Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@10:55:42 GMT

خندیدن کم خوابی را جبران میکند؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۳۸۴۷

خنده درمانی یک روش غیر دارویی محسوب می‌شود که از نظر فیزیولوژیکی هورمون‌های استرس بدن را کاهش می‌دهد. ناطقان: حمید خاکباز متخصص روانشناسی درخصوص تعریف علمی خندیدن گفت: خنده یک واکنش جسمی محسوب می‌شود که افراد در پاسخ به برخی محرک‌های درونی و بیرونی انجام می‌دهند. در واقع خندیدن پدیده‌ای برای ابراز قلبی یا احساس افراد است و تعامل پیچیده ذهن و بدن بین شناخت و احساسات را شامل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او در خصوص ۱۵ دقیقه خندیدن که دو ساعت کم خوابی را جبران می‌کند، تشریح کرد:خندیدن پدیده‌ای است که برای سلامت جسم و روان تاثیر مستقیم دارد، بیان این نکته که ۱۵ دقیقه خندیدن ۲ ساعت کم خوابی را جبران می‌کند مورد تایید نیست؛ اما طبق پژوهش‌های صورت گرفته، خنده باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود. همچنین خنده از ارزش درمانی برخوردار است و بعنوان یک ارتباط اجتماعی محسوب می‌شود، که افراد با این کار احساسات مثبت خود را بیان می‌کنند.

متخصص روانشناسی بیان کرد:یکی از روش‌های خنده مربوط به تماشای نمونه‌های سالم طنز و کمدی می‌شود که باعث می‌شود تفکر، رفتار و احساسات افراد تغییر پیدا کند. همچنین استفاده از شوخی و حکایت‌های خنده دار به سلامت روان افراد کمک بسیاری می‌کند.

خاکباز مطرح کرد:خنده بعنوان یک روش غیر دارویی محسوب می‌شود که به امکانات خاصی نیاز ندارد. عوامل خنده و خندیدن از نظر فیزیولوژیکی هورمون‌های استرس بدن را کاهش می‌دهند و در نتیجه سیستم ایمنی بدن را افزایش می‌دهد و تقویت می‌کند. در نتیجه احساسات و عوامل ناخوشایند مانند استرس، افسردگی، تنش، نارسایی حافظه، زوال عقل، نفرت و عصبانیت به شدت کاهش پیدا می‌کند.

متخصص روانشناسی درباره اهمیت خندیدن در روز‌های قرنطینه خانگی بیان کرد:این روز‌ها که موضوع اپیدمی ویروس کرونا و افزایش استرس و نگرانی مردم در میان است، می‌توان در روز‌های قرنطینه خانگی با استفاده از خنده درمانی و تماشای فیلم طنز و کمدی، به تقویت سیستم ایمنی بدن و کاهش استرس و نگرانی خود و اعضا خانواده کمک کنیم

خاکباز درباره اهمیت و نتیجه خندیدن تشریح کرد:مهمترین مزیت شوخ طبعی و تماشای فیلم طنز، خندیدن نیست و مهمترین فواید این کار مربوط به مدیریت شناختی و عاطفی مردم می‌شود. به عنوان مثال تماشای فیلم پایتخت که نقش موثری در خنده مردم دارد، اما هدف اصلی خندیدن مردم نیست؛ بلکه هدف اصلی مدیریت شناختی و عاطفی مردم است که تجربه‌های این فیلم در اختیار مردم قرار می‌دهد.

او در پایان افزود: طبق پژوهش‌های صورت گرفته در واقع طنز و خندیدن مکانیزم تنظیم احساسات محسوب می‌شود و نقش موثری در کاهش استرس، عصبانیت و نگرانی مردم دارد. همچنین خندیدن به صورت خودجوش در تعاملات روزمره و دورهمی‌های خانوادگی به تنظیم احساسات، روابط و کنار آمدن با مشکلات کمک می‌کند. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: خندیدن ، کم خوابی ، استرس

منبع: ناطقان

کلیدواژه: خندیدن کم خوابی استرس محسوب می شود کم خوابی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۳۸۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم

به گزارش جماران؛ علی نصری، کارشناس روابط بین الملل در حساب خود در شبکه اجتماعی اکس نوشت:

اینکه چه کسی با چه هدفی از قدرت نظامی ایران تعریف و تمجید میکند نکته ظریف، مهم و قابل تأملی‌ست.

فرق است بین یک تحلیلگر نظامی مستقل که از توان «بازدارندگی» ایران میگوید و آن افسر «سابق» موساد یا سخنگوی IDF یا خبرنگار وابسته اسرائیل که مخزن سوخت ۱۱ متری موشک ایرانی را جلوی دوربین نمایش میدهد و آن را «وحشتناک» توصیف میکند.

هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست. در بسیاری از مواقع، هدف به‌راه اندازی موج جدید «ایران‌هراسی»، احیای مجدد پروسه «امنیتی‌سازی» و معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است.

با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند، تحریم‌های جدید وضع میکنند، فشارها را بر کشور بیشتر میکنند، و افکار عمومی را از جنایات جنگی اسرائیل در غزه به «تهدید ایران» برای جهان منحرف می‌سازند. 

 در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم.

 

دیگر خبرها

  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • خشم بهاری را کنترل کنید
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی‌خندیم
  • می دانستید چرا در بهار بیشتر خشمگین می شوید؟
  • چرا دیگر از دیدن سریال‌های «نون. خ» و «زیرخاکی» نمی خندیم
  • اگر مراقب خودتان باشید، فرزند سالم‌تری خواهید داشت/ خطرات استرس مادر بر جنین
  • هر تعریفی لزوماً «اعتراف» به قدرت ایران نیست! در بسیاری از مواقع، هدف معرفی ایران به عنوان تهدیدی برای صلح و ثبات جهانی است/ با همین تعریف‌ها و تمجیدهاست که علیه ایران در عرصه بین‌المللی اجماع‌سازی میکنند؛ در زمین تمجیدهای آنها بازی نکنیم
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی (فیلم)
  • فرمول خانگی برای درمان بی‌خوابی