسیه در طی این جلسه به شویگو ارائه شده است.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: نتایج مدرن‌سازی تسلیحات استاندارد جهت بالا بردن بازدهی و قابلیت مبارزه با پهپادهای دشمن و حفاظت نیروها در مقابل پهپادهای دشمن در خط مقدم به وزیر دفاع ارائه شد.

طبق تصاویر ویدیویی ارائه‌شده توسط وزارت دفاع روسیه، این تجهیزات جدید شامل یک مسلسل ضد هواپیما با یک قطعه نشانه‌روی جدید است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • جیمی کرگر: بایرن مونیخ عملکرد بهتری مقابل رئال مادرید داشت ولی نتوانست برنده شود / زیرنویس فارسی
  • حسینی مثل پرسپولیس: نیمه مربیان برای من(عکس)
  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • همه چیز درباره خدمات پرینت سه بعدی فلزی در تهران
  • نکاتی برای یافتن حلقه ازدواج مناسب از سایت زر
  • شویگو: روسیه به تسلیحات بیشتر و بهتری برای حفظ سرعت پیشروی‌ها در جنگ نیاز دارد
  • کشف فسیل دست نخورده یک گونه کانگوروی عجیب
  • پیشرفت فیزیکی ۹۲ درصدی پل سفیدرود
  • اعتراف کارلتو: بایرن نمایش بهتری داشت
  • برای میکاپ عروس، به کدام آرایشگاه زنانه تهران مراجعه کنیم؟