Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@19:45:45 GMT

اندیشه مهدویت مهمترین اصل در جوامع اسلامی و انسانی است

تاریخ انتشار: ۲۱ فروردین ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۷۵۳۷۹۱۴

اندیشه مهدویت مهمترین اصل در جوامع اسلامی و انسانی است

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری در گفتگو با خبرنگار مهر با تبریک فرا رسیدن ایام ولادت آخرین منجی موعود حضرت صاحب الزمان (عج) و با اشاره به اهمیت این فرهنگ در جوامع اسلامی، اظهار داشت: مسئله ظهور و باور به فرهنگ انتظار یکی از اساسی‌ترین رکن و مهم‌ترین مسئله در جوامع اسلامی است.

وی در ادامه اندیشه مهدویت و فرهنگ انتظار را تنها راه نجات جامعه بشری دانست و افزود: مهم‌ترین وظایف منتظران مصلح جهانی ترویج و اشاعه فرهنگ انتظار است و همه باید برای جهانی شدن فرهنگ انتظار همت و تلاش ویژه ای داشته باشیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران در بخش دیگری از سخنان به کینه توزی ها و دشمنی‌های جهان غرب و مستکبران عالم نسبت به جوامع اسلامی و به ویژه جمهوری اسلامی اشاره و تصریح کرد: باور عمیق مسلمانان به فرهنگ انتظار و اندیشه مهدویت موجب این کینه توزی ها و دشمنی‌ها شده است و قطعاً در این تقابل هم به وعده و نصرت الهی پیروزی با منتظران واقعی است.

حجت الاسلام ناصر شکریان امیری با اشاره به چالش عظیم امروز جوامع غربی و تمدن غرب، تاکید کرد: نظام مقدس جمهوری اسلامی و امت مسلمان و فهیم ایران اسلامی همواره در بیش از چهل سال از عمر با برکت این انقلاب با تاسی از معارف قرآن کریم و سیره اهل بیت (عج) و فرهنگ انتظار و اندیشه مهدویت در تمامی بحران‌ها با موفقیت عبور کرده است و قطعاً با تمسک و توسل به آیات نجات بخش قرآن کریم و توسل به اهل بیت (ع) و به ویژه توسل به امام زمان (عج) هم از این بحران عبور خواهیم کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در بخش پایانی سخنان جامعه مهدوی را متعالی ترین و تکامل یافته ترین جامعه دانست و خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی پرچم دار تفکر اسلامی و فرهنگ انتظار در جهان است و قطعاً این نظام مقدس با رهبری بی بدیل عظیم الشان انقلاب حضرت آیت الله العظمی الامام خامنه ای (مدظله العالی) زمینه ساز و بستر ساز مسئله ظهور است و یکی از دلایل اثرگذاری جمهوری اسلامی در منطقه و جهان هم عزم راسخ ایران اسلامی برای جهانی شدن فرهنگ انتظار است.

کد خبر 4896388

منبع: مهر

کلیدواژه: تبلیغات اسلامی مازندران مهدویت ویروس کرونا ستاد مقابله با کرونا شیوع کرونا بوشهر شهرکرد گرگان نیمه شعبان فاصله گذاری اجتماعی بیرجند ایلام بارش باران استانداری قزوین روز طبیعت ماسک طبی جمهوری اسلامی اندیشه مهدویت فرهنگ انتظار جوامع اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۷۵۳۷۹۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد

محمد علی زلفی گل در اجتماع دانشجویان مقابل دانشگاه تهران در انتقاد به رفتار دولت‌های غربی نسبت به اعتراض دانشگاهیان به جنایت‌های رژیم صهیونیستی تاکید کرد:‌ای دنیا حرمت دانشگاه‌های ما در عین آزاداندیشی را ببینید، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های امنیتی و انتظامی به داخل دانشگاه‌ها را منع کرده است، قانون جمهوری اسلامی اجازه ورود نیرو‌های نظامی و انتظامی را به داخل دانشگاه‌ها نمی‌دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در حالی که ما دیدیم که چگونه نیرو‌های نظامی و امنیتی کشور‌هایی که ادعای حقوق بشر دارند و خود را مهدی آزادی بیان می‌دانند، دیدید چگونه با دانشجویان معترض، حق گو و حق طلب برخورد می‌کنند.‌ای مردم جهان ببینید و برای قوانین پیشرفته جمهوری اسلامی احترام ویژه قائل شوید.‌ای مردم دنیا و جامعه دانشگاهی دنیا ببینید در جمهوری اسلامی جامعه فهیم و فرهیخته دانشگاهی از چنان حرمتی برخوردار است که محیط دانشگاه‌ها نیرو‌های امنیتی در بدترین شرایط اجازه ورود ندارند و خودتان را با جمهوری اسلامی مقایسه کنید که از چه آزادی‌های برخوردار است.

وزیر علوم تاکید کرد:‌ای مردم جهان ببینید و مقایسه کنید که جمهوری اسلامی برای آزاداندیشی، حق گویی و حق طلبی چه حرمتی قائل است و کشور‌های سلطه گر که ادعای آزادی، دمکراسی و حقوق بشر دارند، چگونه برخورد می‌کنند. ما از وجدان بیدار جامعه جامعه دانشگاهی، استادان و دانشجویان سراسر دنیا به ویژه آمریکا، فرانسه، استرالیا، کشور‌های عربی که حاضر شدند از مظلوم دفاع کردند و با ظلم مقابله می‌کنند سپاسگزاریم و وجدان بیدار شما را تمام قد می‌ستاییم و تمام قد با شما در عرصه حضور داریم.

زلفی گل خاطرنشان کرد:‌ای مردم دنیا و سازمان ملل اعتراض جامعه فرهیخته را ببین و در مقابل ظلم و ستم از خود حساسیت نشان بده از جامعه دانشگاهی بیاموز در مقابل ستم و در حمایت از ستم دیدگان به میدان بیا و در اسرع وقت تصمیماتی بگیر تا در آینده شرمنده نباشی.‌ای مردم آزاده دنیا به میدان بیایید در مقابل ظلم؛ ستم، کودک کشی، کشته شدن غیرنظامیان بایستید اگر دیر تصمیم بگیرید در آینده شرمنده دنیا و مردم ستم دیده غزه خواهید شد.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • میوه های فرهنگ و موشک را در اقتصاد بچینید
  • گذشت و بخشش باید در جامعه تبدیل به فرهنگ شود
  • گسترش همکاری‌های مذهبی - فرهنگی در دستور کار ایران و ازبکستان
  • وزیر فرهنگ: دکتر مجتهدی غرب را کاملاً می‌شناخت، اما غرب زده نبود
  • استاد مجتهدی هم معلم و هم مولف بود
  • اسماعیلی: خلیج فارس از استوانه‌های هویتی جمهوری اسلامی است+ فیلم
  • عفاف و حیا حافظ حریم انسانی و شخصیت وجودی زن و مرد است
  • نیروهای امنیتی ما در بدترین شرایط اجازه ورود به دانشگاه‌ها را ندارند
  • دانشگاه‌های ایران اجازه ورود نیرو‌های امنیتی به دانشگاه را نمی‌دهد
  • کیهان: فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف! /جمهوری اسلامی: روحانیت خودش پیشقدم شود/از پرواز با بال استعداد‌ها تا پرواز با جت شخصی