Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@21:03:17 GMT

پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۵۰۳۳

پاکستان از ساقط کردن یک پهپاد جاسوسی هند خبر داد

رسانه‌های پاکستانی لحظاتی پیش به نقل از روابط عمومی ارتش این کشور (ISPR) گزارش دادند: نیروهای ارتش یک فروند پهپاد جاسوسی هند را به دلیل نقض حریم پاکستان در خط کنترل مرزی (LOC) ، سرنگون کردند. 
ارتش پاکستان افزود: پهپاد هندی با نقض حریم هوایی پاکستان در حال پرواز تا ۶۰۰ متر داخل خاک این کشور بود. 
ارتش پاکستان افزود: این پهپاد هندی در منطقه مرزی سرنگون شد اقدامی که از جانب هند قوانین پایبندی به حریم هوایی کشورها را نقض کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
هند و پاکستان همواره یکدیگر را به نقض آتش بس در خط کنترل کشمیر متهم می‌کنند. این دو کشور سال ۲۰۰۳ توافق آتش بس در مرزهای کشمیر را امضا کردند ولی طرفین تاکنون چندین بار آن را نقض کردند. 
بخشی از کشمیر در خاک هند و بخش دیگری از آن در خاک پاکستان قراردارد اما هر دو کشور ادعای مالکیت بر تمامی کشمیر را دارند و این موضوع یکی از علت‌های اصلی مناقشه دیرینه میان دهلی نو و اسلام آباد است. 
مناقشه هند و پاکستان بر سر کشمیر در حالی است که قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد بر برگزاری همه پرسی برای تعیین وضعیت این منطقه تاکید دارد. 
ارتش پاکستان دی و بهمن ۹۷ نیز مدعی رهگیری و سرنگونی دو فروند پهپاد هندی شده بود. هند نیز فروردین سال گذشته اعلام کرد که یک پهپاد پاکستانی را در نوار مرزی ساقط کرده است.

برچسب‌ها هند ارتش پاکستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هند ارتش پاکستان هند ارتش پاکستان ارتش پاکستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۵۰۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم

به گزارش همشهری آنلاین با توجه به بارش باران و طغیان رودخانه های فصلی در مناطق مرزی استان خراسان جنوبی دانش آموزان مناطق مرزی شهرستان قائنات توسط ارتش به محل آزمون کنکور راهی شدند.

کد خبر 847173 برچسب‌ها خبر مهم کنکور

دیگر خبرها

  • تصاویر پهپاد ساقط شده آمریکایی در صعده یمن
  • انتشار تصاویر و ویدیویی از سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط یمن
  • یمن فیلم لحظه سرنگونی پهپاد آمریکایی را منتشر کرد+ فیلم
  • جنگ پهپادها در آسمان؛ شیوه جالب برای ساقط کردن پهپاد اوکراینی! | فیلم
  • شکار پهپاد آمریکایی در آسمان یمن
  • سه پهپاد «ام‌کیو ۹ ریپر» آمریکا از ماه نوامبر در یمن ساقط شده‌اند
  • این داوطلبان با ماشین ارتش به کنکور رفتند + فیلم
  • وقتی ارتش به داد کنکوری‌ها رسید+ فیلم
  • رابطه استراتژیک برای ارتقای امنیت مرزی
  • تاثیر سفر رئیسی به پاکستان، در ارتقای امنیت مرزی/رابطه با تهران برای پاکستان استراتژیک است