Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@09:13:52 GMT

وضعیت اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در تعطیلی کرونایی

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۴۷۹۲

وضعیت اجاره‌بهای خوابگاه‌ها در تعطیلی کرونایی

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، در همین راستا معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی نیز با انتشار اطلاعیه ای برنامه های این معاونت در زمینه خدمات دانشجویی از جمله شرایط باز پرداخت تسهیلات دانشجویی در قالب وام، اجاره بهای خوابگاه های دانشجویی و دیگر خدمات به دانشجویان و فارغ التحصیلان را تشریح کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این اطلاعیه آمده است که در حال حاضر مبلغ پرداختی بابت خوابگاه در دستور کار هیئت رئیسه دانشگاه قرار دارد و مصوبه مورد نظر در خصوص بستانکاری دانشجویان به حساب آنها لحاظ خواهد شد.

همچنین دربارۀ بازپرداخت وام های دانشجویی دوران تحصیل که سررسید آنها فرا رسیده است، آمده است: در راستای حمایت از دانش آموختگان، سررسید تسهیلات دانشجویی از ابتدای اسفند ماه ۱۳۹۸ تا پایان اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ به مدت ۳ ماه تمدید شده است.

معاونت دانشجویی دانشگاه علامه طباطبایی در ارتباط با اینکه آیا برای نیمسال دوم تحصیلی ۹۹-۱۳۹۸ امکان ثبت درخواست وام دانشجویی وجود دارد؟ اعلام کرده است که مهلت ثبت نام وام های دانشجویی برای مرتبه دوم و تا تاریخ ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۳۹۹ تمدید شده است.

در ارتباط با نحوه پرداخت شهریه های دانشجویان مقاطع مختلف تحصیلی در ترم جاری هم مورد توجه این معاونت بوده که طی آن اعلام شده است، این مورد از اختیارات هیئت امنای دانشگاه است. پس از بررسی های لازم، حسب مورد تصمیماتی در چارچوب اختیارات قانونی توسط هیئت امنا اتخاذ و به اطلاع دانشجویان خواهد رسید.

در ادامه اطلاعیه معاونت دانشجویی آمده است: با توجه به بخشنامه های ابلاغ شده از وزارت علوم و همچنین بخشنامه رئیس دانشگاه، ارائه خدمات دانشجویی در ایام اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی، ارائه خدمت در اداره های ذیل این حوزه از جمله اداره خوابگاه ها، تغذیه و رفاه دانشجویان به صورت شیفت بندی است و پیرو بخشنامه رئیس دانشگاه این ادارات به منظور انجام امور تسویه حساب فارغ التحصیلان، حضور خواهند داشت.

درخواست مؤکد از دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه این است که به منظور حفظ سلامتی خود و کمک به قطع زنجیره انتقال ویروس کرونا تا حد امکان این امور را به بعد از کنترل شیوع ویروس موکول کنند و یا از طریق غیرحضوری فرایند را پیگیری کنند.

در ارتباط با امکان ارتباط با مرکز مشاوره دانشگاه در ایام شیوع ویروس کرونا نیز آمده است؛ با توجه به محدود شدن ارائه برخی از خدمات حضوری در دانشگاه، مرکز مشاوره و بهداشت روان دانشگاه با استفاده از ظرفیت های بالای خود در ارائه خدمات تخصصی به اعضای دانشگاه و با هدف ارائه تسهیلات و خدماتی بدون مراجعه حضوری به مرکز مشاوره، اقدام به راه اندازی سامانه مشاوره آنلاین و آنکال نموده است.

این سامانه با تیم مجرب کارشناسان و داوطلبان خدمت به صورت روزانه به خانواده دانشگاهی اعم از استاد، کارمند و دانشجو ارائه خدمت می کند و تهیه برنامه های آگاهی بخش برای مقابله با ویروس کرونا برای عموم جامعه با هماهنگی با مرکز مشاوره وزارت عتف از دیگر فعالیت های مرکز مشاوره دانشگاه است.

منبع: تابناک

کلیدواژه: ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی خوابگاه های دانشجویی تعطیلی ویروس کرونا اجاره بها دانشگاه علامه اطلاعیه دانشجویان ویروس کرونا مناجات شعبانیه جهش تولید نماز امام زمان مرتضی آوینی کاظم خاوازی مرکز مشاوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۴۷۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد

 

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت:  در حوزه معاونت بهداشتی با توجه به رایگان بودن خدمات در کلیه مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی، ۹۰۷ نفر جدید؛ دارای مشکلات روانپزشکی شناسایی شدند که برای این افراد سه هزار و ۴۰۰ خدمت روانشناختی توسط روانشناسان مراکز خدمات جامع سلامت ارائه شده است.

دکتر محمد سالاری افزود: با توجه به اهمیت ارتقای سواد سلامت روان و تاثیر آن بر بهزیستی و کیفیت زندگی انسان ها برای حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر آموزش انفرادی و برای بیش از ۱۰ هزار نفر به صورت گروهی جلسات آموزشی مهارت های زندگی، مهارت های فرزندپروری، نوجوان سالم و خودمراقبتی توسط روانشناسان معاونت بهداشتی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در مرکز مشاوره مبتنی بر سبک اسلامی– ایرانی معاونت دانشجویی و فرهنگی دانشگاه حدود ۲ هزار خدمت روانشناختی، روانپزشکی، مددکاری، تحصیلی و آموزشی برای هزار و ۶۶۵ دانشجوی مراجعه کننده به این مرکز ارائه شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار ادامه داد: مرکز آموزشی درمانی واسعی به عنوان تنها بیمارستان دارای بخش روانپزشکی در غرب خراسان رضوی، با ۴۶ تخت فعال شامل ۲ بخش مجزای روانپزشکی زنان و مردان، در زمینه بستری بیماران روانپزشکی خدمت رسانی می کند.

دکتر سالاری افزود: در سال گذشته هزار و ۶۶۰ بیمار در این ۲ بخش بستری و از خدمات روانپزشکی بهره مند شده اند که تمامی این خدمات برای تسریع در روند درمان اختلالات، افزایش مهارتها و کاهش احتمال عود بیماری صورت گرفته است.

به گفته وی در بیمارستان فوق تخصصی حشمتیه سبزوار نیز خدمات روانشناختی و سلامت معنوی به بیماران بستری در بخش‌های مختلف از جمله اطفال و قلب با تشخیص و درخواست پزشک ارائه می شود و در کلینیک ویژه دانشگاه نیز سه هزار و ۳۸۲ بیمار به صورت سرپایی از خدمات روانپزشکی بهره برده اند.

دانشگاه علوم پزشکی سبزوار با ۴۵ مرکز خدمات جامع سلامت فعال، ۳۱ پایگاه شهری و یک پایگاه روستایی، ۱۹۵ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیر پوشش به بیش از نیم میلیون نفر جمعیت شهرستان‌های جوین، جغتای، خوشاب، داورزن و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی می‌دهد.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

دیگر خبرها

  • وجود بیش از ۱۰۰۰ خوابگاه متأهلی برای دانشجویان علوم پزشکی
  • ایجاد مراکز مشاوره فعال برای حل مشکلات دانشجویان
  • حمایت ها از جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی ادامه دارد
  • چرا صدای جنبش‌های دانشجویی عربی در حمایت از فلسطین بلند نمی‌شود؟
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • ارائه خدمات مشاوره ای رایگان در حرم حضرت معصومه(س)
  • ارتقای سطح سلامت روان اقشار کم‌برخوردار
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد
  • آموزش مهارت زندگی به زوجین برای کاهش طلاق
  • فعالیت بیش از ۷۰ مرکز خدمات مشاوره‌ای در استان اردبیل