Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدی نژاد با اشاره به فعالیت ۳۸۰۰ کارگاه تولید ماسک بسیج مستضعفین در کشور گفت: تا زمانی که نیاز کشور به ماسک وجود داشته باشد این کارگاه ها به فعالیت خود ادامه می دهند.

خبرگزاری شبستان - گروه سیاسی - فرزانه تهجا: شیوع  ناگهانی ویروس کرونا در کشور موجب شد تا جامعه به اقلام خاص بهداشتی  مانند ماسک، مواد ضدعفونی کننده ، دستکش و برخی اقلام دارویی نیاز مبرم پیدا کند تا جایی که برخی از کشورهای منطقه نیز اقدام به کمک رسانی در مورد این اقلام کردند اما در این میان بسیج مستضعفین همچون سایر موقعیت های بحرانی در کشور پا به عرصه گذاشته تا بتواند در سایه اتکا به توان و ظرفیت تولید داخلی در کشور بدون پشتیبانی سایر کشورها پاسخگوی نیاز امروز جامعه باشد در همین زمینه گفتگویی با  رضا محمدی نژاد، مسئول تامین اقلام قرارگاه جهادی کشور به شرح زیر ارایه می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


با توجه به نیاز جامعه به اقلام بهداشتی مانند ماسک چه اقداماتی در بسیج مستضعفین شکل گرفته است ؟

از روز اول که موضوع شیوع کرونا پیش آمد، سازمان بسیج مستضعفین اقدام به راه اندازی کارگاه های تولید ماسک کرد.
 تولید ماسک N95‌ به صورت روزانه در این کارگاه ها تولید می شود و روزانه بالغ بر 9 هزار ماسک N95‌ در کارگاه های بسیج مستضعفین تولید و در اختیار مراکز بیمارستانی و سایر نهادها و سازمان ها قرار می گیرد.

 


توزیع ماسک های بهداشتی با توجه به نیاز کشور به چه طریقی انجام می شود ؟

 قریب به 9 هزار ماسک آماده شده در محل لانه جاسوسی فروخته می شود و سازمان ها و نهادها می توانند با گرفتن نامه از سازمان های مربوطه اقدام به خریداری این ماسک ها بکنند. ماسک های تولید شده توسط بسیج با نامه هایی که از بیمارستان ها ارسال می شود  و یا از طریق گروه های جهادی و فرماندهان سپاه با نامه نگاری در اختیار آنها قرار می گیرد.

 

روزانه چند ماسک در کارگاههاتولید می شود ؟

روزانه 10 بسته 1650 عددی از ماسک های  N95‌ در این کارگاه تولید می شود که این ماسک ها دارای کلیشه، سوپاپ و تمام اقلام مورد نیاز ماسک N95‌ را با خود به همراه دارد و در کارگاه های دیگر تکمیل شده و سپس توزیع می شود.

 


در توزیع ماسک ها چه مراکزی در اولویت قرار دارند؟

 با توجه به جدیت شیوع انتشار ویروس کرونا اولویت و تمرکز اصلی ما بر روی مراکز بیمارستانی است و تمامی بیمارستان ها و ارگان هایی که نامه نگاری کنند و اعلام نیاز داشته باشند می توانند ماسک های خود را از محل لانه جاسوسی دریافت کنند که البته این امر مختص استان تهران است و سایر استان ها می توانند از طریق مراجعه به بسیج دانشجویی و قرارگاه جهادی نیاز خود را نسبت به خریداری ماسک اعلام کنند.

 

در کارگاه های تولید ماسک در لانه جاسوسی چه تعداد افراد مشغول به فعالیت هستند؟

کارگاه تهران در لانه جاسوسی برپا شده است و قریب به 150 نفر در این کارگاه ها مشغول به کار هستند.

 


چه تعداد کارگاه تولید ماسک در سراسر کشور فعالیت می کند؟


 در سراسر کشور 3 هزار و 800 کارگاه تولید ماسک راه اندازی شده است که روزانه به طور میانگین 9 میلیون ماسک توسط بسیج مستضعفین تولید می کنند.

 


آیا استانداردهای مورد نظر وزارت بهداشت در تولید ماسک ها بسیج مورد توجه قرار گرفته است ؟

استاندارد عنوان شده برای ماسک ها سه لایه اسپان باند 25 و دو لایه ملت والون است اما با توجه به اینکه ملت والون در بازار یافت نمی شود و به صورت محدود در دست برخی مافیا است، جایگزین ملت والون پارچه اس ام اس استفاده می شود که این پارچه ترکیبی از اسپان باند و ملت والون  است. تمام ماسک های تولید شده در بسیج مستضعفین دارای استانداردهای مورد نیاز است. تمامی نسخه های موجود در بازار نیز لایه ملت والون را ندارند.

 

ماسک های تولید شده چگونه مراحل ضد عفونی را طی می کنند ؟


ماسک های تولید شده در کارتن های 1500 عددی انرژی هسته ای بسته بندی شده و در سازمان انرژی هسته ای استریل و ضد عفونی شده و سپس در اختیار ما قرار گرفته و وارد چرخه عرضه می شوند که این چرخه با تایید وزارت بهداشت انجام می شود.

 

آیا شیفت بندی در کارگاه های تولید ماسک با توجه به نیاز کشور به ماسک مد نظر قرار گرفته است ؟

 تا پیش از عید کارگاه های تولید ماسک با توجه به نیاز مبرم کشور در دو شیفت کار می کردند اما پس از برطرف شدن عمده نیاز کشور کارگاه های تولید ماسک در لانه جاسوسی از ساعت 8 صبح تا ساعت 7 شب فعالیت می کنند.

 


 در صورت ادامه شیوع کرونا  ادامه تولید ماسک  توسط بسیج مستضعفین می تواند استمرار داشته باشد ؟

 تا زمانی که نیاز کشور به تولید ماسک وجود داشته باشد همچنان کارگاه های تولیدی به فعالیت خود ادامه می دهند و با افزایش ظرفیت کارگاه ها در سطح کشور پاسخگوی نیاز کشور هستیم.

 

تامین بودجه برای تولید ماسک و کارگاه های تولیدی به چه شکلی انجام شده است ؟

بسیج، بنیاد مستضعفان، ستاد اجرایی فرمان امام و حتی خیرین و مردم نسبت به راه اندازی این کارگاه ها کمک کردند و هزینه هایی را که مردم و خیرین برای تولید ماسک در اختیار ما قرار می دهند، ماسک های تولید شده توسط این هزینه ها را در حاشیه شهر و مناطق محروم به صورت رایگان توزیع می کنیم. خیرینی که می خواهند در این فعالیت عام المنفعه حضور داشته باشند می توانند از طریق مشارکت های مردمی بسیج مشارکت خود را در تولید ماسک اعلام کنند./
 

پایان پیام/34

منبع: شبستان

کلیدواژه: کارگاه تولید ماسک تولید ماسک ماسک کارگاه های تولید ماسک ماسک های تولید شده توجه به نیاز بسیج مستضعفین کارگاه ها تولید ماسک کارگاه تولید نیاز کشور لانه جاسوسی ماسک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین

ایسنا/هرمزگان با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک توسط اعضاء هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار ایسنا در هرمزگان، در دومین روز از سفر اعضای هیات تجاری و اقتصادی استان هرمزگان به کشور چین، آنان از بزرگترین نمایشگاه لاستیک و پلاستیک در این کشور بازدید کردند.

خلیل قاسمی، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان در این بازدید اظهار کرد: با توجه به سفر هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان به کشور چین امروز اعضای هیات از نمایشگاه مذکور در راستای ایجاد صنایع پایین دستی و پترو پالایشگاهی بازدید کردند.

وی افزود: با توجه به طرح های فعال در استان و تکمیل زنجیره ارزش و ایجاد اشتغال پایدار موضوع بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک صورت گرفت.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان بیان کرد: در همین راستا دوتا از واحدهای صنعتی تولید کننده جهت طرح توسعه واحد تولیدی خود اقدام به عقد قرارداد کردند.

قاسمی اذعان کرد: بسته بندی های صیفی جات که گاها با ضایعات مواجه می شدند نیاز به اصلاح خط تولید داشتند که در این سفر واحد تولیدی پتروپلاستیک پدیده بندر با عقد قرارداد با طرف چینی، خط تولید طرح توسعه این واحد بسته شد.

وی افزود: واحد تولیدی آب حیات شهرستان رودان نیز برای احداث خط تولید آبهای طعم دار قراردادی در این نمایشگاه امضاء کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان تصریح کرد: در این سفر به سرمایه گذاران متعهد شدیم که خطوط تولیدی که در کشور مورد نیاز است و تولید نمی شوند و می توانند این تولیدات در صادرات غیرنفتی و یا تکمیل زنجیره ها کمک رسان باشند، در ثبت سفارش و واردات آنها، حمایت کنیم.

خلیل قاسمی قاسمی گفت: واحد تولید کننده قطعات بتنی و متدهای سبک ساختمانی در بندرعباس نیز به توافقاتی جهت خرید سی دی های تولیدی PVC شد.

اعطای تسهیلات خرید به سرمایه گذاران جهت اصلاح خطوط تولیدی

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان نیز در حاشیه بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک اظهار کرد: یکی از سیاستهایی که برای توسعه واحدهای پایین دستی با استقرار در شهرکهای صنعتی و نواحی صنعتی که ۷ نواحی صنعتی در سال گذشته راه اندازی شد، حمایت از این واحدهای صنعتی مستقر در آنجاست.

وی افزود: تامین تسهیلات تکمیلی تبصره ۱۸ و واردات تجهیزات و ماشین آلات به روز و مورد نیاز واحدهای تولیدی و همچنین آشنایی تولید کنندگان و صنعتگران در محیطهای نمایشگاهی بین المللی می‌تواند مثمر ثمر باشد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری هرمزگان بیان کرد: سیاست گذاریهایی که برای رونق بخشی شهرکها و نواحی صنعتی داشته ایم، حضور تولید کنندگان در این نمایشگاه تاثیر بزرگی داشته است.

وی در پایان گفت: در بازدید از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک، واحدهایی که در این بخش فعالیت داشتند با حضور در این نمایشگاه بخشی از مذاکرات خود را انجام دادند که با امضای قرارداد به شکل عملی در استان هرمزگان شاهد به بهره برداری این صنایع خواهیم بود.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تولید چادر‌های امدادی متناسب با فصل و اقلیم از سوی هلال احمر
  • کشف یک کارگاه تولید همبرگر غیر مجاز در نظرآباد
  • جزئیات سفر محرمانه ایلان ماسک به چین!
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • برداشت ۱۳ هزار تن سیر در دزفول
  • نرخ‌ بیکاری اصفهان تک رقمی شد
  • سمی و سرطان‌زا بودن سیگارهای الکترونیک
  • وجود بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی در کردستان
  • اعلام زمان برگزاری آزمون غربالگری درون دانشگاهی شانزدهمین المپیاد علمی وزارت بهداشت
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین