Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، شب گذشته خبری در سایت و کانال باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شد مبنی بر مباحث پیش آمده بین سازمان صداوسیما و وزارت ارتباطات درباره اختصاص باند‌های فرکانسی ۷۰۰ تا ۸۰۰ که در حال حاضر برای پخش شبکه‌های تلویزیونی مورد استفاده این سازمان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مباحث کارشناسی در این گزارش به مذاق رسانه‌هایی که از طرف سازمان‌ها و جناح‌هایی خاص حمایت می‌شوند، خوش نیامد و با رد نظرات کارشناسی و مستندات ارائه شده خبر سایت باشگاه خبرنگاران جوان، تلاش کردند آن را به حاشیه ببرند.

بیشتر بخوانید: اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت به فرکانس‌های صداوسیما ربطی ندارد؛ اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌های خود استفاده نمی‌کنند

در خبر سایت باشگاه خبرنگاران جوان با نوید همایونی مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر مصاحبه و نظرات کارشناسی او درباره استفاده از این باند‌های فرکانسی منتشر شد، اما به اشتباه سمت او با عنوان «مدیرکل پایش فضای مجازی مخابرات» درج شد که برخی رسانه‌ها از این موضوع سوء استفاده کردند و موضوع اصلی را با بزرگ‌نمایی این اشتباه، به حاشیه بردند.

در این گزارش همایونی اظهار کرده بود که فرکانس‌های موجود در صدا و سیما برای شبکه دیجیتال استفاده می‌شود و در صورت توسعه کیفیت تمام شبکه‌های صدا و سیما، لزوم استفاده از کلیه کانال‌های فرکانسی باند UHF شامل ۷۰۰ الی ۸۰۰ مگاهرتز افزایش می‌یابد.

او با اشاره به شرایط کنونی قرنطینه و افزایش استفاده از اینترنت‌های ثابت خانگی گفته بود: «در حال حاضر اعتراضات مردم درباره قطعی اینترنت ثابت ربطی به فرکانس‌ها ندارد بلکه به زیرساخت‌های ارائه شده توسط وزارت ارتباطات بازمی‌گرد».

مدیرکل پایش فضای مجازی سازمان تنظیم مقررات صوت و تصویر فراگیر همچنین اعلام کرد: «اپراتور‌ها از حداکثر فرکانس‌هایی که در اختیار دارند، استفاده نمی‌کنند؛ در حالی که امکان استفاده بیشتر از این باند‌ها وجود دارد».

همایونی در ادامه بر این نکته تاکید کرده بود که: «در فناوری 5G امکان پخش شبکه تلویزیونی نیز در نظر گرفته شده؛ در صورت لزوم استفاده از فناوری 5G در باند فرکانسی یاد شده صدا و سیما می‌تواند بهره بردار آن باشد. استفاده از این فرکانس‌ها برای فناوری ۵ G موثر است، اما الزامی برای استفاده از آن توسط اپراتور‌ها وجود ندارد؛ بلکه می‌تواند در راستای پخش بهتر و باکیفیت‌تر شبکه‌های تلویزیونی توسط صدا و سیما مورد استفاده قرار گیرد».

این در حالی است که با تمام حواشی ایجاد شده از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، هنوز پاسخ کارشناسی‌شده به این موضوع داده نشده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صدا و سیما فرکانس رادیویی وزارت ارتباطات فضای مجازی دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران جوان فضای مجازی صدا و سیما فرکانس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما

برنامه پخش زنده مسابقات ورزشی امروز دوشنبه هفدهم اردیبهشت پر از بازی‌های فوتبال لیگ برتر ایران است.

به گزارش تابناک ورزشی؛ امروز کنتاکتور شبکه های سه ، ورزش و سیمای استانی با بازی‌های حساس فوتبال پر است. نگاهی به جدول پخش بازی‌ها بیندازیم.

 

 فینال جام جهانی تفنگ 10 متر مردان

 شبکه ورزش / ساعت 09:00

 

 لیگ برتر هندبال

گیتی پسند - شهید شاملی

شبکه ورزش / ساعت 15:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

پیکان - آلومینیوم

 شبکه ورزش / ساعت 17

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

سپاهان - استقلال خوزستان

شبکه استاتی / ساعت 18:10

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

نساجی - پرسپولیس

 شبکه سه / ساعت 18:15

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

فولاد - تراکتور

شبکه ورزش / ساعت 19:30

 

هفته بیست و ششم لیگ برتر

ملوان - هوادار / ساعت 19:30

شبکه استانی 

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

 نفت آبادان - مس رفسنجان / ساعت 19:30

شبکه استانی

 

 هفته بیست و ششم لیگ برتر

استقلال - ذوب آهن اصفهان 

 شبکه سه / ساعت 20:30

 

 هفته سی و پنجم سری A 

اودینزه - ناپولی / ساعت 22:15

 

هفته سی و ششم لیگ جزیره 

کریستال پالاس - منچستر یونایتد

شبکه ورزش / ساعت 22:30

 

 

دیگر خبرها

  • توضیح وزارت ورزش درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان و قهر منصوریان
  • مجری پرحاشیه سیما کنار رفت!محمدرضا شهبازی کیست؟
  • توضیح اسبقیان درباره حواشی پرسپولیس - سپاهان و قهر منصوریان
  • امتداد مهارت آموزی با مشارکت فنی و حرفه‌ای در شبکه آموزش سیما
  • پخش «رخنه» سریال جدید تلویزیون از امشب
  • بازداشت باند دختران نامرئی بعد از سرقت از مرد جوان!
  • نمایشگاه کتاب را در قاب سیما دنبال کنید
  • رئیس صداوسیما در پشت صحنه برنامه برمودا |‌ تصاویر
  • برنامه پخش زنده فوتبال امروز در شبکه‌های سیما
  • فصل‌های بعدی «برمودا» ساخته می‌شود