Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@04:18:29 GMT

72 هزار و 748 جلد سند مالکیت در کردستان صادر شد

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۵۰۰

72 هزار و 748 جلد سند مالکیت در کردستان صادر شد

مدیرکل بنیاد مسکن کردستان گفت: 72 هزار و 748 جلد سند مالکیت برای روستاهای کردستان صادر شد.

رضا قادری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج با گرامداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان و دهه مبارک حساب 100 امام راحل که از 21 تا 31 فروردین ماه است، اظهار کرد: در طول 41 سال خدمات انجام شده توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان اقدامات گسترده‌ای در سطح استان انجام شده که صدور سند مالکیت برای  روستاها با همکاری اداره‌کل ثبت اسناد و املاک یکی از این اقدامات است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به تهیه طرح هادی روستایی در سطح روستاهای کردستان افزود: در طول این 41 سال تاکنون طرح هادی یک‌هزارو 348 روستای استان تهیه شده است.

وی خاطرنشان کرد: طرح هادی روستایی 161 روستای استان تاکنون بازنگری شده و در 530 روستای استان نیز طرح هادی انجام گرفته است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان عنوان کرد: 24 هزار و 600 واحد مسکونی در مناطق جنگ زده مناطق شهری و روستایی استان و  11 هزار و 500 واحد مناطق حادثه دیده کردستان  نیز به همت این بنیاد بازسازی شده است.

قادری احداث 40 مجموعه اردوگاه، پاسگاه، پناهگاه و سنگر در مناطق جنگی استان با 38 هزار و 309 مترمربع را از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کردستان در طول 41 سال خدمت خود بیان کرد.

وی اعلام کرد: احداث دو هزار و 862 واحد مسکونی برای محرومین و اقشار کم درآمد مناطق شهری و روستایی و احداث احداث چهار هزار و 511 واحد مسکن مهر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر از دیگر اقدامات انجام شده توسط بنیاد مسکن کرد ستان به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اینکه 44 هزار و یکصد واحد مسکن روستایی نیز در روستاهای استان احداث شده است، اضافه کرد: کار تعمیر 5 هزار و 198 واحد مسکن حادثه دیده روستایی و 8 هزار و 37 واحد مسکن مناطق حادثه دیده نیز انجام شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان خاطرنشان کرد: صدور 72 هزار و 748 سند مالکیت روستایی، صدور 10 هزار و 557 جلد اسناد مالکیت شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط بنیاد مسکن استان کردستان است.

قادری تصریح کرد: 4 هزار و 909 قطعه زمین در مناطق روستایی برای ساخت واحد مسکونی نیز به روستاییان واگذار شده و بیمه 4 هزار و 437 واحد مسکونی روستایی نیز انجام  شده است.

وی در پایان به اجرای پروژه‌های متفرقه ساختمانی شامل دانشگاه، کتابخانه، مصلی، مدارس علوم دینی و غیره به میزان 50 هزار مترمربع در استان پرداخت و گفت: این اقدامات از خدمات 41 ساله بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان است.

انتهای پیام/2330/72

 

منبع: فارس

کلیدواژه: کردستان مسکن انقلاب اسلامی سند مالکیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان واحد مسکونی سند مالکیت واحد مسکن انجام شده طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اردبیل، حامد کیخسروی با اشاره به افزایش مبلغ تسهیلات بانکی طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال اظهار کرد: با پرداخت این تسهیلات با بهره پنج درصد و با اقساط ۲۰ ساله گام مهمی در مقاوم سازی مسکن روستایی استان اردبیل برداشته می‌شود.
وی همچنین از آغاز روند معرفی متقاضیان طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی استان به بانک‌های عامل در سال جدید خبر داد و بیان کرد: با اجرای این طرح و با ارائه خدمات فنی در قالب نقشه‌های مهندسی، روند احداث مسکن مقاوم در برابر حوادث در روستا‌های استان اردبیل تسریع می‌شود.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: طی یک سال گذشته تمام سهمیه ساخت چهار هزار واحد مسکونی روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل جذب شده و چهار هزار واحد مسکونی روستایی برابر آخرین ضوابط فنی و عمرانی مقاوم‌سازی شد.
کیخسروی خواستار استقبال روستاییان استان از این فرصت ویژه در سال جاری شد و گفت: استان اردبیل در اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن روستایی که با مشارکت خود روستاییان در حال اجراست، جزو پنج استان برتر کشور محسوب می‌شود.
وی میانگین نرخ مسکن روستایی مقاوم‌سازی شده در مناطق روستایی کشور را ۵۸ درصد ذکر کرد و ادامه داد: نرخ مقاوم‌سازی مسکن روستایی در استان اردبیل ۶ درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده و ۶۴ درصد است.
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان اردبیل همچنین با اشاره به شناسایی ۱۰۲ هزار واحد مسکونی روستایی در استان اردبیل گفت: تاکنون بیش از ۶۶ هزار واحد از این واحد‌های مسکونی در برابر حوادث مقاوم‌سازی شده است.
کیخسروی در ادامه الگوی ساخت و ساز و مقاوم‌سازی مسکن در روستا‌های این استان را معیشت محور و مطابق با شرایط و نیاز روستاییان عنوان کرد و افزود: در تهیه نقشه و ساخت مسکن روستایی، مطابق با نیاز و درخواست روستاییان اقدام می‌شود تا زندگی، تولید و نیاز روستاییان آسیب نبیند.

دیگر خبرها

  • حق تفکیک برای زمین‌های امامزاده ابراهیم شفت کاهش پیدا می‌کند
  • سهم استان زنجان از تسهیلات مسکن روستایی ۱۱ هزار و ۵۰۰ فقره است
  • پیشرفت کاری ۳۵ درصد مسکن ملی شهرستان ملایر
  • ۱۱۵۰۰ فقره تسهیلات مقاوم سازی مسکن روستایی در زنجان پرداخت می‌شود
  • مقاوم سازی واحدهای مسکونی روستایی استان زنجان به ۶۷ درصد می رسد
  • سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در زنجان به ۱۱هزار و ۵۰۰فقره رسید
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی در استان اردبیل
  • آغاز مقاوم‌سازی ۷۵۰۰ واحد مسکن روستایی
  • بازنگری طرح هادی روستایی از اولویت‌های بنیاد مسکن بوشهر است