Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-05-05@05:21:51 GMT

«یه حبه قند» با «شطرنج با ماشین قیامت»

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۳۶۷

«یه حبه قند» با «شطرنج با ماشین قیامت»

گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، در ایام نوروز، کتاب ها و فیلم های مختلفی را برای مطالعه و تماشا به مخاطبانش پیشنهاد میکند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این روز‌ها بیشتر کشور‌های دنیا درگیر ویروس کرونا هستند. این بیماری، نگرانی‌هایی را به وجود آورده و متخصصان به افراد توصیه می‌کنند تا حد امکان در خانه بمانند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با اینکه چنین کاری خطر ابتلا را کاهش می‌دهد، اما ماندن در خانه آن هم برای مدت طولانی خودش مشکل دیگری است که به آسانی نمی‌توان از آن گذشت. گاهی شرایطی پیش می‌آید که مجبور می‌شویم تا در خانه بمانیم و در چنین مواقعی معمولا کلافه می‌شویم. بعضی افراد وقت گرانبهای خود را به خواب یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرانند. شاید ظهور کرونا در عید نوروز با وجود مشکلاتش، بهانه خوبی باشد تا یاد بگیریم چه کار‌هایی را می‌توان در خانه انجام داد و چطور می‌شود همه چیز را تا جای ممکن روی روال نگه داشت. می‌توانید یک سریال و یا یک فیلم خوب برای تماشا پیدا کنید و یا به جای ترس از کرونا در عید با کتاب خواندن آشتی کنید. با دیدن مستند‌های جذاب می‌توانید گذشت زمان را آسان‌تر کنید و یا برای سلامتی جسم و روح ورزش کنید. ما در گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، هر روز سعی می‌کنیم با پیشنهاد کتاب و فیلم، گذشت این روز‌ها را برای شما آسان‌تر کنیم.

کتاب شطرنج با ماشین قیامت

رمان شطرنج با ماشین قیامت یک اثر فلسفی اجتماعی درباره ‏ی سه روز از زندگی یک بسیجی هفده‌ساله در شهری است که توسط عراقی‌ها محاصره شده است. او دیده‌بان توپخانه است اما به‌رغم میل باطنی‌اش مسؤولیت وانت غذا به او محول می‌شود و او باید علاوه بر غذارسانی به رزمندگان، به سه نفر از آدم‌های عجیب و غریبی که شهر را ترک نکرده‌اند هم غذا بدهد.

پال اسپراکمن نایب رئیس مرکز مطالعات دانشگاهی خاورمیانه در دانشگاه راتجرز امریکا این رمان را به انگلیسی ترجمه کرده است. هم اکنون این رمان در رشته زبان و ادبیات فارسی برخی از دانشگاه های آمریکا تدریس می‌شود. گفتنی است این کتاب به زبان‏های عربی و فرانسه نیز ترجمه شده است.

از این رمان در کتاب سال دفاع مقدس (1385) تقدیر شده و برنده جایزه ادبی اصفهان (1385) و نامزد کتاب سال انجمن نویسندگان و منتقدان مطبوعات کشور، قلم زرین و کتاب سال جمهوری اسلامی در سال 1385 شده است.

حبیب احمدزاده نویسنده این رمان، فارغ التحصیل کارشناسی ارشد ادبیات نمایشی از دانشگاه هنر تهران و دکترای پژوهش هنر در دانشگاه تربیت مدرس است. او از جمله فعالان در عرصه ادبیات و هنر پایداری بوده و تا کنون دو کتاب و چندین فیلمنامه در این زمینه نگاشته است. احمدزاده در دوران جنگ به عنوان یک دیده بان، روزانه 10 ساعت مواضع خودی و دشمن را زیر نظر داشته و ذهنی تصویری از جنگ دارد.

فیلم سینمایی یه حبه قند

میرکریمی همیشه قصه گویی خوبی بوده و این را به خوبی می توان در فیلمهایی که ساخته دید. اما اصلی ترین تفاوت « یه حبه قند » با دیگر ساخته های میرکریمی در همین ساختار فیلمنامه نمود پیدا می کند. در این فیلم میرکریمی بجای تعریف یک قصه واحد و پرداخت آن، تصمیم گرفته تا یک محیط  پربازیگر را پدید آورد و از لابلای صحبت شخصیت های فیلم،  داستانش را تعریف کند.

 این شیوه روایت داستان که تا پیش از این در کارهای میرکریمی بی سابقه بوده ،باعث شده تا حواس تماشاگر شش دُنگ به اتفاقات فیلم باشد و هیچ شخصیتی را به حال خود رها نکند. در « یک حبه قند » همه بازیگران فیلم که کم شمار هم نیستند، حرف های مهمی برای گفتن دارند.

رضا کیانیان، پریوش نظریه، نگار جواهریان، نگار عابدی، اصغر همت، هدایت هاشمی، شمسی فضل‌الهی، ریما رامین‌فر، پونه عبدالکریم‌زاده، امیرحسین آرمان و با حضور سعید پورصمیمی و سهیلا رضوی ستارگان یه حبه قند میرکریمی هستند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: یه حبه قند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز از آمادگی برای مدیریت بارندگی و رفع ماندآب احتمالی در شهر در روزهای آینده خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، علی شمسی با اشاره به آمادگی برای مدیریت بارندگی‌های پیش‌رو، اظهار داشت: پس از بارندگی‌های ابتدای فروردین‌ماه و ماندآبی که در شهر رخ داد، بررسی‌های میدانی در هشت منطقه آغاز و لایروبی‌های مورد نیاز انجام شد. لوله‌گذاری در خطوطی که نشست کرده بودند نیز انجام شده است.

وی با بیان اینکه بر اساس پیش‌بینی‌ها بارندگی از چهارشنبه شب و بامداد پنجشنبه آغاز می‌شود و تا روز شنبه ادامه دارد گفت: با توجه به ماهیت بارندگی‌ها در فصل بهار هنوز پیش‌بینی نشده است در نهایت در این چند روز چند میلیمتر بارندگی در اهواز خواهیم داشت. بنابراین آمادگی صددرصدی داریم تا در سریعترین زمان ممکن ماندآبی که در شهر ایجاد می‌شود، رفع شود.

معاون خدمات شهری شهرداری اهواز گفت: در هر بارندگی، مساله یکی از محلات خود را نشان داده است و تلاش شده مشکلاتی که احصاء شده‌اند، رفع شوند.

وی با اشاره به اینکه تمام ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری اهواز آماده هستند و 50 تانکر مکنده هم اجاره کرده‌ایم گفت:ماشین‌آلات دستگاه‌های دیگر مانند نفت، فولاد و نیشکر نیز آماده هستند تا در صورت وقوع بارندگی بیش از حد نرمال با استفاده از همه ظرفیت استان خوزستان، در کمترین زمان ماندآب از شهر اهواز  خارج شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • افزایش ۴۳ درصدی تولید ماشین آلات سنگین راهسازی و معدنی
  • (ویدئو) پسر رونالدو با این ماشین همه را غافلگیر کرد
  • سگ ها به خاطر گربه یک ماشین را نابود کردند‌ (فیلم)
  • معرفی نفرات برتر مسابقات کشوری شطرنج در مراغه
  • انتشار کتابی از عدنان غُریفی در اولین سالگرد درگذشتش
  • رقابت شطرنج باز استان در مسابقات بین المللی امارات
  • رسیدگی رئیس قوه قضائیه به وضعیت ماشین آلات دپو شده در گمرک
  • بدرود آقای پل استر
  • یک پله سقوط مقصودلو و طباطبایی در رنکینگ جهانی شطرنج
  • آمادگی برای مدیریت بارندگی در اهواز