Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پول نیوز»
2024-05-07@16:25:50 GMT

کرونا ورود موبایل را متوقف کرد!

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۲۲۹

کرونا ورود موبایل را متوقف کرد!

رئیس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از به صفر رسیدن عرضه موبایل در کشور پس از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

به گزارش پول نیوز، اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن واردکنندگان موبایل، نشان می‌دهد که عرضه گوشی‌های هوشمند تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در ماه‌های اخیر (به ویژه در چین)، با کاهش ۳۸ درصدی نسبت به سال گذشته مواجه شده که بیشترین کاهش عرضه گوشی‌های هوشمند ظرف یک ماه در طول تاریخ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
البته حوزه موبایل کشور نیز از اپیدمی کرونا مصون نمانده است؛ تا جایی که بازار موبایل با رکودی ۶۰ درصدی در اسفندماه ۱۳۹۸ نسبت به بهمن ماه مواجه شد. در چنین شرایطی کارشناسان حوزه موبایل پیش‌بینی می‌کنند که با ادامه این روند، در ماه‌های آینده شاهد بحرانی بی سابقه دراین بخش باشیم.   در این رابطه حسین غروی رام، رییس هیات مدیره انجمن واردکنندگان موبایل ضمن ابراز نگرانی از صدمات شیوع ویروس کرونا بر بدنه صنعت موبایل گفت: در پی شیوع ویروس کرونا، بسیاری از صنایع با رکود چشمگیر اقتصادی روبه رو شده‌اند و طرح فاصله‌گذاری اجتماعی، کسب و کارهای بسیاری را تحت تاثیر قرارداده است.
وی افزود: پس از اطلاعیه اخیر ستاد ملی کنترل و مبارزه با کرونا مقرر شد برخی از کسب و کارهای غیر ضروری در استان تهران تا تاریخ ۳۰ فروردین و در استان‌های دیگر تا ۲۳ فروردین تعطیل باشند. در این بین کسب و کارهای حوزه موبایل هم قرار دارند که شامل واردکنندگان، خرده فروشان و شرکت‌های خدمات پس از فروش می‌شوند. اگرچه همه به این موضوع باور داریم که قطع زنجیره انتشار ویروس جدید کرونا جز با رعایت فاصله اجتماعی صورت نمی‌گیرد، اما باید این را هم بدانیم که ادامه این روند به ایست چرخه اقتصادی بسیاری از کسب و کارها نیز می‌انجامد.
عرضه موبایل به صفر رسید
به گفته رییس هیئت مدیره انجمن واردکنندگان موبایل، در حال حاضر شرکت‌های واردکننده به دلیل عدم امکال ارسال کالا از مبدا دبی، عراق و دیگر کشورها قادر به تامین کالای مورد نیاز کشور نیستند. از سویی فروشندگان مراکز عرضه موبایل با دستور ستاد ملی مبارزه با کرونا چند هفته است که فروشگاه‌هایشان را تعطیل کرده‌اند.   تمام این دلایل دست به دست هم داده تا بازار پر رونق شب عید برای فعالان این حوزه به کابوس تبدیل شود.
وی افزود: رکود ۳۰۰ درصدی در حوزه موبایل نسبت به مدت مشابه در سال ۱۳۹۷ باعث شده بسیاری از فعالان این صنعت نتوانند به تعهدات مالی‌شان عمل کنند. از طرف دیگر عرضه موبایل توسط شرکت‌های واردکننده از ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ تا به این لحظه به صفر رسیده است و عملا شرکت‌ها در این بازه زمانی هیچ کالایی عرضه نکرده‌اند.  

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: کالا واردکننده فروشندگان موبایل کرونا انجمن واردکنندگان موبایل شیوع ویروس کرونا حوزه موبایل عرضه موبایل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هشدار احتمال شیوع مالاریا در سیستان و بلوچستان
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • لزوم ورود حوزه علمیه به عرصه درختکاری و حفظ منابع طبیعی
  • آنروا درباره وقوع اپیدمی در غزه با آغاز فصل گرما هشدار داد
  • جلیل سبحانی از ورود هوش مصنوعی به صنایع پتروشیمی خبر داد
  • هشدار دامپزشکی : شیوع بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرما
  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • عرضه صنایع‌دستی سیستان وبلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • بلاتکلیفی فعالان بازار برنج
  • برنامه دولت برای تخصیص ارز برنج اعلام شود