Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-27@02:42:11 GMT

۴۰۰ روستای غرب گیلان توسط ارتش گندزدایی شد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۷۴۶

۴۰۰ روستای غرب گیلان توسط ارتش گندزدایی شد

ایسنا/گیلان فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان گفت: ۴۰۰ روستای شهرستان های صومعه سرا، فومن، شفت و ماسال در غرب استان گیلان گندزدایی و ضدعفونی شد.

سرهنگ داوود حمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان از نیمه دوم اسفندماه سال گذشته تاکنون در غرب استان گیلان مستقر شده است، اظهار کرد: ماموریت نیروهای متخصص مبارزه با جنگ شیمیایی و بیولوژیک این تیپ عملیات گندزدایی و ضدعفونی، توزیع اقلام و لوازم بهداشتی، عملیات غربالگری و توزیع بسته های معیشتی بین مردم شهرستان های صومعه سرا، فومن، ماسال و شفت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: برای گندزدایی روستاها یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده شده که ۳۰ نفر از نیروهای متخصص تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان در چندین مرحله این طرح را اجرا کردند.

فرمانده تیپ ۲۱۶ زرهی ارتش زنجان در ادامه با اشاره به اینکه از آغاز ماموریت این تیپ در غرب استان گیلان تاکنون ۴۰ هزار نفر از مردم منطقه غربالگری شدند، اضافه کرد: این اقدام در راستای بسیج ملی کنترل و پیشگیری ویروس کرونا از سوی چهار پایگاه پایش سلامت در وروری شهرستان های فومن، صومعه سرا و شفت به اجرا درآمده است.

سرهنگ حمدی با اعلام اینکه طی هماهنگی های به عمل آمده با اتاق بازرگانی و استانداری زنجان تاکنون طی دو مرحله اقلام بهداشتی به ارزش شش میلیارد ریال بین مردم شهرستان های مذکور توزیع شده است، عنوان کرد: این لوازم بهداشتی شامل ژل ضدعفونی کننده دست، دستکش و ماسک بهداشتی و محلول ضدعفونی کننده دست و سطوح است که هزینه آن از سوی خیرین و نیکوکاران تامین و پرداخت شد.

وی از برپایی گیت ضد عفونی و شست وشوی خودروهای سنگین بین شهری در خروجی شهر رشت(عوارضی امامزاده هاشم) به طول ۱۵ متر و ارتفاع شش متر خبر داد و گفت: از ۲۸ اسفندماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال ۱۳ هزار خودرو در عوارضی رشت - قزوین ضدعفونی شدند که برای این طرح ۱۹۵ هزار لیتر مواد ضدعفونی استفاده شد.

فرمانده تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان با بیان اینکه ما در ارتش شعاری تحت عنوان «ارتش فدای ملت» داریم و سعی می‌کنیم در همه عرصه‌ها این شعار را به منصه ظهور برسانیم، گفت: نیروهای تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان تا پایان ریشه کن کردن ویروس کرونا در غرب گیلان مستقر هستند و همه اقدامات کنترل و پیشگیری این بیماری از سوی این تیپ به صورت مستمر ادامه دارد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس ارتش جمهوري اسلامي ايران تیپ زرهی ۲۱۶ ارتش زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی فرجی‌برحق در اولین جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال و صیانت از حقوق عامه استان زنجان، اظهار کرد: فلسفه جلسات این شورا بر مبنای بررسی عملکرد بیرونی دستگاه‌ها است. به نظر می‌رسد برخی مشکلات در خود دستگاه‌های حوزه حفظ حقوق بیت‌المال وجود دارد.

رئیس‌کل دادگستری استان زنجان با اشاره به اینکه در بازدید از چند مجموعه مشاهده شد در حوزه حفظ حقوق بیت‌المال و اموال دولتی تضییع شده است، بنابراین مدیران بایستی در حفظ اموال دولتی به وظیفه قانونی خود عمل کنند، گفت: بی‌توجهی در حفظ اموال دولتی مورد پذیرش نیست. مدیرانی که در این حوزه به وظیفه قانونی خود عمل نکنند باید پاسخگو باشند.

رئیس شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان زنجان بیان کرد: شورای حفظ حقوق بیت‌المال در سال ۱۴۰۳ جلسات و اقدامات خود را با ارائه برنامه‌های منسجم همراه با راهکار و اقدامات پیشگیرانه در امور اراضی ملی و رفع تصرف آنها تنظیم کند.

فرجی‌برحق با اشاره به اینکه بخش قابل توجهی از مردم استان در بخش کشاورزی فعالیت دارند، تاکید کرد: در بخش مدیریت آب‌های زیرزمینی بویژه چاه‌های کشاورزی صرفاً اقدامات سلبی مؤثر نیست، بلکه انجام اقدامات و کارهای کارشناسی در این حوزه می‌تواند ضمن حفظ آب‌های زیرزمینی مشکل تأمین آب کشاورزان را برطرف خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری زنجان تصریح کرد: یکی از اقدامات مؤثر در حفظ و مدیریت آب‌های زیرزمینی و چاه‌های کشاورزی نصب کنتور است، بنابر این می‌شود با پرداخت تسهیلات بانکی کم‌بهره برای خرید کنتور آب چاه‌ها توسط کشاورزان در این بخش هم موفق عمل کرد.

کد خبر 6088518

دیگر خبرها

  • ورزش زورخانه ای و پهلوانی-زنجان
  • (تصاویر) آغاز برنج‌کاری در گیلان
  • اعزام ۸۵ زائر عمره از زنجان به سرزمین وحی
  • مسوولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • خودروهای زرهی لوکس؛ کدام یک را انتخاب می کنید؟ (عکس)
  • پل تاریخی میربهاءالدین جان دوباره میگیرد
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی زنجان در دست ساخت است
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود