Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «دانا»
2024-04-26@21:48:54 GMT

اروپا ضعیف‌ترین وضعیت از زمان جنگ جهانی را تجربه می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۲۹۲

اروپا ضعیف‌ترین وضعیت از زمان جنگ جهانی را تجربه می‌کند

نخست وزیر ایتالیا با تاکید بر اینکه اروپا ضعیف ترین وضعیت بعد ازجنگ جهانی را در دوران کرونا تجربه می‌کند، خواستار نبرد مشترک اروپایی در مقابله با ویروس کرونا شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ "جوزپه کونته"، نخست وزیر ایتالیا در گفتگویی با نشریه "بیلد" آلمان به عواقب مالی بحران کرونا پرداخته و گفت: این هیچ نفعی برای آلمان نخواهد داشت اگر اروپا به رکود فرو رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اقتصادهای ملی ما در برابر آزمونی سخت قرار گرفته است و ما در حال حاضر بزرگترین ضعف از زمان جنگ را تجربه می کنیم.

نخست وزیر ایتالیا در بخش دیگری از این گفتگو تصریح کرد: ما باید ابزارهای سیاسی- مالی خود را توسعه داده و شایستگی واکنش را ایجاد کنیم. ما نمی خواهیم آلمان و یا هلند بدهی های ما را پرداخت کنند.

این مقام ایتالیایی در ادامه تصریح کرد: ما نباید در رقابت با چین و آمریکا عقب بیفتیم.

وی خواستار تضعیف قوانین سیاست مالی دراین اتحادیه شده و گفت در غیر این صورت اروپا باید دوباره بازنویسی شده و هر کس کار خود را انجام دهد. صعود سریع بهترین راه برای ما است.

کونته درباره اوضاع سیستم بهداشت و درمان کشورش در دوران بحران کرونا نیز گفت: منحنی های ایتالیا در حال بهبود است. شمار افراد بهبود یافته گسترش می یابد. من امیدوارم که ما دوباره از این بحران خارج شویم. ما در مرحله تعیین کننده ای قرار داریم. ما دچار یک بار بسیار شدید بر دوش ظرفیت های بیمارستانی خود بودیم. کمبود تخت های مراقبت های ویژه وجود داشت. ما بیمارستان های اورژانسی برای بیماران کرونایی تهیه کرده ایم.

نخست وزیر ایتالیا درباره نقش کشورش در بحران کرونا نیز گفت: ایتالیا نقش پیشگام را در این بحران ایفا می کند. آلمان و ایتالیا می توانند تنها به صورت متقابل به هم کمک کنند. ما هم وقتی شرایط بهتری پیدا کنیم دوباره به دیگران کمک می کنیم.

وی افزود: ما باید مشترکا در این جبهه نبرد کنیم. جبهه روبروی دشمن باید بسته شود. این ویروس مانند باد می وزد. همه کشورهای اروپایی باید به یکدیگر کمک کنند. هیچ نفعی به آلمان نمی رسد اگر اروپا گرفتار رکود شود.

کونته افزود: ما در این بحران بر جو خودخواهی غلبه کرده ایم. همه کشورها از این بحران آسیب دیده اند. اقتصادهای ملی ما در معرض آزمون سختی قرار گرفته اند. ضعف اروپا هیچ سودی به هیچ کشوری نمی رساند و ما در حال حاضر بزرگترین ضعف را از زمان جنگ تجربه می کنیم. اروپا تنها مفهوم اقتصادی ندارد بلکه کرامت انسانی را هم شامل می شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: نخست وزیر ایتالیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۲۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز

اسپانیا در سایه اتهامات فساد مالی علیه همسر نخست وزیر این کشور در معرض خطر بحران دولتی بعد از کناره گیری احتمالی نخست وزیر قرار گرفته است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، اس ار اف سوئیس در مطلبی نوشت: افکار تحسین برانگیز پدرو سانچز برای استعفا از نخست وزیری در سایه تحولات داخلی سوالاتی را در این کشور ایجاد کرده است.

"پدرو سانچز"، نخست وزیر اسپانیا روز چهارشنبه در نامه‌ای که در سرویس پیام کوتاه X منتشر شد، اعلام کرد که برای بررسی استعفای خود، کار رسمی خود را برای چند روز به حالت تعلیق در می آورد. دادگاه منطقه‌ای مادرید قبلاً تحقیقات مقدماتی علیه بگونیا گومز، همسرش را به اتهام فساد مالی اعلام کرده بود. این سوسیالیست 52 ساله همه انتصابات خود را لغو کرد و از حملات جدی اردوگاه جناح راست علیه او و همسرش که سه سال از او کوچکتر است انتقاد کرد. این شکایت از اتحادیه «مانوس لیمپیاس» («دست‌های پاک») است که به مبارزه با فساد متعهد است و از اهداف جناح راست حمایت می‌کند.

سانچز سوسیالیست از ژوئن 2018 نخست وزیر اسپانیا است. از ژوئیه 2023، او یک دولت اقلیت تحت حمایت احزاب منطقه ای را رهبری می‌کند. او می خواهد روز دوشنبه اعلام کند که آیا در سمت خود باقی خواهد ماند یا خیر.

این بیانیه نخست وزیر همه اسپانیا را شگفت زده کرد و واکنش های متفاوتی را برانگیخت. جولیا ماخر، یک روزنامه نگار در بارسلونا در این باره گفت: همکاران حزب سوسیالیست از "ناراحتی مطلق" و "شوک" صحبت کردند. چند ده تن از هواداران در مقابل مقر حزب تجمع کردند تا حمایت خود را از سانچز نشان دهند. حزب محافظه کار خلق PP، بزرگترین حزب اپوزیسیون، نخست وزیر را متهم کرد که خود را قربانی نشان می دهد و تنها می خواهد رای دهندگان خود را قطبی و بسیج کند. به گفته وی رفتار سانچز "کودکانه و خودشیفته" بود.

این پرونده توسط کارشناسان حقوقی اسپانیایی از نظر حقوقی نسبتاً ضعیف ارزیابی می شود. بگونا گومز متهم است که از نفوذ خود به عنوان همسر نخست وزیر برای کمک به شرکت ها برای دریافت پول عمومی استفاده کرده است. مقالاتی از رسانه های آنلاین اسپانیایی و راستگراتر به عنوان مدرک ذکر شده است. از جمله صحبت از توصیه نامه‌ای است که گومز برای یک شرکت صادر کرده است. اکنون دادگاه تحقیقاتی مادرید تحقیقات اولیه را آغاز کرده و تا کنون نویسندگان مقالات را به عنوان شاهد احضار کرده است. هنوز مشخص نیست که آیا پرونده کیفری باز خواهد شد یا خیر.

در ادامه این مطلب آمده است: هنوز نمی‌توان پیش‌بینی کرد که در روز دوشنبه، پنج روز پس از اعلام این خبر، چه اتفاقی خواهد افتاد. روزنامه نگار ماچر تخمین می زند که پنج روز در سیاست زمان زیادی برای اعلام بازگشت به کار است. در صورت کناره گیری سانچز، پادشاه باید نامزدی جدیدی را به پارلمان پیشنهاد کند یا معاون سانچز می تواند تا زمان برگزاری انتخابات جدید مسئولیت را بر عهده بگیرد. این امر تا یک سال پس از آخرین انتخابات ممکن نخواهد بود. این هم بعید نیست که سانچز روز دوشنبه از پارلمان درخواست رای اعتماد کند، که با این حال این یک مانور بسیار تاکتیکی خواهد بود.

پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا، با توجه به اتهامات فساد علیه بگونیا گومز، همسرش، در حال بررسی استعفای خود است.

نخست وزیر سوسیال دموکرات اسپانیا شامگاه چهارشنبه در پلت‌فرم ایکس نوشت: من باید کمی درنگ کنم و فکر کنم.

دادگاه مادرید پیشتر اعلام کرده بود که بگونیا گومز، همسر نخست وزیر اسپانیا به "اعمال نفوذ و فساد در تجارت" در ارتباط با کمک‌های مالی کرونا متهم شده است.

سانچز و گومز از سال 2006 ازدواج کرده‌اند و دو دختر دارند. همسر نخست وزیر اسپانیا کارشناس بازاریابی است که از جمله در بانک‌ها و سازمان‌های مردم‌نهاد کار کرده است.

در نامه سانچز آمده است که جناح راست و راست افراطی او را با هر وسیله ممکن مورد آزار و اذیت قرار دادند. وی افزود: من باید فوراً به این سؤال پاسخ دهم؛ آیا با وجود باتلاقی که جناح راست و راست افراطی در تلاش برای سیاست‌گذاری ایجاد کرده‌اند آیا ادامه کار ارزشش را دارد؟

کمک دولت اسپانیا به رئال مادرید برای خرید امباپه

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بحران دولتی در اسپانیا در سایه اتهام فساد علیه همسر سانچز
  • تشدید تدابیر امنیتی در آستانه مسابقات قهرمانی اروپا در آلمان
  • موسیالا: اگر به من بود می‌گفتم ام‌باپه به بایرن بیاید
  • پرفسور کروس آلمان را قهرمان اروپا می‌کند
  • بورل: تخریب شهر‌های غزه از تخریب شهر‌های آلمان در جنگ جهانی دوم بیشتر است
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا
  • توافق آلمان و انگلیس برای تقویت همکاری‌های دفاعی
  • الساندرو دل ‌پیرو: تشویق در برنابئو، یکی از به‌یادماندنی‌ترین لحظات دوران حرفه‌ای من است
  • بورل: شهرهای غزه بیشتر از شهرهای آلمان در جنگ جهانی دوم ویران شدند
  • کاکائو معضل جهانی شد!