Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-26@13:30:48 GMT

خلأ تعطیلی مشاغل و کسب کارهای خرد باید جبران شود

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۲۲۰

خلأ تعطیلی مشاغل و کسب کارهای خرد باید جبران شود

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان در نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور پیرامون مسائل اقتصادی و حمایت از کسب و کارهای خرد در شرایط بحران کرونا و بروز مشکلات عدیده معیشتی، پیشنهادات خود را ارائه کرده و نسبت به اقدامات بیشتر تذکر دادند.

در این نامه آمده است:

نیک مستحضرید، مدتی است که مردم عزیز کشورمان به مانند سایر ملت های جهان درگیر بیماری کرونا شده اند و مشکلات عدیده ای‌ در زمینه های گوناگون از جمله سلامت، معیشت، اقتصاد، آموزش و دیگر موارد برای مردم و کشور پیش آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این میان اقدامات مثبتی از سوی ستاد ملی مبارزه با کرونا در جهت مدیریت و مهار این ویروس در کشور انجام شده که جای قدردانی و خسته نباشید خدمت شما و دیگر اعضای ستاد دارد.

جنابعالی در جریان هستید که سیاست های غلط و نگاه به غرب متاسفانه در سال های اخیر شرایط بغرنج اقتصادی و معیشتی را برای مردم شریف کشورمان ایجاد کرده است. قطعا در شرایط شیوع این بیماری به مراتب بیشتر از گذشته اقشار مستضعف و کم درآمد جامعه تحت فشار قرار گرفته اند. در همین راستا نیاز است تا خلاء تعطیلی مشاغل و کسب کارهای خرد برای حذف درآمد کارگران و دیگر اقشار کم درآمد با حضور و حمایت جدی دولت جبران شود. قطعاً حمایت 75 هزار میلیاردی حرکتی است رو به جلو اما باید توجه داشت برای آنکه بتوان مدیریت درستی بر خسارت های وارد شده بر اقتصاد داشت و حمایتی برای درمان درد کسب کارهای خرد انجام داد، مبلغ مذکور برای حمایت اندک بوده و طبق محاسبات اقتصادان ها باید 5 درصد تولید ناخالص کشور باشد تا امید داشت پایه های این کسب و کار ها در کشور بیش از این متزلزل نشود. همچنین باید در نظر داشت که بسیاری از بنگاه های اقتصادی در ادوار گذشته تسهیلات با نرخ ۱۸ درصد دریافت کرده اند و اکنون قادر به دریافت وام جدید نمی باشند. بهتر است از محل ۷۵۰۰۰ میلیارد تومان ضمن استمهال چند ماهه، نرخ سود وامی که قبلا اخذ کرده اند را کاهش دهید.

تصمیم راهبردی دیگری که انتظار می‌رود از سوی شما به جهت جلوگیری از اخراج کارگران ابلاغ گردد، این است که دستور فرمائید بیمه تامین اجتماعی از بنگاه های تولیدی بصورت موقت و آنی، حق بیمه کارکنان را بصورت یک سوم اخذ نماید و پس از رفع شرایط اضطراری فعلی، دو سوم باقی مانده را بصورت اقساط اخذ شود.

نکته مهمی که باید خدمتتان در راستای اصل شفافیت مطرح نمائیم، مشخص شدن ساز و کار معین و ثابتی برای توزیع این 75 هزار میلیارد است تا از شکل گیری یک رانت گسترده در دولت و دیگر نهادهای ذیل آن جلوگیری شود. به نظر می رسد لازم است که یک سامانه خوداظهاری برای دریافت درخواست مردم سپس تائید وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شده و تمام پرداختی ها با اطلاعات کامل کسب و کارها بر روی این سامانه برای دسترس مردم قرار گیرد. قطعا این کار ضمن ایجاد سرمایه اجتماعی بالا برای حاکمیت، آرامشی ویژه نیز در جامعه تزریق خواهد نمود.

به عنوان شخص اول اجرایی کشور مطلع هستید که برای شکل گیری بهتر مدیریت اقتصادی و حمایت ها در شرایط شیوع این ویروس لازم است تا تصمیمات به صورت آنی گرفته و در کمتر از 24 یا 48 ساعت اجرایی شود. این سرعت بالا قطعا لازمه تفویض اختیار به استان هاست تا با شرایط جغرافیایی و مناسبات ویژه هر استان تصمیمات در چارچوب تایین شده از سوی دولت گرفته شود در غیر این صورت شاهد اتلاف وقت و از دست رفتن سرمایه های مردم در این شرایط خواهیم شد.

باید خدمت جنابعالی عرض نمائیم که حمایت های دولت صرفا جنبه تزریق موارد مالی ندارد و باید با در نظر گرفتن بحث های تشویقی حمایت مردم از مردم را نیز در جامعه گسترش داد. در همین راستا بحث مهم در نظر گرفتن موارد تشویقی برای صاحبان املاک از جمله مسکن و واحد های تجاری است. با راه اندازی یک سامانه بدین صورت شکل گیرد که مردم را به تعلیق دریافت اجاره برای چندین ماه با تائید مستاجران تشویق نموده و مواردی از جمله معافیت یا تخفیف در مالیات، وام های بدون بهره یا با بهره کم را نیز برای صاحبان املاک در نظر گرفت. این کار ضمن تاثیر جدی در وضعیت کسب و کارهای خرد، سنت های حسنه و برادری بین مسلمانان را نیز بیش از گذشته افزایش خواهد داد.

اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به عنوان بزرگترین اتحادیه دانشجویی ایران اسلامی، آمادگی کامل خود جهت بررسی های ویژه بر طرح های حمایتی و تشویقی از کسب و کارهای خرد در جهت حمایت از اقشار مستضعف جامعه را خدمت جنابعالی اعلام می دارد. امیدواریم با تصمیمات درست در بازه زمانی مشخص در این شرایط ویژه اندکی از بار سنگین ایجاد شده بر مردم را کم و شرایط بهتری برای ادامه زندگی در آستانه ماه مبارک رمضان ایجاد نمائید.

انتهای پیام/

358 / 320 نامه جامعه اسلامی به روحانی جبران ضرر تعطیلی کسب و کارها کمک دولت به کسب و کارها

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: نامه جامعه اسلامی به روحانی کارهای خرد کسب و کار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،موضوع جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی حمایت دستگاه‌های مختلف از اجرای طرح عفاف و حجاب نور، عملیاتی شدن شعار سال و توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه بود. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در جلسه شورای فرهنگ عمومی آذربایجان غربی با اشاره به حمله موشکی سپاه برای تنبیه رژیم منحوس صهیونیستی، این پاسخ دندان شکن را به یاد ماندنی و موجب در هم شکستن ابهت پوشالی این رژیم دانست و گفت: همه کشور‌های جهان رژیم صهیونیستی را شکست ناپذیر می‌دانستند ولی ایران اسلامی نشان داد که جمهوری اسلامی می‌تواند هیمنه پوشالی این رژیم را در هم شکند. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با بیان اهمیت عملیاتی کردن شعار سال افزود: برای عملیاتی کردن شعار سال باید برنامه ریزی‌های فرهنگی لازم انجام شده و وظایف دستگاه‌های اجرایی در این زمینه احصا شود. 
وی همچنین به اجرای طرح عفاف و حجاب نور در جامعه و اهمیت آن در آموزه‌های اسلامی اشاره و تصریح کرد: طرح عفاف و حجاب نور انتظامی مورد مطالبه مردم و رهبر معظم انقلاب است. 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه ادامه داد: کاملا مشخص است که موضوع بی بند و باری و بی حجابی در جامعه برنامه ریزی شده است و باید مسئله حیا و عفت بیش از پیش مورد توجه قرار گیرد. 
حجت الاسلام والمسلمین قریشی با تقدیر از عملکرد انتظامی از اجزای این طرح در جامعه تاکید کرد: باید از این نیرو‌ها حمایت کرد و مطالبه مردم هم این است که باید حجاب و عفاف در جامعه رعایت شود چرا که دستور دین مبین اسلام است. 
وی همچنین اهمیت توسعه ورزش‌های همگانی در جامعه را برشمرد و گفت: این که طبق آمار ۷۹ درصد جامعه تحرک ندارند برای سلامتی جامعه خطرناک است. 
رییس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این جلسه با بیان این که در اجرای طرح عفاف و حجاب نور، یک رویکرد ایجابی، فرهنگی و اصلاحی دنبال می‌شود گفت: متاسفانه برخی از عناصر دشمنان در فضای مجازی در صدد ترویج فرهنگ بی بند و باری، بی حجابی و بی عفتی در جامعه هستند که با قاطعیت با آنان برخورد‌های قانونی انجام می‌شود. 
آقای عتباتی همچنین در خصوص اجرای طرح‌های جایگزین حبس و جزای نقدی نیز گفت: سال گذشته بیش از ۸ میلیارد تومان از طرح‌های جایگزین حبس‌های کوتاه مدت و جزای نقدی برای محرومیت زدایی و تقویت ورزش‌های همگانی کمک شده است. 
سردار جهانبخش فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: طرح عفاف و حجاب نور در ۱۸ نشانگاه در درون شهر ارومیه اجرا می‌شود که اقدامات پلیس و ستاد امربه معروف و نهی از منکر در این زمینه اقدامات ایجابی است که مطالبه به حق مردم ایران اسلامی می‌باشد. 
آقای ابراهیمی معاون سیاسی و اجتماعی استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه بر حمایت دولت در اجرای طرح عفاف و حجاب نور تاکید کرد. 
آقای بیرامی مدیرکل ورزش و جوانان استان نیز در این جلسه از تدوین سند ترویج فرهنگ ورزش همگانی در استان خبر داد و گفت: کم تحرکی و ورزش نکردن موجب مرگ نارس قبل از رسیدن به سن امید به زندگی می‌شود که در مردان ۷۶ سال و در زنان نیز ۷۹ سال است. 
آقای مطهری مدیرکل آموزش و پرورش استان نیز گفت: در دو سال گذشته ۱۰۷ هزار متر مربع به فضا ورزشی مدارس استان افزوده شده و فضای ورزشی آموزش و پرورش استان در این دو سال دو برابر شده است.

دیگر خبرها

  • حمایت از کارگران آرامش صنعتی را به دنبال دارد
  • مردم قدردان فراجا و «طرح نور»/ سهل انگاری‌ها جبران شود
  • همه کارهای انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند
  • رهاسازی پسماند‌ها در رودخانه‌ها امری جبران ناپذیر است
  • بیانیه حوزه علمیه خواهران استان یزد در حمایت از طرح نور فراجا
  • مروری بر بودجه در سال ۱۴۰۳؛ دست دولت در جیب مردم برای جبران کسری!
  • همایش جمعیت خدمت رسانی فاطمی‌ها برگزار شد
  • مشاغل ذهنی خطر زوال عقل را کاهش می دهند
  • پینوکیویی که کارآفرین است
  • حمایت از اجرای طرح عفاف و حجاب نور