Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-26@18:10:04 GMT

اولین قهرمانی استقلال در آسیا چگونه رقم خورد؟

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۶۹۵۲

اولین قهرمانی استقلال در آسیا چگونه رقم خورد؟

خبرگزاری میزان- استقلال ایران ۲۱ فروردین سال ۱۳۴۹ موفق به کسب اولین قهرمانی خود را در آسیا شد. تاریخ انتشار: 12:34 - 21 فروردين 1399 - کد خبر: ۶۱۱۲۸۱

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری میزان، امروز ۲۱ فروردین مصادف است با اولین سالگرد قهرمانی استقلال در آسیا، نخستین حضور استقلال در آسیا در دوره سوم این مسابقات بود که در فروردین ماه ۱۳۴۹ به میزبانی ایران و در ورزشگاه امجدیه تهران برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

استقلال در آن سال با سرمربیگری رایکوف پای به این مسابقات گذاشت.

استقلال با دو پیروزی ۳ بر صفر در برابر نمایندگان لبنان و مالزی از گروه خود صعود کرد و در نیمه نهایی، مدان اندونزی را از پیش روی برداشت و در بازی فینال هاپوئل رژیم غاصب اسرائیل را با نتیجه ۲ بر یک شکست داد و به قهرمانی مسابقات رسید.

در ترکیب استقلال در آن مسابقات مرحوم ناصر حجازی درون دروازه استقلال ایستاده بود، کارگرجم و لواسانی دو مدافع میانی استقلال و مرحوم منصور پورحیدری به عنوان دفاع راست و مسعود معینی به عنوان دفاع چپ ترکیب خط دفاع استقلال را تشکیل می‌دادند. در خط هافبک رایکوف از حق‌وردیان، فریدون معینی، قراب و جباری استفاده می‌کرد و خط حمله استقلال را وفاخواه و مظلومی تشکیل داده بودند.

در دیدار فینال این مسابقات که در ورزشگاه لبریز از تماشاگر امجدیه برگزار شد، نیمه اول بدون گل به پایان رسید، اما در اوایل نیمه دوم نماینده رژیم غاصب اسرائیل بود که در دقیقه ۶۹ گل اول این تیم را به ثمر رساند، اما در ادامه بازی در دقیقه ۸۳ غلام وفاخواه مهاجم استقلال بازی را به تساوی کشاند و در دقایق پایانی مسابقه مسعود معینی در دقیقه ۹۲ گل برتری آبی پوشان را زد تا اولین قهرمانی استقلال در آسیا ثبت شود.

گفتنی است در آن دوره از مسابقات فریدون معینی و محمود خوردبین به عنوان یار کمکی در استقلال حضور داشتند و غلامحسین مظلومی با ۵ گل آقای گل مسابقات شد.

استقلال سابقه ۲ قهرمانی و ۲ نایب قهرمانی و ۲ سومی در کارنامه خود دارد و جز پرافتخارترین تیم‌های آسیا محسوب می‌شود، در ایران به غیر از استقلال، یک بار پاس تهران با سرمربیگری فیروز کریمی قهرمان آسیا شده است.

بیشتر بخوانید: پیام دیاباته به مدیران استقلال: با شروع تمرینات برمی‌گردم

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: استقلال استقلال قهرمانی آسیا استقلال در آسیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۶۹۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران

دوومیدانی‌کار ایران موفق شد در ماده پرتاب چکش قهرمانی جوانان آسیا به مدال نقره دست پیدا کند.

به گزارش ایسنا، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان آسیا از پنجم اردیبهشت به میزبانی امارات آغاز شده و در دومین روز خود در حال پیگیری است.

تیم دوومیدانی ایران که با ۹ ورزشکار عازم این رقابت‌ها شده است، در دومین روز این مسابقات موفق شد به دومین مدال خود دست پیدا کند.

مهدی هفت‌چشمه در رقابت ماده پرتاب چکش با ثبت حد نصاب ۶۶.۶۴ متر در جایگاه دوم ایستاد و به مدال نقره دست پیدا کرد.

علی سروری دیگر نماینده ایران در این ماده نیز در جایگاه چهارم قرار گرفت و دستش از مدال کوتاه ماند.

پیش از این نازنین فاطمه عیدیان در ماده دوی ۴۰۰ متر مانع اولین مدال طلای تیم ایران در این مسابقات و همچنین اولین مدال طلا دختران دوومیدانی ایران در قهرمانی جوانان آسیا را به دست آورد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • قهرمانی دختران تنیس باز ایران در مسابقات زیر ۱۲ سال غرب آسیا
  • دختران تنیسور ایران قهرمان غرب آسیا شدند
  • اولین واکنش مالکان جدید پرسپولس در خصوص اوسمار | فعلا هستند اما ما قهرمانی آسیا می‌خواهیم
  • اعزام ملی پوش مازندرانی بوکس به مسابقات قهرمانی آسیا
  • مروری بر خبر‌های ورزشی ششم اردیبهشت استان قزوین 
  • اعزام ملی پوش ساروی بوکس ایران به مسابقات قهرمانی آسیا
  • سجاد آقایی راهی مرحله بعدی مسابقات شد
  • علی خطیر: بعد از قهرمانی استقلال در آسیا، امروز بزرگترین روز در تاریخ باشگاه است! / فیلم
  • بانوی پاراتکواندوکار قمی در راه رقابت‌های قهرمانی آسیا