Web Analytics Made Easy - Statcounter

عبدالمجید دراهکی روز پنجشنبه به رسانه‌ها اعلام کرد: از این شمار ۲۷هزار و ۴۱۷ نفر در بخش دولتی و ۲۰ هزار و ۱۴۸ نفر در بخش خصوصی مهارت‌های  فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند.

وی بیان کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مجموع آموزش‌های نظری و عملی است که با هدف ارتقای دانش افراد، ایجاد مهارت‌های لازم و به فعلیت رساندن استعدادهای نهفته در آنها اجرا می‌شود و مهارت آموزان را برای احراز شغل، حرفه و کسب و کار در مشاغل گوناگون تا سطح‌های مشخص آماده می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دراهکی اضافه کرد: سال گذشته سه ‌میلیون و ۴۱۷ هزار و ۱۶۵ نفرساعت آموزش مهارتی در قالب ۲ هزار و ۴۵ دوره مهارتی در بخش‌های مختلف از جمله مراکز ثابت آموزشی، سیار شهری، ندامتگاه‌ها، جوار صنعت و دانشگاه،پادگان و مناطق روستایی به علاقه‌مندان آموزش داده‌شد.

وی اظهار کرد: این آموزش ها در قالب ۵۴۸ دوره با تنوع ۴۸۶ حرفه مختلف برای علاقمندان به فراگیری آموزش‌های مهارتی ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای بوشهر افزود: بیش از ۷۰ درصد این مهارت آموزان با شرکت در آزمون پایان دوره موفق به کسب مدرک بین المللی آموزش فنی و حرفه‌ای شده‌اند و مابقی نیز بر اساس نیاز بازار کار و موقعیت شغلی گواهی  شرکت در دوره دریافت کرده اند.

دراهکی اضافه کرد: آموزش بخش دولتی در شاخه‌های مختلف فنی و مهارتی برای قشرهای مختلف اعم از دانشجویان و دانش‌آموختگان، دانش‌آموزان، متقاضیان مهارت‌آموزی، روستایی، سربازان وظیفه، زندانیان، بنگاه‌های اقتصادی، بیمه بیکاری، معتادان بهبود یافته، زنان خانه‌دار، معلولان، سکونتگاه‌های غیر رسمی و زنان سرپرست خانوار انجام می‌شود.

  مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: آموزش در این اداره کل بر مبنای استاندارد آموزشی و با برخورداری از کد بین المللی است، دوره های آموزشی متعددی درمراکز ثابت، سیار شهری ، سیار روستایی، ندامتگاه‌ها، پادگانها، صنایع و صنوف، جوار دانشگاهها و آموزشگاههای فنی و حر فه ای آزاد برای کارجویان، دانشجویان، فارغ التحصیلان و شاغلان برگزار می‌شود.

دراهکی افزود: آموزش‌های مهارتی در راستای افزایش تولید ملی و ایجاد اشتغال پایدار ارائه می شود و این اداره کل با ۱۵ مرکز ثابت دولتی و ۱۷۹ مرکز آموزشی خصوصی ویژه آموزش مردان ، زنان و مراکز آموزشی دو منظوره در استان آموزش‌های مهارتی را اجرا می‌کنند.

برچسب‌ها بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی بوشهر سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مهارت اموزی فنی و حرفه ای آموزش فنی آموزش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور

به گزارش خبرنگار مهر، محمدعلی احمدی فرماندار اصفهان ظهر یکشنبه ضمن حضور در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان با اشاره به شعار سال «جهش تولید با مشارکت مردم» اظهار کرد: باید برای سرعت بخشیدن اشتغال جوانان درامر مهارت و پیوند اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی، فرهنگی، صنعتی و محله محور برنامه‌ریزی داشت.

وی افزود: تقاضا و نیاز افراد به مهارت باید پیگیری و عملی شود.

فرماندار اصفهان در بحث عفاف و حجاب در بخش دولتی و غیردولتی گفت: رسیدگی به موضوع عفاف و حجاب باید در اولویت قرار بگیرد و مسؤولیت همه دستگاه‌ها در خصوص اصل عفاف و حجاب و حدود شرعی و قانونی است که دستگاه‌ها باید رعایت و به وظایف حاکمیتی شأن عمل کنند و رسیدگی به تکالیف تعریف شده است که باید راهکارهای مورد نظر آن مطرح و پیگیری‌های لازم انجام شود.

در ادامه محمدرضا مصلحی بر تصویب اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور پس از ۵۰ سال گزارشی ارائه کرد و افزود: ضوابط اجرایی کارگروه توسعه مهارت در استان یکی از موارد مهم این اساسنامه است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان ادامه داد: هم افزایی دستگاه‌های اجرایی با اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان بر امر مهارت آموزی در استان کمک فراوانی به افراد جامعه می‌کند.

وی درادامه خواستار تسریع در روند پروانه صندوق کارگشایی مهارت به اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اصفهان شد.

کد خبر 6097188

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • جشنواره الگوهای برتر مشاوره مراکز فنی و حرفه‌ای بوشهر برگزار شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • قهرمانی تیم خوزستان درمسابقات فوتسال سازمان آمورش فنی و حرفه‌ای کشور
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • پیوند سازمان فنی و حرفه‌ای با مجموعه‌های تحقیقاتی و محله محور
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • بیش از ۵ هزار نفر در خوزستان آموزش‌های مهارتی را در محیط کار واقعی فرا گرفتند
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • مصونیت از آسیب‌های اجتماعی با ویدئو کتاب‌های مهارتی برای کودکان