ولایتپذیری مهمترین ویژگی فرد منتظر/نوای العجل یامهدی(عج) در گیلان طنین انداز شد
تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۷۰۹
استاد دانشگاه و کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگیهای سبک زندگی فرد منتظر به ظهور حضرت قائم (عج) گفت: آمادگی برای جنگیدن در رکاب حضرت مهدی (عج)، اعتقاد به ظهور و تلاش برای محقق شدن این مهم، آرامش، طمأنینه، رأفت، شجاعت، رشادت، جسارت، کمال، سعهصدر، بصیرت، ولایتپذیری ازجمله مهمترین ویژگیهای فرد منتظر است.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
پیمان نورس امروز در گفتوگو با خبرنگار فارس در رشت، با بیان اینکه تفکر منجی و آخر زمان به تمام ادیان مربوط میشود، اظهار کرد: تفکر منجی و موضوع آخرالزمان فقط متعلق به اسلام بالأخص شیعه نیست بلکه همه ادیان ابراهیمی و آئینهای مذهبی و ادیان دیگر به آخرالزمان اعتقاد دارند.
وی اعتقاد منتقدین به عدم وجود آخرالزمان را نادرست دانست و گفت: بعضی از منتقدین موضوع آخرالزمان را ساختگی و دستاویز شیعه میدانند که این مسئله بحثی نادرست است زیرا عدهای سعی دارند توجه به معنویت را در جامعه کاهش دهند.
استاد دانشگاه گیلان با اذعان به اینکه میتوان مسئله آخر زمان و منجی بودن حضرت مهدی را از جنبههای مختلف بررسی کرد، افزود: موضوع آخر زمان و غیبت حضرت مهدی را باید ازلحاظ جنبههای کلامی، فلسفی، اخلاقی، روانی، اجتماعی بررسی کرد تا دلایل غیبت و فرهنگ انتظار برای مردم و جوانان روشن شود.
نورس با تأکید بر لزوم توجه شیعیان به فرهنگ انتظار بیان کرد: فیلسوفان معتقدند سبک زندگی هر شخصی متکی و مبتنی بر یقینیات آن فرد است، پس اگر شخصی معتقد به منجی و آخرالزمان یعنی امام عصر (عج) باشد باید زندگیاش نیز این موضوع را تأیید کند.
وی یکی از مهمترین ویژگیهای فرد منتظر را آمادگی برای ظهور حضرت مهدی (عج) برشمرد و تصریح کرد: فرد منتظر باید انتخابها و تعاملاتش در راستای رسیدن به آمادگی برای حضور در محضر امام زمان (عج) باشد، او باید چنان زندگی کند که اگر اکنون امام ظهور فرمودند او آمادگی این را داشته باشد که در رکاب آن حضرت برای رسیدن به عدالت و آرامش جهان بکوشد.
استاد دانشگاه گیلان و کارشناس مذهبی با اشاره به ویژگیهای سبک زندگی فرد منتظر به ظهور حضرت قائم (عج) بیان کرد: آمادگی برای جنگیدن در رکاب حضرت مهدی (عج)، اعتقاد به ظهور و تلاش برای محقق شدن این مهم، آرامش، طمأنینه، رأفت، شجاعت، رشادت، جسارت، کمال، سعهصدر، بصیرت، ولایتپذیری ازجمله مهمترین ویژگیهای فرد منتظر است.
نورس با تأکید بر برپایی حکومت عدل علی (ع) در دوران حکومت امام زمان(عج) گفت: حضرت قائم (عج) با ظهور خود عادلانهترین نوع حکومت را برپا و این جهان پر از نا عدالتی را از بین میبرد و جهان را به ساحل آرامش میرساند.
وی فرهنگ مهدویت را تنها را برای مقابله بافرهنگ جاهلیت غربی عنوان کرد و افزود: برای مقابله بافرهنگ جاهلیت نوین غربی باید ابتدا آن را شناخته و با آن مقابله کنیم و بهترین راه برای انجام این کار توجه به فرهنگ مهدویت است.
استاد دانشگاه گیلان با بیان اینکه تنها راه رسیدن به جامعه معرفی امام زمان است، تصریح کرد: استکبار سعی دارد مسئله مهدویت و امام زمان (عج) را در جامعه کمرنگ جلوه دهد که در این مواقع باید از همه توان برای شناخت امام زمان (عج) به مردم استفاده کنیم و نیمه شعبان بهترین زمان برای انجام این کار است.
به گزارش فارس، امسال در شب نیمه شعبان سال ۹۹ شمسی که در برخی از روایات برترین شبها پس از شب قدر نامیده شده، مردم گیلان همراه با سایر مردم کشورمان بر پشت بام خانهها، در حیاط یا در کنار پنجره خود حاضر شدند و نوای یا مهدی ادرکنی سر دادند و با آویزان کردن پرچمهای یا مهدی(عج) ولادت موعود و منجی عالمین را در ایام قرنطینه گرامی داشتند و برای رفع گرفتاریها و بیماریها با فرج آخرین خورشید آسمان ولایت و امامت و مهدی فاطمه (س) دست به آسمان دراز کردند.
انتهای پیام/۸۴۰۰۷
منبع: فارس
کلیدواژه: دانشگاه شیعه ولایت پذیری سبک زندگی نیمه شعبان یا مهدی ادرکنی مهم ترین ویژگی استاد دانشگاه حضرت مهدی امام زمان فرد منتظر
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
امشب: مراسم سالگرد آیتالله بروجردی در مسجد اعظم قم/ 3 ویژگی مرجع فقید
عصر ایران- به مناسبت شصتوپنجمین سالگرد درگذشت مرجع فقید جهان تشیع - آیتالله العظمی حسین طباطبایی بروجردی- غروب امروز ( سهشنبه 4 اردیبهشت 1403) مراسمی در مسجد اعظم قم برگزار می شود؛ مسجدی که یادگار اوست و تولیت آن با نوادۀ مرجع فقید که اکنون خود از چهره های شاخص حوزۀ علمیه به حساب میآید.
آیتالله فقید البته در سال 1340 خورشیدی درگذشته ولی مطابق سنت حوزوی سالگردها را بر اساس سال قمری محاسبه میکنند و از این رو شصتو پنجمین سالگرد گفته میشود.
انتخاب حاج شیخ حسین انصاریان به عنوان سخنران هم از این حیث قابل توجه است که بر سنت استقلال مرجعیت و حوزهها از نهادهای قدرت تأکید شود.
گرامی داشت یاد او بعد از 5
63 یا 65 سال به سبب آن است که از آیتالله العظمی بروجردی به عنوان آخرین مرجع تام یاد میشود و مراد این است که همه بر سر او توافق و اتفاق نظر داشتند و در حیات او مرجع دیگری چندان مطرح و محل مراجعه نبود. حال آن که بعد از ایشان مراجع متعددی محل مراجعۀ شیعیان بودند و حتی در زمان امام خمینی که در رأس نهاد قدرت رسمی و نظام سیاسی قرار گرفتند نیز مراجع متعدد مطرح بودند و مرجعیت در انحصار امام خمینی نبود که خود در زمرۀ شاگردان برجستۀ مرحوم بروجردی بود.
به بهانۀ انتشار این خبر نقل یاداشت سید مهدی حسینی دورود - دینپژوه- هم مناسبت دارد که در کارنامۀ زندگی و فقهی آیتالله العظمی بروجردی سه ویژگی و اثرگذاری را برجسته و شاخص دیده و نوشته است:
1. به احیای حوزه علمیه قم پرداخت و آن را به عنوان نهادی دینی- مردمی، معرفی و پایه های را که حاج شیخ عبدالکریم موسس حوزه بنا نهاده بود تثبیت کرد. همچنین حوزه را هم از گزند افراطیون و کجاندیشانِ درون و هم از خطرات سیاست و حوادث بیرون مصون داشت.
2. دیگری کادر سازی و فراهم ساختن زمینه حضور عالمان برجسته در بلاد مختلف داخل و خارج کشور و همچنین تشویق دیگر بزرگان برای نوشتن رسالههای عملیه بود. بهطوری که در آن تاریخ پرآشوب هیچ ردپایی از بیتدبیری، تحکّم و آفت سیاست زدگی در روش آقای بروجردی نمی توان یافت.
3. اوضاع کشور و جامعه را آرام نگاه داشته و به دلیل رابطه تعریف شدهای که با حکومت از خود بروز داده بود در بین مردم و در چشم حاکمان به خصوص شخص شاه محبوب و مقتدر بود.