Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@13:46:48 GMT

وزیر نفت کویت: هدف نشست آتی اوپک کاهش چشمگیر تولید است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۶۴۷

وزیر نفت کویت: هدف نشست آتی اوپک کاهش چشمگیر تولید است

الفاضل در گفت وگو با روزنامه کویتی ( الرای) افزود :هدف از کاهش تولید نفت، ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از کاهش بیشتر قیمت نفت در مرحله پیش روی است.

درجلسه اوپک قرار است سقوط شدید قیمت نفت در جهان به ویژه بعداز شیوع گسترده و همه گیری جهانی ویروس کرونا ( کووید ۱۹) بررسی شود.

وی با بیان اینکه « کویت نقش اساسی در ایجاد اجماع بین تولید کنندگان اصلی دارد»، اضافه کرد: در رایزنی ها و مذاکرات  با همه وزرای کشورها احساس مسئولیت متقابل بین همه طرف ها و ضرورت اقدام مشترک برای نجات بازار نفت در سریع ترین زمان ممکن را درک کردم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر نفت کویت با بیان اینکه «برخی از کشورهای تولید کننده مایل به شرکت در کاهش تولید مورد انتظار هستند»، تصریح کرد: مذاکرات و مقدمات برای مشارکت تعداد بیشتری از کشورهای بزرگ و کشورهای اصلی تولیدکننده نفت مانند آمریکا ، برزیل ، کانادا ، آرژانتین ، کلمبیا و نروژ در کاهش تولید نفت صورت گرفته و همچنین بحث های بسیار مهمی در باره نحوه توزیع سهمیه و کاهش بین کشورها ادامه دارد.

الفاضل با تاکید به اینکه امیدوارم قیمت هر بشکه نفت به ۱۲ دلار نرسد»، خاطرنشان کرد: گرایش اکثر کشورها لزوم مداخله فوری برای کاهش تولید برای نجات بازار جهانی نفت ناشی از وخیم شدن اوضاع با گسترش ویروس کووید ۱۹ است.

وی گفت: در ابتدای امسال و با شیوع ویروس کرونا ، کمیته فنی اوپک جلسات طولانی برگزار کردند و برخی جلسات تا سه روز برای بررسی تاثیرات احتمالی شیوع کووید ۱۹ بربازار نفت از جمله تقاضای خرید آن ادامه یافت و این کمیته کاهش تولید نفت در سه ماهه دوم سالجاری میلادی را برای نجات بازار نفت پیشنهاد کرد.

برچسب‌ها ویروس کرونا اجلاس اوپک کویت نفت پروندهٔ خبری هراس جهانی از ویروس کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا اجلاس اوپک کویت نفت ویروس کرونا اجلاس اوپک کویت نفت ویروس کرونا کاهش تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۶۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمدجواد آزاد در خطبه‌های این هفته این شهر جنوبی استان فارس که در مصلی الغدیر لامرد با شکوه و عظمت خاصی برگزار شد به دوازدهم اردیبهشت ماه، سالروز شهادت استاد فرزانه، عالم باتقوا و الگوی ایمان و استقامت، علامه مطهری به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت: استاد مطهری سرمشق معلمان و اساتید ایران اسلامی است زیرا در دوره عمر پربرکت خود جهاد علمی کرد و در مبارزه با فرقه‌های گوناگون، معارف ناب دینی را انتقال داد تا جامعه، حق و باطل را تشخیص دهد.

امام جمعه لامرد گفت: شهید مطهری شخصیتی بود که بالاترین خدمت را به جامعه کرد و باید قدر چنین معلمان و اساتیدی را بدانیم.

وی با بیان این مطلب که مردم باید به اقتصاد ورود کنند بیان کرد: آن چیزی که باید در جامعه نهادینه شود این است که اقتصاد، مردمی و اجتماعی شود و مردم ورود کنند که البته راهکار آن را هم رهبری بیان کردند زیرا این مدل اقتصاد باعث نجات چتر جامعه و تولید می‌شود.

حجت الاسلام آزاد تصریح کرد: از مسؤولین توقع داریم که با توجه به ظرفیت‌هایی که در منطقه به وجود آمده موانع و شرایط را برای سرمایه گذاری برطرف و تسهیل کنند و مردم در قالب تعاونی‌های کوچک مشارکت کنند.

خطیب جمعه لامرد بیان کرد: راه حل این مشکل بزرگ اقتصادی که در جامعه وجود دارد این است که خود مردم ورود کنند و اقتصاد اجتماعی و مردمی شود و سرمایه‌های اقتصادی پای کار بیایند.

وی به وضعیت منطقه و فلسطین اشاره کرد و گفت: اخیراً آمریکا مخالفت خود را با اینکه فلسطین به عنوان یک کشور مستقل به عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل در بیاید اعلام کرد اما خداوند اراده کرده تا این مردم مظلوم و مقاوم مسئله اول جهان باشند.

وی افزود: مقاومت مردم فلسطین باعث شده که هر آزادمردی در این عالم هستی صدای این مظلومین را بشنود و در عالم دیده شده و خواست خداوند بر این شده که این مقاومت، عبرتی برای مردم آزاده جهان باشد.

او با اشاره به شعله ور شدن اعتراضات ضد اسرائیلی در دانشگاه‌های آمریکا اظهار کرد: اختلاف در میان مردم آمریکا و سردمداران به خاطر ظلم به مردم جهان شدت گرفته و مردم فلسطین در جبهه حق هستند و هر کس می‌خواهد سعادتمند شود باید حامی مردم مظلوم فلسطین باشد.

کد خبر 6089159

دیگر خبرها

  • کاهش چشمگیر قیمت سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • عمل به شعار سال و مردمی شدن اقتصاد نجات‌بخش تولید است
  • کاهش نرخ بیکاری در دولت سیزدهم کاهش چشمگیر داشته است
  • کاهش چشمگیر بهای سکه و طلا در یک هفته اخیر
  • بهای نفت در بازار جهانی کاهش‌ یافت
  • طولانی‌ترین عفونت کرونا که ۶۱۳ روز طول کشید، بیش از ۵۰ جهش ایجاد کرد
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها
  • ازسرگیری صادرات نفت کردستان
  • پرداخت ۳۵۰۰میلیارد تومان تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در استان اردبیل
  • حذف واسطه‌ها و کاهش هزینه تولید طلا در پی حراج شمش در مرکز مبادله