Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-06@19:27:56 GMT

رقم دستمزد کارگران چقدر می‌شود؟

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۲۸۹۰

رقم دستمزد کارگران چقدر می‌شود؟

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، دویست و نود و یکمین نشست شورای عالی کار از ساعت ۱۶ با حضور نمایندگان کارگری و کارفرمایی به منظور تعیین حداقل دستمزد سال ۱۳۹۹ کارگران آغاز شده و مذاکرات فشرده و سخت میان دو طرف در جریان است.

وزیر کار از دقایقی قبل در جلسه حضور یافته و بر این اساس ادامه مذاکرات به ریاست وزیر کار و با حضور همه شرکای اجتماعی دنبال خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس آخرین اخبار، در حالی که گروه کارفرمایی همچنان بر مواضع خود در جلسات گذشته پافشاری و پیشنهاد افزایش ۱۵ درصدی حداقل مزد را مجددا مطرح کرده‌اند، اما گروه کارگری با اشاره به افزایش یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومانی هزینه سبد معیشت کارگران نسبت به سال گذشته، بر لزوم تمکین از ماده ۴۱ قانون کار و توجه به بند دو این ماده یعنی سبد معیشت خانوار تاکید دارند.

در آخرین نشست دستمزد شورای عالی کار در ۲۹ اسفند ماه سال گذشه، خبر رسید که دولت و کارفرمایان بر سر افزایش حداقل حقوق کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان به توافق رسیدند و این میزان افزایش را سرجمع با احتساب حداقل مزد به علاوه سایر بخشهای جانبی آن اعم از بن خواربار و حق مسکن پذیرفتند، در حالی که تاکید گروه کارگری افزایش این رقم تنها روی پایه حقوق بود. در نهایت به دلیل  اختلاف نظر دو گروه در خصوص نحوه توزیع این رقم جلسه شورای عالی کار به نتیجه لازم نرسید و طبق آنچه وعده داده شده بود به فروردین ماه امسال موکول شد.

به گزارش ایسنا، نمایندگان کارگران در شورای عالی کار در تلاشند با نزدیک کردن حداقل مزد سال گذشته کارگران به دو میلیون و ۸۰۰ هزار تومان عقب افتادگی حقوق کارگران از سالهای گذشته را جبران و دستمزد کارگران را ترمیم کنند.

کد خبر 499376 برچسب‌ها حقوق و دستمزد

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: حقوق و دستمزد شورای عالی کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۲۸۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد

آنطور که منابع کارگری در کارخانه کاغذسازی پارس گزارش داده‌اند؛ بیش از ۵۰۰ کارگر این کارخانه از حدود دو هفته پیش به دلیل تبعیض و نابرابری از لحاظ دستمزد، حقوق و مزایا و پاداش اندک در نتیجه حضور شرکت‌های پیمانکاری تامین نیرو در این واحد تولیدی و برخی مطالبات صنفی دیگر اعتراض کردند.

این کارگران اعلام کردند: روز پنجشنبه هفته گذشته؛ با مسئولان کارخانه جلسه‌ای برگزار کردیم که در نتیجه آن کارفرما با کنار گذاشتن پیمانکار تامین نیرو و عقد قرارداد سه ماهه به حقوق هریک از کارگران یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان اضافه کرد.

به گفته آن‌ها، مطالبات ما کارگران؛ حذف پیمانکار و نزدیک کردن حقوق کارگران کارخانه به دیگر شرکت‌های منطقه بود که کارفرما از چندین سال پیش وعده انجام آن را به کارگران می‌داد.

طبق اظهارات آن‌ها؛ کارگران برای راه‌اندازی این کارخانه که در شهرستان شوش واقع شده، زحمات بسیاری کشیده‌اند و طی سالهای گذشته با نادیده گرفتن مطالبات خود سعی در حفظ محل کار خود داشتند. لذا این درست نیست که کارفرمای این کارخانه به مشکلات و پرداخت مطالبات آن‌ها بی‌توجه باشد.

کارگران تصریح کردند: خواسته ما وصول مطالباتی بود که از سال‌ها پیش پیگیر آنها بودیم بنابراین با برآوردن این مطالبات، به اعتراضات صنفی خود خاتمه داده و همه کارگران مشغول کار شدند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903111

دیگر خبرها

  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی شد
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است
  • افزایش «حق مسکن» کارگران منتفی است/ توافق حاصل نشد
  • اعتراض صنفی کارگران کاغذسازی پارس خاتمه یافت و پیمانکار حذف شد
  • شیوه نامه افزایش حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۳ دانشگاه آزاد تشریح شد
  • دولت رئیسی می‌خواهد کارگران را از مشارکت در تعیین دستمزدشان کنار بگذارد
  • پروژه‌ی «دولتی‌سازیِ دستمزد»
  • پیشنهاد وزیر کار برای افزایش ۲ برابری حق مسکن کارگران
  • تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟
  • خبر جدید درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳ / تغییر فرمول تعیین دستمزد کارگران قطعی شد؟