Web Analytics Made Easy - Statcounter

رسانه‌های عراقی به نقل از منابع سیاسی این کشور اعلام کردند که رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه نامزد گروه‌های شیعی را به جای عدنان الزرفی به عنوان مامور تشکیل کابینه معرفی می‌کند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، منابع سیاسی عراق خبر دادند «برهم صالح» رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه «مصطفی الکاظمی» رئیس سازمان اطلاعات ملی این کشور را به طور رسمی مامور تشکیل کابینه خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رسانه‌های عراقی از جمله پایگاه خبری السومریه نیوز گزارش داده‌اند که الزرفی چهارشنبه شب در حضور رهبران گروه‌های شیعی از تشکیل کابینه انصراف داده است و روز پنجشنبه هم به طور رسمی در حضور برهم صالح رئیس جمهور عراق استعفا خواهد داد.

منابع سیاسی عراق گفتند:« رئیس جمهور هم روز پنجشنبه پس از کناره گیری الزرفی  مصطفی الکالظمی نامزد جدید گروه‌های شیعی را برای تشکیل کابینه منصوب خواهد کرد».

برخی منابع عراقی هم ساعت ۱۱ صبح روز پنجشنبه را زمان اعلام کناره‌گیری الزرفی از منصوب خود خواندند و گفتند که الزرفی در کاخ ریاست جمهوری عراق در حضور چهره‌های ملی و کشوری کناره‌گیری خود را از مقام نامزدی نخست وزیری اعلام می‌کند و همزمان رئیس جمهور مصطفی الکاظمی را برای تشکیل کابینه مامور خواهد کرد.

به دنبال توافق گروه‌های شیعی و اهل تسنن و همچنین منطقه کردستان عراق با نامزدی مصطفی الکاظمی برای تشکیل کابینه جدید عراق، شانس الزرفی برای تصویب کابینه خود در پارلمان بسیار ضعیف شد.

گروه‌های برجسته شیعی از جمله ائتلاف الفتح به رهبری هادی العامری و ائتلاف دوله القانون به رهبری نوری المالکی روز یکشنبه درباره حمایت از نخست وزیری الکاظمی به توافق رسیدند.

الزرفی که در 27 اسفند توسط رئیس جمهور عراق مامور تشکیل کابینه شد مورد مخالفت شدید فراکسیون‌های سیاسی به ویژه احزاب شیعه بود که انتخاب نخست وزیر عراق را بر اساس قانون اساسی حق خود می‌دانند.

در حال حاضر فراکسیون اکثریت در پارلمان عراق، ائتلاف البناء به رهبری هادی العامری است و ائتلاف الفتح به همراه چند حزب دیگر، جزء این فراکسیون است و صالح موظف است که برای تعیین نخست‌وزیر، نامزد فراکسیون اکثریت را به پارلمان معرفی کند.

بسیاری از کارشناسان، الزرفی را فردی نزدیک به آمریکا و مخالف گروه‌های مقاومت و الحشد الشعبی می‌دانند که داشتن تابعیت آمریکایی و اتخاذ برخی مواضع در دوران استانداری نجف اشرف در این بین، مزید بر علت شده و مخالفت‌ها با نخست‌وزیری عدنان الزرفی را بیشتر کرده است.

 افزون بر این مسئله، هشت گروه وابسته به سازمان الحشد الشعبی (بسیج مردمی) عراق چند روز پیش با انتشار بیانیه شدیداللحنی، الزرفی را «مأمور سرویس جاسوسی آمریکا» معرفی و تأکید کردند که باید از تشکیل کابینه انصراف دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: مصطفی الکاظمی عدنان الزرفی پارلمان عراق برهم صالح رئیس جمهور عراق گروه های شیعی تشکیل کابینه روز پنجشنبه نخست وزیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی

محمدطیب صحرایی در نشست مشترک اعضای دولت و استانداران با حضور رئیس جمهور، عنوان کرد: مشکلات استان هایی که دچار بیکاری مزمن هستند و تورم بالاتری نسبت به میانگین کشور دارند، با روال عادی و برنامه های فعلی حل نمی شود و این استانها نیازمند توجه و حمایت های ویژه هستند.

به گزارش ایرنا، وی پیشنهاد داد که برای اشتغالزایی و کاهش نرخ بیکاری پنج استانِ با نرخ بیکاری بالاتر، یک کارگروه چابک و اثرگذار در سطح ملی تشکیل شود.

به گفته صحرایی، یکی از مهمترین راهکارهای کاهش نرخ بیکاری در این استان ها، تکمیل طرح ها و اقدامات نیمه تمام است. به عنوان نمونه دولت گذشته در یک اقدام نادرست، جشن پایان بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه را برگزار کرد، در حالی که بسیاری از ساختمان و زیرساخت های زلزله زده این استان همچنان نیازمند بازسازی هستند.

استاندار کرمانشاه در ادامه گفت که اکنون ترمیم تخریب های زلزله و تکمیل عملیات بازسازی در کرمانشاه، حدود ۲۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. همچنین جبران افتتاح زودهنگام راه آهن کرمانشاه، حدود هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

صحرایی یکی دیگر از طرح های زیربنایی و اشتغالزای استان را «راه آهن کرمانشاه - خسروی» نام برد و اضافه کرد: حمایت های بانکی و اعتباری ویژه از پنج استان دچار نرخ بیکاری بالاتر، می تواند منجر به رونق طرح ها و کسب و کار و در نتیجه اشتغالزایی بیشتر در این استان ها شود.

در ادامه این جلسه، رئیس جمهور با اشاره به کاهش آمار بیکاری در بسیاری از استان‌ها و استقبال از پیشنهاد مطرح شده، دستور داد کارگروهی با مدیریت معاون اول رئیس جمهور و استانداران، به فوریت برای کاهش نرخ بیکاری در استان‌های مذکور تلاش کنند.

به گزارش ایرنا، بررسی آمارهای اعلام شده از سوی مرکز آمار ایران در استان کرمانشاه نشان می دهد این استان در فصل بهار سال گذشته با ۱۵/۴ رتبه اول بیکاری کشور، در فصل تابستان با نرخ بیکاری ۱۳.۶ رتبه دوم بیکاری و در فصل پاییز با نرخ ۱۲.۹ در رتبه سوم بیکاری کشور قرار گرفت.

استان کرمانشاه که با ۲ میلیون نفر جمعیت در ۱۴ شهرستان، ۱.۵ درصد از مساحت و ۲.۴ درصد جمعیت کشور را در بر می‌گیرد، از سال ۱۳۵۵ یکی از استان های با نرخ بیکاری بالا بوده و تاکنون نرخ بیکاری آن از میانگین کشوری پایین‌تر نیامده است بطوریکه چهار درصد از بیکاران کشور در این استان قرار دارند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: طرح اشتغالزایی بهبود یافتگان مراکز یاورشهر اجرایی شد

دیگر خبرها

  • چین و فرانسه تشکیل کشور مستقل فلسطین را خواستار شدند
  • مشکل تامین منابع اعتباری پروژه راه آهن لرستان حل شد
  • محورهای رایزنی «بایدن» و «نتانیاهو»
  • مصوبات سفر نخست رئیس‌جمهور به قم اجرایی نشده است
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • نچیروان بارزانی با رئیسی دیدار کرد
  • ضرب‌الاجل یک‌هفته‌ای استاندار برای پیگیری بیکاری لرستان
  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه مبنی بر تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • متخلفان در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند
  • متخلفین در حوزه آسیب‌های اجتماعی به شورای اجتماعی معرفی شوند