Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، با شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا که سبب شده است بخش‌های مختلف در این کشور تعطیل شوند آمار بیکاری به شدت افزایش یافته و در طول سه هفته به حدود ۱۵ میلیون نفر رسیده است.

به اعتقاد کارشناسان، این آمار احتمالا نشان از رکود آتی در اقتصاد آمریکاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش‌های هفتگی وزارت کار این کشور، که معتبرترین اطلاعات در خصوص وضعیت اقتصاد آن را نشان می‌دهد، حاکی از آن است که به احتمال زیاد تا آخر ماه جاری (آوریل) آمار بیکاری در این کشور به بیش از ۲۰ میلیون نفر خواهد رسید. 

دولت ترامپ جمعه گذشته گزارش داد در ماه مارس اقتصاد آمریکا ۷۰۱۰۰۰ فرصت شغلی را از دست داده است که این رقم از زمان رکود بزرگ اقتصادی در تاریخ این کشور که اواخر ۲۰۱۰ آغاز شد بالاترین آمار از میان رفتن فرصت‌های شغلی محسوب می‌شود.

«بیت آن بووینو» اقتصاددان ارشد آمریکا در نیویورک، در این خصوص گفت: «این آمار ناراحت کننده نشانگر یک رکوردشکنی دیگر در زمینه از میان رفتن اشتغال در ماه آوریل است. آمریکا در حال حاضر در رکود به سر می‌برد و به نظر می‌رسد این رکود در حال افزایش باشد. اما سوال مهم آن است که این وضعیت تا چه مدت به طول خواهد انجامید.»

بر اساس بررسی‌های رویترز مشخص شده است که در هفته منتهی به چهارم آوریل تعداد کسانی که درخواست بیمه بیکاری داده‌اند به ۶۶۴۸۰۰۰ نفر رسیده است. داده‌های هفته‌های گذشته نیز تعداد کل دریافت کنندگان بیمه بیکاری در هفته منتهی به ۲۱ مارس را بیش از ۱۵ میلیون نفر نشان داد.

درحالی که بیش از ۹۵ درصد آمریکایی‌ها به دنبال قانون «در خانه ماندن» در حال حاضر بیکار هستند، گزارش‌ها نشان می‌دهد دفاتر اشتغال دولتی با سیل عظیم درخواست‌های کار روبه‌رو هستند. آمریکا در حال حاضر با داشتن بیش از ۴۳۰ هزار نفر مبتلا به کرونا در صدر کشور‌های آلوده به ویروس کووید-۱۹ در سراسر جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اقتصاد آمریکا ویروس کرونا تاثیر کرونا بر اقتصاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۵۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم،‌ مجهز نبودن برخی از واحد‌های دامداری به دوربین‌های مدار بسته و امکانات ضد سرقت، باعث طمع سارقان از این واحد‌ها شده است.

بر اساس اعلام پلیس، با وجود کاهش آمار سرقت‌ها در سال گذشته، این آمار، اما در حوزه احشام روند افزایشی داشته است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • بیکاری در کشور تک رقمی شد
  • پیکان رکورد کاهش سن فوتبال ایران را جابجا کرد!
  • ◄ تورم حمل و نقل رکورد زد
  • آمریکا عامل افزایش قیمت جهانی نفت
  • روند کاهشی نرخ بیکاری خراسان شمالی در دولت سیزدهم
  • رنگین شدن سفره بیکاران در گروی افزایش بیمه بیکاری
  • نرخ بیکاری خراسان شمالی روند کاهشی دارد
  • بی توجهی دامداران و افزایش سرقت احشام در قم
  • کاهش نرخ بیکاری در اردستان
  • رکود در ساخت‌وساز موجب افزایش جرایم اجتماعی می‌شود